Ο κ. Αντώνης Τζωρτζακάκης σε μια εκ βαθέων συνέντευξή του αναφέρεται στις συνέργειες που δημιουργούν οικονομίες κλίμακας και τονίζει ότι με τα νέα προϊόντα και τις υπηρεσίες, όπως τα triple play πακέτα και το VDSL internet, η Wind κατoρθώνει να αυξάνει τα μερίδια αγοράς στη σταθερή τηλεφωνία.

 
Αντώνης Τζωρτζακάκης– Πώς βιώνει ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών την παρατεταμένη περίοδο κρίσης που διανύουμε; Εχοντας θητεύσει σε μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου και δεδομένης της συμμετοχής σας στο Δ.Σ. του ECTA*, πώς θα σκιαγραφούσατε τις μελλοντικές εξελίξεις;
«Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών, όπως και όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι στην Ελλάδα, βιώνουν θεωρώ με τον ίδιο τρόπο την παρατεταμένη περίοδο ύφεσης που διανύουμε. Μιλώντας πιο εξειδικευμένα για τις τηλεπικοινωνίες, η διαχείριση της ύφεσης άλλαξε την επιχειρηματική μας νοοτροπία. Η Wind, μέσα σε αυτό το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, προσαρμόστηκε πολύ γρήγορα, αλλάζοντας – ήδη από το 2010 – το επιχειρηματικό της μοντέλο σε διττό επίπεδο. Αφενός εξορθολογήσαμε κόστη, δομές και διαδικασίες, ώστε σήμερα να είμαστε σε θέση να συνεχίζουμε τις επενδύσεις, να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίζουμε τις υποδομές μας και κατά συνέπεια να προσφέρουμε ποιοτικές, αλλά ταυτόχρονα ανταγωνιστικές σε τιμές υπηρεσίες στους πελάτες μας. Αφετέρου, προχωρήσαμε σε συνέργειες και συμμαχίες ακόμη και μεταξύ ανταγωνιστών, κινήσεις που λίγα χρόνια πριν κάποιος θα τις χαρακτήριζε σενάριο «επιστημονικής φαντασίας». Eνα παράδειγμα είναι η δημιουργία μερικώς κοινών υποδομών κινητής τηλεφωνίας με τη Vodafone. Αυτού του είδους οι συνέργειες δεν ακυρώνουν τον έντονο ανταγωνισμό σε επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών και τιμών που χαρακτηρίζει την αγορά κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Αντίθετα, οι συνέργειες εξασφαλίζουν τις αναγκαίες οικονομίες κλίμακας, ώστε να ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητά μας στο εμπορικό μέτωπο. Στη Wind ήδη από το 2014 βλέπουμε τα θετικά αποτελέσματα της στρατηγικής που ακολουθούμε, καθώς αυξήσαμε σημαντικά τον αριθμό των πελατών μας, ενώ συνεχίζουμε να αυξάνουμε τα μερίδιά μας συνεχώς στην αγορά της σταθερής τηλεφωνίας. Στόχος μας είναι να επιτύχουμε εκείνα τα αποτελέσματα, που θα μας επιτρέψουν να διατηρήσουμε την ανερχόμενη τάση, την οποία έχουμε επιδείξει τα τελευταία χρόνια, χωρίς να παραβλέπουμε το ευρύτερο κοινωνικοοικονομικό και πολιτικό σκηνικό και τις προκλήσεις ή και αναταραχές που πηγάζουν από αυτό».


– Κρίνετε ικανοποιητικό το μερίδιο της Wind στη σταθερή τηλεφωνία και πώς αναμένετε να ενδυναμωθεί από τα triple play πακέτα που ανακοινώσατε πρόσφατα;
«Ακρως ικανοποιητικό. Μόνο τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2015 προσθέσαμε στη συνδρομητική μας βάση στη σταθερή τηλεφωνία 17.000 πελάτες, αυξάνοντας αντίστοιχα κατά μισή μονάδα το μερίδιό μας. Παράλληλα, με τα νέα πακέτα Wind triple play, μια νέα ολοκληρωμένη λύση, για απόλυτα ελεύθερη επικοινωνία από το κινητό, το σταθερό και το internet, ιδανική για νοικοκυριά, πιστεύουμε ότι προσφέρουμε value added υπηρεσίες στους καταναλωτές μας, επομένως αναμένουμε να έχουμε extra θετικά αποτελέσματα από αυτή στα μερίδιά μας. Βέβαια, όλοι μας στη Wind δεν εφησυχάζουμε, αλλά συνεχίζουμε να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά και να προσπαθούμε, ώσπου να φθάσουμε σε ένα σημείο σταθερής ανάκαμψης».


– Ποια είναι η ανταπόκριση των πελατών σας στις VDSL υπηρεσίες της Wind;
«Εξαιρετικά θετική. Eχουμε ήδη κάνει σημαντικές επενδύσεις σε δίκτυα νέας γενιάς και έχουμε σήμερα παρουσία με υπηρεσίες VDSL σε όλη την επικράτεια. Καλύπτουμε περισσότερα από 850.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ενώ ως το τέλος του 2015 θα καλύπτουμε πάνω από δύο εκατομμύρια. Το κόστος για το VDSL είναι πολύ χαμηλό, μόλις 10 ευρώ, άρα είναι για όλους, δεν είναι προνόμιο λίγων και είναι μια εμπειρία που προσφέρει τεράστια αξία για τα χρήματα που θα δώσει ο πελάτης. Σκεφθείτε ότι σε σύγκριση με το απλό ADSL internet που έχετε ως τώρα, με το VDSL κατεβάζετε αρχεία ή περιηγείστε στο διαδίκτυο τουλάχιστον τρεις φορές πιο γρήγορα ή ανεβάζετε βίντεο και φωτογραφίες τουλάχιστον εννέα φορές πιο γρήγορα».


– Περνώντας στην κατηγορία των εταιρικών πελατών, ποια είναι η στρατηγική ανάπτυξης της Wind; Στοχεύετε περισσότερο στις πολυάριθμες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στους ελεύθερους επαγγελματίες ή αποσκοπείτε στην καθολική υποστήριξη μεγάλων εταιρειών;
«Σταθερή στρατηγική επιδίωξη της Wind είναι να αποτελεί έναν τηλεπικοινωνιακό πάροχο με ολοκληρωμένες προτάσεις και λύσεις για τις ανάγκες των πελατών της. Oποιες και αν είναι οι ανάγκες, όσο εξειδικευμένες και αν είναι. Oποιοι και αν είναι οι πελάτες. Επομένως, για εμάς στόχο αποτελούν και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όπως επίσης και η υποστήριξη μεγάλων εταιρειών, προσφέροντας πάντοτε στον εκάστοτε πελάτη υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις δικές του ανάγκες».


* Ευρωπαϊκός Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών για Θέματα Ανταγωνισμού