Μιλήσαμε με τον υπεύθυνο της επιτυχημένης πορείας του τμήματος Consumer Electronics της Samsung στην Ελλάδα,  Γιώργο Τσαούση, προκειμένου να μας χαρτογραφήσει την ελληνική αγορά προϊόντων εικόνας και ήχου και να μας συνοψίσει τα πλεονεκτήματα των νέων προτάσεων του κορεατικού κολοσσού.

«Αυξάνουμε μερίδια στην αγορά των τηλεοράσεων»

Συνέντευξη: Βαγγέλης Αλευρίτης

Ο επικεφαλής του τμήματος Consumer Electronics της Samsung Electronics Hellas, Γιώργος Τσαούσης.

Ο επικεφαλής του τμήματος Consumer Electronics της Samsung Electronics Hellas, Γιώργος Τσαούσης.

Με αφορμή την παρουσίαση των νέων τηλεοράσεων της Samsung, συναντήσαμε τον επικεφαλής του τμήματος Consumer Electronics της Samsung Electronics Hellas, Γιώργο Τσαούση, για να μας αποκαλύψει μερικές από τις αρετές του ανανεωμένου Home Entertainment portfolio της εταιρείας και να μας σκιαγραφήσει μια εικόνα της ελληνικής αγοράς στον συγκεκριμένο κλάδο.

 

 

 

  1. Πρόσφατα παρουσιάσατε στη χώρα μας το νέο line up εικόνας και ήχου της Samsung. Αν σας ζητούσαμε να επικεντρωθείτε σε τρία highlights, ποια θα ήταν αυτά;

Η νέα σειρά εικόνας και ήχου της Samsung για το 2023 ενσωματώνει μια σειρά καινοτομιών που προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία ψυχαγωγίας, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την εμπειρία των χρηστών. Οι προηγμένες δυνατότητες των νέων μοντέλων τηλεοράσεων και συσκευών ήχου ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων, για την υψηλή ποιότητα εικόνας, τις προηγμένες smart λειτουργίες αλλά και τον υψηλής αισθητικής σχεδιασμό τους. Αυτό το τρίπτυχο εικόνας υψηλής ευκρίνειας, smart λειτουργιών  και σχεδιασμού εκλεπτυσμένης φιλοσοφίας, ενσωματώνει μία σειρά από τεχνολογίες αιχμής που αναπτύχθηκαν για όλα τα μοντέλα του νέου line up. Αξίζει να αναφέρουμε επιγραμματικά πως η νέα σειρά audiovisual για το 2023 της Samsung περιλαμβάνει σε Premium οθόνες, όπως τη Neo QLED 8K, που χάρη στην ανάλυση 8Κ αποτυπώνει ακόμα και τις πιο μικρές λεπτομέρειες, τη Neo QLED 4K με τεχνολογία Quantum Matrix και μινιμαλιστικό σχεδιασμό Infinity One αλλά και τη σειρά Samsung OLED 2023, που ανεβάζουν επίπεδο στην εμπειρία οθόνης, φέρνοντας το μέλλον στο σήμερα.

  1. Συνοψίστε μας την πορεία του τμήματος Consumer Electronics της Samsung τους τελευταίους μήνες. Πώς αντιδρά η αγορά στις νέες σας προτάσεις στον τομέα του Home Entertainment;

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι, καθώς η ανταπόκριση του καταναλωτή στα νέα μοντέλα της κατηγορίας Home Entertainment είναι εξαιρετικά θετική. Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την αγορά των τηλεοράσεων, αυξάνουμε τα μερίδια αγοράς μας, τόσο στη συνολική αγορά όσο και στην Premium κατηγορία με το ποσοστό να αγγίζει (56,3% vs 45,8% year on year). Ταυτόχρονα, εξακολουθεί να καταγράφεται μια προτίμηση των καταναλωτών στις μεγαλύτερες ίντσες με το μερίδιο αγοράς να αγγίζει το 64%. Εξίσου θετική ανταπόκριση σημειώνεται και στην κατηγορία του ήχου, με τα soundbars να σημειώνουν αύξηση στο μερίδιο αγοράς κατά 8,9% (40,6% vs 31,7%).

