Stelios-CharalambakisΟ διευθυντής πωλήσεων της Sony Mobile σε Ελλάδα και Κύπρο, Στέλιος Χαραλαμπάκης, μίλησε στο techpress.gr για την πορεία της εταιρείας στην ελληνική αγορά, τις εξελίξεις στο χώρο των smartphones, tablets και wearables, αλλά και για τις επόμενες κινήσεις του ιαπωνικού κολοσσού.


– Πείτε μας δυο λόγια για την πορεία της Sony Mobile στην ελληνική αγορά. Με δεδομένο πως από την προϊοντική σας φαρέτρα απουσιάζουν οι low-end συσκευές, ποια είναι η συνταγή επιβίωσης σε μια περίοδο παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης;

Η Sony Mobile έχει μια σταθερά ανοδική πορεία, με τα μερίδιά μας στην ελληνική αγορά να είναι ανάμεσα στα μεγαλύτερα ανά τον κόσμο. Στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με την GFK, η Sony κατέχει τη δεύτερη θέση σε όγκο πωλήσεων, ενώ καταλαμβάνει την τρίτη θέση σε αξία αγορών.
Σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε, με στόχο να επιτύχουμε ακόμα μεγαλύτερες πωλήσεις και υψηλότερα μερίδια, αλλά και να βρεθούμε ανάμεσα στις κορυφαίες προτιμήσεις των καταναλωτών τόσο στην κατηγορία των high end συσκευών, όσο και στις υπόλοιπες κατηγορίες με συσκευές υψηλών προδιαγραφών σε προσιτές τιμές.
Για να το πετύχουμε αυτό σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές ό,τι πιο προηγμένο τεχνολογικά υπάρχει, καλύπτοντας έτσι τις υψηλές, οικονομικές κατηγορίες, ενώ ταυτόχρονα θα διατηρήσουμε επιτυχημένα μοντέλα, όπως το Xperia Ζ2 με αναπροσαρμογές στις τιμές, ώστε να γίνουν πιο προσιτά.
Ταυτόχρονα, θα έχουμε ισχυρή παρουσία και στην χαμηλή τιμολογιακή κατηγορία, με συσκευές που θα ξεκινούν λίγο πάνω από τα 100 ευρώ και οι οποίες θα ενσωματώνουν τεχνολογίες της Sony από τις premium κατηγορίες.


– Η Sony Mobile αρχίζει να εξαργυρώνει σιγά-σιγά τα πλεονεκτήματα της ενοποίησής της με τη «μαμά» Sony. Μετά την ενσωμάτωση του PlayStation 4 Remote Play στο Sony Xperia Z3, ποιες άλλες τεχνολογικές συνέργειες να περιμένουμε στα επερχόμενα μοντέλα σας;

Ολα τα τμήματα της Sony συνεργάζονται μεταξύ τους για να προσφέρουν τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικές δυνατότητες ήχου, εικόνας, κάμερας αλλά και του PlayStation στις κινητές συσκευές – smartphones και tablets.Τα επόμενα χρόνια η σύγκλιση αυτή θα είναι ακόμα πιο έντονη, τόσο σε επίπεδο hardware όσο και software, με ακόμα πιο εξελιγμένες οθόνες, φακούς, ακόμα υψηλότερη ποιότητα ήχου, αλλά και περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας smartphone ή tablet με το PlayStation. Περισσότερες συνέργειες επέρχονται, επίσης, και σε επίπεδο περιεχομένου, καθώς μέσω των Sony Music και Sony Pictures αλλά και των υπηρεσιών του Xperia Lounge, θα προσφέρουμε στους καταναλωτές περιεχόμενο το οποίο θα μεγιστοποιεί τη χρησιμότητα και τις δυνατότητες των συσκευών.


