Ο διευθυντής κινητής τηλεφωνίας της LG Electronics, Θανάσης Μαυριδόπουλος, μίλησε στο techpress.gr για την πορεία της εταιρείας στην ελληνική και διεθνή αγορά καθώς και για τα νέα της εντυπωσιακά μοντέλα.

Συνέντευξη: Βαγγέλης Αλευρίτης

Ο διευθυντής κινητής τηλεφωνίας της LG Electronics, Θανάσης Μαυριδόπουλος.

Ο διευθυντής κινητής τηλεφωνίας της LG Electronics, Θανάσης Μαυριδόπουλος.

Mε αφορμή το λανσάρισμα της νέας «ναυαρχίδας» της νοτιοκορεατικής εταιρείας, LG Arena KM900, συναντήσαμε τον Θανάση Μαυριδόπουλο, διευθυντή του τμήματος κινητής της LG, προκειμένου να μας ενημερώσει τόσο για τις «πολυτάλαντες» νέες συσκευές και το εντυπωσιακό 3D S-Class User Interface, όσο και για την εμπορική πολιτική της εταιρείας.


Θα μπορούσατε να μας ενημερώσετε για την πορεία της LG στην ελληνική και διεθνή αγορά, τη χρονιά που μας πέρασε;


Η LG Electronics ξεκίνησε με αισιοδοξία την πορεία της στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας το 2003, με έντονη την επιθυμία να γίνει πολύ γρήγορα ηγέτης και σε αυτόν τον κλάδο, με άξονα την τεχνολογία αιχμής και τα προηγμένα σχεδιαστικά προϊόντα που τη διακρίνουν. Πολύ γρήγορα, λοιπόν, με αρωγό την υψηλή τεχνολογία, την έμφαση στο ξεχωριστό design και τη μοναδική ποιότητα των συσκευών της, ήδη από το 2005 παρουσίασε τηλέφωνα που τη διαχώρισαν από τον ανταγωνισμό, καθιστώντας την έκτοτε παγκόσμιο ηγέτη τεχνολογίας και σχεδιασμού στην κινητή τηλεφωνία. Από την αρχή της δραστηριότητάς μας παρουσιάσαμε ξεχωριστές συσκευές, όπως το Chocolate Phone της σειράς Black Label, το πρώτο κινητό τηλέφωνο στην αγορά με touchpad πληκτρολόγιο και μοναδικό design, το οποίο αποτέλεσε τεράστια παγκόσμια επιτυχία, σηματοδοτώντας μία νέα αρχή για την κατηγορία, καθώς άνοιξε το δρόμο για τα πολλά megapixels. Θεωρώντας στην LG ότι ο σχεδιασμός κάνει τη διαφορά στα τηλέφωνα του μέλλοντος, στη συνέχεια παρουσιάσαμε το Shine, το δεύτερο κινητό τηλέφωνο της σειράς Black Label, με το πολύ ιδιαίτερο design και τον απόλυτο μεταλλικό σκελετό, αλλά και πρωτοποριακά τεχνικά χαρακτηριστικά. Αξίζει να αναφερθεί εδώ πως το Shine σημείωσε πάνω από 10 εκατ. πωλήσεις, καταφέρνοντας έτσι να ξεπεράσει τον προκάτοχό του, φέρνοντας μάλιστα την LG ανάμεσα στους πρώτους κατασκευαστές παγκοσμίως. Η προσήλωση στις αρχές και στους στόχους μας σε συνδυασμό με την άριστη ποιότητα των προϊόντων μας, αποτελούν τα συστατικά στοιχεία της επιτυχημένης πορείας μας στον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας. Από τις αρχές του περασμένου έτους παρουσιάσαμε πληθώρα πρωτοποριακών κινητών τηλεφώνων σε όλες τις κατηγορίες, δίνοντας έμφαση αφενός στο υψηλό design, και αφετέρου στα καινοτομικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Το αποκορύφωμα της συνεχούς έρευνας στην τεχνολογία και τον σχεδιασμό των κινητών τηλεφώνων, αποτέλεσαν το Viewty -ίσως το καλύτερο 5MP touch screen τηλέφωνο της αγοράς- και το Renoir, με τη μοναδική κάμερα των 8MP και τη μνήμη των 8GB. Παράλληλα μέσα στο 2008, η γκάμα των συσκευών μας εμπλουτίστηκε με αρκετά touchscreen τηλέφωνα, φθάνοντας στο σημείο η LG να διαθέτει σήμερα τη μεγαλύτερη ποικιλία συσκευών κινητής τηλεφωνίας με οθόνη αφής. Ωστόσο, αναγνωρίζουμε πως η πολυπλοκότητα της σύγχρονης ζωής, ο γρήγορος και αγχωτικός ρυθμός της οδηγούν στην ανάγκη για εύχρηστα προϊόντα, που εξοικονομούν χρόνο και που ταυτόχρονα είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Για τον λόγο αυτό ερχόμαστε να δώσουμε λύσεις στις ανάγκες των καταναλωτών, έτοιμοι να αντεπεξέλθουμε με αισιοδοξία και όραμα στις προκλήσεις των νέων καιρών θέτοντας παράλληλα νέες τάσεις στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας. Η αισιοδοξία αυτή στηρίζεται σε γερά θεμέλια και δουλειά ετών έχοντας ως απόδειξη τα αποτελέσματα – ρεκόρ του προηγούμενου έτους, το οποίο σημείωσε παγκόσμιες πωλήσεις ύψους 36,22 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με αύξηση άνω του 20% σε σχέση με το 2007. Η LG θα συνεχίσει να αποτελεί πρωτοπόρο στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας και το 2009, παρουσιάζοντας προϊόντα με υψηλή αισθητική και τεχνολογία, όπως το νέο κινητό LG Arena KM900 που χρησιμοποιεί την τεχνολογία 3D S-Class User Interface, θέλοντας να κάνει τη ζωή των καταναλωτών που εμπιστεύονται τα προϊόντα της, πιο όμορφη και πιο εύκολη! Ολοένα και περισσότερες εταιρείες κάνουν την είσοδό τους στον χώρο των συσκευών κινητής τηλεφωνίας.