  1. Έχοντας πραγματοποιήσει τη μετάβαση από τη Full HD στη 4K ανάλυση και από τις απλές τηλεοράσεις στις smart, πιστεύετε πως το μοναδικό κίνητρο για αλλαγή τηλεόρασης εν έτη 2023 είναι το μεγαλύτερο μέγεθος; Ποια είναι η πιο εμπορική διαγώνιος φέτος;

Οι παράγοντες και τα χαρακτηριστικά στα οποία εστιάζει το κοινό για την επιλογή ενός νέου μοντέλου τηλεόρασης είναι πολυδιάστατα. Αδιαμφισβήτητα, το μεγαλύτερο μέγεθος οθόνης προσφέρει το WOW effect, φέρνοντας την κινηματογραφική εμπειρία θέασης στην οικιακή ψυχαγωγία. Ωστόσο, εκτός από το μέγεθος τον ιντσών, η υψηλή πιστότητα εικόνας και ήχου, οι προηγμένες smart δυνατότητες και η εκλεπτυσμένη σχεδίαση αποτελούν κομβικές παραμέτρους που χαράζουν τον δρόμο της εμπορικής επιτυχίας. Χαρακτηριστικά αναφέρω το παράδειγμα της Neo QLED 8K, που αποτελεί αιχμή στην τεχνολογίας οθόνης με ανάλυση 8Κ, αποτυπώνοντας ακόμα και τις πιο μικρές λεπτομέρειες. Για το 2023, η πιο εμπορική διαγώνιος είναι η 55’’, ενώ οι μεγαλύτερες ίντσες (65’’ και άνω) σημειώνουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

  1. Η είσοδός σας στις OLED TV ήταν μια θαρραλέα απόφαση. Εξηγήστε μας το σκεπτικό πίσω από αυτή τη στρατηγική στροφή της Samsung προς μια κατηγορία που μέχρι πρότινος έπαιζε «εκτός έδρας».

Στη Samsung, στο πλαίσιο της στρατηγικής μας «Οθόνες για κάθε εμπειρία», προωθούμε στην εγχώρια αγορά τηλεοράσεων ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων που ανταποκρίνεται στις διαφορετικές ανάγκες ψυχαγωγίας των χρηστών. Η εταιρεία ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών και για OLED τηλεοράσεις με τα νέα μοντέλα της σειράς Samsung OLED για το 2023, OLED 4K S95C και OLED 4K S90C, που προσφέρουν δυναμική ποιότητα εικόνας και άψογη ακρίβεια χρωμάτων μέσω της αντιληπτικής χρωματικής αντιστοίχισης του επεξεργαστή Neural Quantum 4K. Παράλληλα, η Samsung χαράσσει τον δικό της δρόμο σε αυτή την κατηγορία μοντέλων, παρουσιάζοντας την επόμενη γενιά τηλεοράσεων OLED, τα προτερήματα των οποίων, όπως δείχνουν τα στοιχεία έχουν αρχίσει να κατακτούν την εμπιστοσύνη και των πιο απαιτητικών θεατών.

  1. Υπάρχει πόλωση ανάμεσα σε πολύ ακριβά, Premium μοντέλα τηλεοράσεων και προσιτές οικονομικά λύσεις ή παρατηρείτε μια ομαλή διαστρωμάτωση στις επιλογές των Ελλήνων καταναλωτών;

Η απόφαση για την τηλεόραση που θα επιλέξει κανείς σχετίζεται άμεσα με τις ανάγκες προβολής και ψυχαγωγίας που επιθυμεί να καλύψει καθώς και το διαβαθμιζόμενο κόστος των διαθέσιμων οθονών. Μία παρατήρηση που θα μπορούσαμε να μοιραστούμε είναι πως η αγορά της τηλεόρασης παρουσιάζει μια ομαλή διαστρωμάτωση στις επιλογές των καταναλωτών. Επομένως, η προτίμηση του κοινού δεν φαίνεται να εστιάζει αποκλειστικά σε μία κατηγορία προϊόντων, αλλά κατανέμεται μεταξύ των τριών βασικών κατηγοριών, με τα ποσοστά sell out να κυμαίνονται ως εξής: 35% στην κατηγορία entry (οικονομικών τηλεοράσεων), 26% στη μεσαία κατηγορία τηλεοράσεων, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό (38%) επιλέγει την πιο WOW εμπειρία θέασης, με τις Premium Samsung τηλεοράσεις.

  1. Με τον κόσμο να προτιμά δραστηριότητες εκτός σπιτιού, μήπως τα party speakers παρουσιάζουν μεγαλύτερη δυναμική ακόμα και από τα soundbars αυτή την περίοδο;