– Η κατηγορία των tablets έδειξε να έχει ιδιαίτερη απήχηση μεταξύ των ελλήνων καταναλωτών. Ποια εκτιμάτε πως θα είναι η μελλοντική συμπεριφορά της συγκεκριμένης αγοράς στη χώρα μας, δεδομένου πως τα οικονομικά tablets 7 ιντσών είναι αυτά που οδηγούν τις πωλήσεις μέχρι σήμερα;

Τα προσφερόμενα smartphones φτάνουν και σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν τις 5 – 5.5 ίντσες, προσφέροντας στους καταναλωτές ευκρίνεια, υψηλή ποιότητα θέασης και μεγάλη οθόνη ακόμα και στο τηλέφωνο.
Δεδομένου αυτού, αναμένουμε την κατηγορία των tablets 7 ιντσών να φθίνει σταδιακά, καθώς οι καταναλωτές θα στραφούν περισσότερο στην κατηγορία των 8 ιντσών. Μια άλλη κατηγορία που προβλέπουμε να αναπτυχθεί μελλοντικά είναι αυτή των 10 ιντσών σαν επαγγελματικό εργαλείο.
Η σύγκλιση των εφαρμογών σε όλα τα λογισμικά, καθώς και η δυνατότητα χρήσης business εφαρμογών σε όλα τα tablet, ακολουθώντας την τάση του mobility, αναμένουμε να οδηγήσουν σε αύξηση των πωλήσεων ειδικά στις επαγγελματικές κατηγορίες καταναλωτών.


– Πιστεύετε πως το επόμενο ισχυρό trend μετά τα tablets θα είναι όντως τα smartwatches; Ποια τα σχέδια της Sony στο χώρο των «έξυπνων»
ρολογιών;

Η κατηγορία αυτή έχει ήδη ξεκινήσει να αποτελεί τη νέα τάση της αγοράς και πιστεύουμε πως θα αρχίσει να μεγαλώνει με εντυπωσιακό ρυθμό τα επόμενα χρόνια. Λειτουργίες και εφαρμογές σχετικές με φωνή, εικόνα, ειδοποιήσεις, αλλά και κάμερα αναμένεται να ενσωματωθούν όλο και περισσότερο στα smartwatches και στα wearables της επόμενης γενιάς, καλύπτοντας τις καθημερινές χρηστικές ανάγκες των καταναλωτών και βοηθώντας τους να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής τους.
Ειδικά στην κατηγορία των wearables αναμένουμε ακόμα πιο έντονη ενσωμάτωση τεχνολογιών, όπως είναι η παρακολούθηση του ρυθμού της καρδιάς, οι αισθητήρες υψομέτρου, αλλά και η καταγραφή της άσκησης με ταυτόχρονη παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών μέσω του smartphone.
Η καινοτομία βρίσκεται στο DNA της Sony. Εχουμε παράδοση στην αγορά των συσκευών που ονομάζουμε gadgets. Για το λόγο αυτό, επενδύουμε και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτή την αγορά, καθώς είναι το μέσο για να φέρουμε τους καταναλωτές σε επαφή με τις υπηρεσίες μας 24 ώρες το 24ωρο.


– Η επιλογή του Android ως λειτουργικού για τις συσκευές σας θα αποτελέσει μονόδρομο και για το άμεσο μέλλον; Υπάρχει περίπτωση να δούμε Windows smartphones ή tablets από την εταιρεία σας μέσα στους επόμενους μήνες;

Η Sony Mobile συνεχίζει να εστιάζει στο Android λειτουργικό για τις συσκευές της. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους καταναλωτές μας όλες τις τελευταίες τεχνολογικές αναβαθμίσεις σε όσες περισσότερες συσκευές αυτό είναι εφικτό. Για αυτό το λόγο, άλλωστε, έχουμε αναβαθμίσει όλα τα προϊόντα της σειράς Z σε λογισμικό Android 4.4.4. Σε σχέση με τα υπόλοιπα λειτουργικά συστήματα, η Sony Mobile παρακολουθεί τις εξελίξεις και την πορεία τους, χωρίς αυτή τη στιγμή να μπορούμε να επιβεβαιώσουμε κάτι παραπάνω.