Πού υπερτερείτε κατά τη γνώμη σας όσον αφορά στον ανταγωνισμό;


Η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας αλλά και παγκοσμίως έχει αγγίξει το μεγαλύτερο ποσοστό των τελευταίων ετών, σε σημείο που να αντιστοιχούν παραπάνω από μία συσκευές ανά καταναλωτή.  Αμεση συνέπεια αυτής της κατάστασης είναι η είσοδος περισσοτέρων εταιρειών στον χώρο, που κάνει την αγορά των κινητών τηλεφώνων ολοένα και πιο απαιτητική.  Το γεγονός αυτό μας οδηγεί στην ανάπτυξη συσκευών που καλύπτουν ποικίλες ανάγκες για διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτών και -κυρίως- στο λανσάρισμα νέων προϊόντων με έντονο το στοιχείο της διαφορετικότητας, όπως είναι ο ιδιαίτερος σχεδιασμός και το design.


Οι συσκευές της LG χαρακτηρίζονται από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής τους, την υψηλή τεχνολογία και τον μοντέρνο σχεδιασμό. Επίσης, επενδύουμε στα προϊόντα με οθόνη αφής, εκμεταλλευόμενοι και την εμπειρία μας από την τεχνολογία που αναπτύσσουμε για τις οθόνες LCD, όπου κατέχουμε ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο στους καταναλωτές υψηλή ευκρίνεια και ευχρηστία, καθώς και τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τις φωτογραφίες τους και την αναπαραγωγή  βίντεο σε μεγάλη οθόνη. Ταυτόχρονα όμως, οι συσκευές μας δεν προσφέρουν μόνο λειτουργικότητα, αλλά προτείνουν και έναν διαφορετικό τρόπο ζωής στον καταναλωτή. Γενικότερα, επιδιώκουμε πάντοτε να συνδυάζουμε την τεχνολογία με την τέχνη, γιατί για εμάς η υψηλή αισθητική είναι πραγματικά τέχνη! Αυτός ο συνδυασμός είναι ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά μας, που μας κάνει μοναδικούς σε σχέση με τον ανταγωνισμό.


Ο λόγος για τον οποίο επενδύουμε συστηματικά στο design, σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων μας, είναι γιατί πιστεύουμε στο μότο μας, «Life is good!». Μάλιστα, η αλήθεια είναι πως αυτή η πεποίθησή μας επιβραβεύεται στην πράξη, όπως αποδεικνύουν τα μεγέθη της αγοράς.