Αν και το DNA των εν λόγω προϊόντων είναι κοινό, ως συσκευές αναπαραγωγής ήχου, ο ρόλος τους είναι διαφορετικός ανάλογα με τις ανάγκες που καλούνται να καλύψουν. Συγκεκριμένα, τα soundbar μοντέλα του νέου line up για το 2023, όπως η κορυφαία soundbar HW-Q990C καθώς και η Ultra Slim HW-S800B με καθηλωτικό ήχο και minimal σχεδιασμό, έρχονται να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία ψυχαγωγίας σε συνδυασμό με τα κορυφαία μοντέλα τηλεόρασης της Samsung. Tα party speakers ανήκουν σε μία προϊοντική κατηγορία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, στην οποία τα προϊόντα της Samsung διακρίνονται για την υψηλή ποιότητα ήχου, τις προηγμένες δυνατότητες και τον εντυπωσιακό σχεδιασμό τους, αναβαθμίζοντας κάθε party. Στη μετά-Covid εποχή, ο κόσμος δείχνει να αφήνει σταδιακά την εσωστρεφή ψυχαγωγία του σπιτιού, αποζητώντας συμπληρωματικά και πιο εξωστρεφείς μορφές ψυχαγωγίας, όπως είναι οι κοινωνικές συγκεντρώσεις και τα parties. Πράγματι, λοιπόν, τα ποσοστά της κατηγορίας party audio σημειώνουν αύξηση 54% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τα τελευταία μοντέλα της Samsung, MX-ST40B και MX-ST50B, προσφέρουν δυναμικό, αμφίδρομο ήχο, ισχύ έως 240 watt, επιπλέον λειτουργίες ελέγχου του ενσωματωμένου φωτισμού LED, DJ mixing και μια σειρά από προηγμένες δυνατότητες σύνδεσης με smartphone.

  1. Το οικοσύστημα της Samsung σε συνδυασμό με το λειτουργικό Tizen προσφέρει αναρίθμητες δυνατότητες στις τηλεοράσεις σας, από cloud Gaming δίχως την ύπαρξη κονσόλας, μέχρι χειρισμό των «έξυπνων» οικιακών συσκευών. Έχετε κάποια εικόνα ποιο ποσοστό του ελληνικού κοινού αξιοποιεί τις smart δυνατότητες της Samsung TV του; Θεωρείτε πως υπάρχει έλλειμα ενημέρωσης και εκπαίδευσης σε αυτόν τον τομέα;

Κατά την τελευταία δεκαετία συντελείται μία επανάσταση στον χώρο των τηλεοράσεων, στην οποία οι τεχνολογικές καινοτομίες της Samsung έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο. Το οικοσύστημα της Samsung ενσωματώνει μια σειρά από  προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και διαλειτουργικότητας σε όλο το φάσμα των Premium, Lifestyle και Gaming οθονών, που ενσωματώνονται με επιτυχία στην καθημερινότητα των χρηστών, βελτιώνοντάς την. Για να απαντήσω και στην ερώτησή σας, είναι πράγματι, αρκετά μεγάλο, το ποσοστό του ελληνικού κοινού που αξιοποιεί τις smart δυνατότητες των Samsung TVs. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, από όσους έχουν ενεργοποιήσει το Smart Hub, το 89% το χρησιμοποιεί, ποσοστό που ισοδυναμεί με 800.000 συσκευές για το διάστημα 2017-2023.

  1. Πώς πιστεύετε πως θα είναι οι τηλεοράσεις σε 5 χρόνια από σήμερα;

Σίγουρα πρόκειται για κάτι που είναι δύσκολο να προβλέψουμε ακόμη. Και αυτό συμβαίνει διότι, αν και γνωρίζουμε καλά ότι οι ρυθμοί εξέλιξης της τεχνολογίας είναι πλέον ραγδαίοι, θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν και άλλες, πολλές παραμέτρους, πέρα από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Εάν εστιάζαμε αποκλειστικά στην τεχνολογία, σε απόλυτα πλαίσια, μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι η τεχνολογία Micro LED αποτελεί την ύστατη εξέλιξη της τηλεόρασης ως μέσο προβολής. Η συγκεκριμένη σειρά μας διευρύνει τις δυνατότητες προβολής ενώ, χάρη στη σπονδυλωτή φύση της σειράς, τα μοντέλα MICRO LED δεν δεσμεύονται από το σχήμα, την αναλογία και το μέγεθος, καθιστώντας τα πλήρως προσαρμόσιμα ώστε να ταιριάζουν στη ρύθμιση που επιθυμεί ο χρήστης. Επιπλέον, έρχονται χωρίς πλαίσια (bezel-less), επομένως ανεξάρτητα από τη διαμόρφωση, τα όρια μεταξύ οθόνης και πραγματικής ζωής είναι απρόσκοπτα. Η σειρά MICRO LED 2023[1] διαθέτει νέα μοντέλα που κυμαίνονται από 50 έως 140 ίντσες , προσφέροντας ένα εύρος επιλογών για απαράμιλλη ποιότητα εικόνας και εμπειρία οθόνης.


[1] Η σειρά MICRO LED της Samsung θα είναι διαθέσιμη σε 50, 63, 76, 89, 101, 114 και 140 ίντσες το 2023.