Η κινητή τηλεφωνία δείχνει μεν σημάδια σταθεροποίησης, αλλά και πάλι δεν είναι βέβαιο ότι θα μπορεί να αντισταθμίσει τις απώλειες της σταθερής, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.


Του Δημήτρη Μαλλά, Εφημερίδα “Ημερησία”, 06/08/2011


megaro ventaliaΤρόπους προκειμένου να αντιστρέψουν την αρνητική πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων, κυρίως στο κομμάτι της σταθερής τηλεφωνίας, αναζητούν στον ΟΤΕ, καθώς η υπάρχουσα κατάσταση δεν προκαλεί ιδιαίτερη αισιοδοξία. Η προχθεσινή δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Deutsche Telekom, Ρενέ Όμπερμαν ότι δεν βλέπει ανάκαμψη στον ΟΤΕ πριν από το 2013 είναι χαρακτηριστική του κλίματος που επικρατεί, ενώ υπάρχει και η άποψη ότι ακόμη και η εκτίμηση των Γερμανών δεν είναι σίγουρα ότι θα επιβεβαιωθεί.


Με δεδομένη την «προβληματική» σχέση με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων που αποτρέπει ουσιαστικά τον ΟΤΕ να ξεκινήσει τη διάθεση ανταγωνιστικών -όσον αφορά την τιμή- πακέτων σταθερής τηλεφωνίας και Internet, είναι βέβαιο ότι ο Οργανισμός θα συνεχίσει να έχει απώλειες από το συγκεκριμένο τομέα. Η κινητή τηλεφωνία δείχνει μεν σημάδια σταθεροποίησης αλλά και πάλι δεν είναι βέβαιο ότι θα μπορεί να αντισταθμίσει τις απώλειες της σταθερής, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Ουσιαστικά, το μόνο που απομένει στη διοίκηση του ΟΤΕ είναι να επικεντρωθεί στις προσπάθειες περικοπής των δαπανών.


Περικοπές
Στην προχθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του β’ τριμήνου αναφέρθηκε πως τα οφέλη από τις περικοπές που ανακοινώθηκαν στις αρχές του 2011 θα εμφανιστούν στα επόμενα τρίμηνα και δεν ξεπερνούν τα 32 εκατ. ευρώ. Όταν ο στόχος είναι τα 300 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας είναι προφανές ότι δεν είναι αρκετό.


Το «αγκάθι» για τη διοίκηση του ΟΤΕ δεν είναι άλλο από τις δαπάνες προσωπικού στη μητρική εταιρεία του ομίλου. Και σίγουρα δεν ήταν τυχαία η εκτενή αναφορά που έγινε για το θέμα. Οι δαπάνες προσωπικού στην ΟΤΕ Α.Ε. είναι στο 37% των πωλήσεων ή στο 52% του προϋπολογισμού λειτουργικών δαπανών, όταν στη Romtelecom έχει πέσει πλέον στο 22% των πωλήσεων, όπως αναφέρθηκε συγκριτικά. Στη Ρουμανία έγιναν όμως αρκετές περικοπές σε θέσεις εργασίας. Σημειωτέον πως οι δαπάνες προσωπικού στη μητρική εταιρεία του ΟΤΕ αντιστοιχούν στο 61% των συνολικών δαπανών προσωπικού του ομίλου.


Είναι προφανές ότι η πίεση προς τους συνδικαλιστές θα είναι ακόμη πιο έντονη, όταν θα αρχίσουν εκ νέου οι διαπραγματεύσεις στις 22 Αυγούστου. Ενδιαφέρον είναι, πάντως, πως στην τηλεδιάσκεψη αναφέρθηκε ως μία επιλογή που θα έχει άμεσα αποτελέσματα η μείωση του ωραρίου εργασίας, θέμα που επίσης έχει πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων.


Αναδιοργάνωση
Οφέλη αναμένεται να φέρει και η επιτάχυνση των διαδικασιών που φέρνουν πιο κοντά ΟΤΕ και Cosmote. Δεν είναι τυχαίο ότι η «συγχώνευση» διευθύνσεων ΟΤΕ και Cosmote, προχωρεί με πρώτο σημαντικό δείγμα τις εξελίξεις στον τομέα της εμπορικής διεύθυνσης, όπου εδώ και μερικές ημέρες υπάρχουν πλέον τρεις υποδιευθύνσεις: των πωλήσεων με επικεφαλής το Γρηγόρη Χριστόπουλο, του μάρκετινγκ με διευθυντή τον Κώστα Νεμπή και της εξυπηρέτησης πελατών της οποίας «ηγείται» ο Τομ Στράτος. Και οι τρεις προέρχονται από την Cosmote και ο στόχος, όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μ. Τσαμάζ στη τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, είναι να έχουν φέρουν στον όμιλο τα ίδια αποτελέσματα με εκείνα της κινητής.