Το μοναδικό στυλ των προϊόντων της LG έχει γίνει συνώνυμο της υπογραφής της και κίνητρο αγοράς για τους καταναλωτές, οι οποίοι δεν αρκούνται πλέον σε προϊόντα που ανταποκρίνονται στοιχειωδώς στις ανάγκες τους, αλλά αναζητούν προτάσεις διαφοροποιημένες, μοναδικές και με διακριτή ταυτότητα, συσκευές που ξεχωρίζουν τόσο για τον σχεδιασμό τους όσο και για τα προηγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, ικανοποιώντας ακόμα  και τα πιο απαιτητικά γούστα.


Ποια σημεία λιανικής πώλησης θεωρείτε στρατηγικά για την πορεία των πωλήσεών σας;


Η συνεργασία μας με όλα τα δίκτυα τηλεφωνίας και τα καταστήματα λιανικής πώλησης των προϊόντων μας είναι άψογη. Εξάλλου η ίδια η ελληνική αγορά, αναγνωρίζοντας τη διαφοροποίηση στην ποιότητα, την απόδοση των προϊόντων της LG, αλλά και το άψογο after sales support που παρέχει η εταιρεία μας στο αγοραστικό κοινό, την έχει αναδείξει ως ηγέτιδα δύναμη στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας. Για τον λόγο αυτό σχεδιάζονται εξειδικευμένες ενέργειες, οι οποίες καλύπτουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες του κάθε δικτύου, προσαρμοσμένες ανά περίπτωση για τους καταναλωτές, προσφέροντας τις περισσότερες και ιδανικότερες επιλογές σε προϊόντα, είτε αυτά είναι συσκευές κινητών τηλεφώνων είτε αξεσουάρ, είτε για μία υπηρεσία απλής αναβάθμισης λογισμικού! Επιπλέον, όπως δείχνουν τα στοιχεία έως τώρα, η τάση για συγκέντρωση της αγοράς σε ακόμη λιγότερα και μεγαλύτερα πολυκαταστήματα διαρκώς επεκτείνεται. Οι έντονοι ρυθμοί της ζωής μας δεν αφήνουν περιθώρια χρόνου ή διάθεσης στους καταναλωτές για να περιπλανηθούν προκειμένου να πραγματοποιήσουν μία αγορά. Μάλιστα, αναζητούν τη μεγαλύτερη δυνατή ποικιλία, την ανώτερη ποιότητα, τις καλύτερες τιμές στο λιγότερο δυνατό χρόνο, κι εμείς καλούμαστε μέσω της αγοράς να προσφέρουμε αυτές τις «ανέσεις». Στο πλαίσιο αυτό, σε συνδυασμό και με την εξέλιξη των νέων μέσων επικοινωνίας, ένα ακόμη αγοραστικό μοντέλο που ενισχύεται διαρκώς και που πιθανότατα θα κυριαρχήσει στο μέλλον είναι οι διαδικτυακές αγορές. Για την LG, η χρήση του internet για τις πωλήσεις προσφέρει νέα εργαλεία προσέγγισης, ενημέρωσης, αλλά και εξυπηρέτησης των καταναλωτών, που διακρίνονται για την αμεσότητα, την ταχύτητα και την ευκολία που προσφέρουν. Κύριο μέλημα μας στα δίκτυα των πωλήσεων, είναι να διατηρήσουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουμε και την αναγνωρισιμότητα του brand της LG, εφαρμόζοντας ένα επιχειρηματικό πλάνο που στοχεύει σε στρατηγικές συνεργασίες ανέλιξης και ενδυνάμωσης της ταυτότητας της LG, ισχυροποιώντας ταυτόχρονα περαιτέρω τη σχέση εμπιστοσύνης, που έχει αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια με τους πελάτες και τους πωλητές των προϊόντων της.


Ποιες συσκευές της LG εκτιμάτε πως θα αποτελέσουν τα «best sellers» για το 2009;


Η LG Electronics, υποδέχτηκε το 2009 δίνοντας ένα δυναμικό παρών στο  Mobile World Congress 2009 στη Βαρκελώνη, παρουσιάζοντας με υπερηφάνεια τις ολοκαίνουργιες συσκευές της, αλλά και τους στρατηγικούς της στόχους για το νέο έτος. Το κορυφαίο επίτευγμα που παρουσιάσαμε είναι το ιδιαίτερα δυναμικό 3D S-Class User Interface που θα περιλαμβάνεται εφεξής σε όλες τις high-end συσκευές κινητής τηλεφωνίας της εταιρείας μας, καθώς είναι ειδικά σχεδιασμένο  για να «απογειώσει» τα πλεονεκτήματα των οθονών αφής. Η πρώτη συσκευή στην οποία κάνει το ντεμπούτο του το νέο σύστημα, είναι το νέο κινητό τηλέφωνο LG Arena KM900, το οποίο είναι ένα πλήρως εξοπλισμένο μοντέλο που διαθέτει οθόνη αφής 3 ιντσών (full touch screen) με κορυφαία ανάλυση WVGA, κάμερα 5MP για ζωντανές φωτογραφίες και εγγραφή βίντεο, που αναπαράγεται τέλεια ακόμα και σε μεγάλη οθόνη. Το νέο αυτό τηλέφωνο ενσωματώνει το S-Class UI, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να το προσαρμόσει ανάλογα με τις ανάγκες του χρησιμοποιώντας τις 4 διαφορετικές οθόνες και το νέο μενού με την οθόνη αφής (skin sensitive). Με τρισδιάστατη διάταξη και 4 διαφορετικές home screens – που προσαρμόζονται ανάλογα – το S-Class User Interface απαλλάσσει τον χρήστη από τα ένθετα μενού λειτουργιών, παρέχοντας άμεση πρόσβαση σε διάφορες εφαρμογές. Αυτό το «διαισθητικό» interface, μοναδικό αποτέλεσμα εντατικής έρευνας της εταιρείας, διαθέτει πλούσια γραφικά ώστε να μεταβάλλεται άμεσα για να εξυπηρετεί την εκάστοτε εκτελούμενη λειτουργία, ενώ ο «δυνατός» επεξεργαστής, που υποστηρίζει, εξασφαλίζει την ταχύτατη λειτουργία του κινητού.


Επιπλέον, το LG Arena διαθέτει δυνατότητα αναπαραγωγής DivX και Xvid βίντεο και παράγει ανεπανάληπτη ποιότητα ήχου σε όλες τις multimedia εφαρμογές, χάρη στην τεχνολογία Dolby Mobile. Εκτός από το προαναφερθέν κινητό, στην κατηγορία των multimedia συσκευών, η LG θα παρουσιάσει το Viewty 2 στην κατηγορία φωτογραφικών κινητών τηλεφώνων, το οποίο θα ενσωματώνει το S-Class UI και θα διαθέτει κάμερα 8MP, καθώς επίσης και το LG GD900 Crystal, το πρώτο διάφανο κινητό τηλέφωνο στην κατηγορία των συσκευών με υψηλή αισθητική και μοναδικό design. Επίσης, με δεδομένο ότι υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη στην αγορά των κινητών τηλεφώνων με ανοιχτό λειτουργικό – τα γνωστά smartphones – ανακοινώσαμε στο συνέδριο της Βαρκελώνης τη συνεργασία μας με τη Microsoft, για την κατασκευή συσκευών με λειτουργικό Windows, οι οποίες αναμένεται να παρουσιαστούν στην αγορά μέσα στα επόμενα δυόμιση χρόνια. Μάλιστα το πρώτο δείγμα, που βασίζεται και στο S-Class UI, θα είναι το μοντέλο LG GM730 το οποίο θα έχουμε κοντά μας μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2009. Οσον αφορά στο υπόλοιπο έτος, ετοιμάζουμε προτάσεις προϊόντων που θα αφορούν όλες τις κατηγορίες κινητών τηλεφώνων, με έμφαση σε συσκευές imaging έως 12MP, συσκευές που θα προσφέρουν εξελιγμένες δυνατότητες messaging και πλοήγησης στο internet, αλλά και που θα ενσωματώνουν λειτουργικό Android, καθώς επίσης και την παρουσίαση της 4ης κατά σειρά συσκευής της σειράς Black Label Series, με πολύ ιδιαίτερο και ξεχωριστό σχεδιασμό και υψηλή τεχνολογία, που αναμένεται να παρουσιαστεί κατά τον Σεπτέμβριο.


Κλείνοντας, θα επισημάνω πως, η LG κερδίζει συνεχώς την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας, με περίτρανη απόδειξη την αύξηση των πωλήσεών της στα κινητά κατά 26% σε ολόκληρη την Ευρώπη για το 2008 και θα συνεχίσει με ακόμη πιο εντατικούς ρυθμούς για δημιουργία έξυπνων, εύχρηστων και καινοτομικών συσκευών, προκειμένου να ικανοποιεί τις τρέχουσες, αλλά και ιδιαίτερες ανάγκες των καταναλωτών της.