Ο Head of Sales της Ericsson σε Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Βουλγαρία, Βασίλης Κουλούρης, μιλά στο techpress.gr για την έκθεση “Networked Society City Index” και για το πώς η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα των κατοίκων των σύγχρονων μεγαλουπόλεων.

 

 

O Head of Sales Bulgaria Cyprus Greece Malta, Hub SEE της Ericsson, Βασίλης Κουλούρης.

O Head of Sales Bulgaria Cyprus Greece Malta, Hub SEE της Ericsson, Βασίλης Κουλούρης.

  • Κύριε Κουλούρη, η Ericsson πρόσφατα δημοσίευσε την νέα της έκθεση «Networked Society City Index», για τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών σε μεγάλα αστικά κέντρα και πως αυτές βοηθούν στην ανάπτυξη. Ποιες πόλεις εξετάστηκαν και ποιες διακρίθηκαν;

Η Ericsson επενδύει κάθε χρόνο σε αυτή την παγκόσμια έρευνα και αξιολογεί με διεθνή κριτήρια τις ICT υποδομές μεγαλουπόλεων και ιδιαίτερα πως αυτές αξιοποιούνται αποτελεσματικά στην πράξη. Στην έκθεση Networked Society City Index 2013 με βάση αυτά τα κριτήρια εξετάστηκαν αναλυτικά 31 μεγαλουπόλεις (Beijing, Buenos Aires, Cairo, Copenhagen, Delhi, Dhaka, Helsinki, Hong Kong, Istanbul, Jakarta, Johannesburg, Karachi, Lagos, Los Angeles, Manila, Mexico City, Miami, Moscow, Mumbai, New York, Oslo, Paris, São Paolo, Seoul, Shanghai, Sydney, Taipei, Tokyo) εκ των οποίων τρεις από αυτές η Στοκχόλμη, το Λονδίνο και η Σιγκαπούρη, εκτιμήθηκε ότι διαθέτουν την ωριμότερη χρήση των ICT υποδομών ι. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα κριτήρια, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται οι επενδύσεις ICT που γίνονται και πως αυτές συσχετίζονται με την κοινωνική, οικονομική και περιβαλλοντική ανάπτυξη των πόλεων (το ονομαζόμενο “triple bottom line” αποτέλεσμα). Επιπρόσθετα στη φάση αυτή/στην έκθεση αυτή εξειδικεύτηκαν και μετρήθηκαν οι τεχνολογίες, όχι ως γενικές περιπτώσεις, αλλά εστιασμένες στη χρήση 4G, τη χρήση “ανοικτών δεδομένων”, τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, και άλλες πρακτικές εφαρμογές της τεχνολογίας.

  • Ποιες πρακτικές που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία σε πόλεις της έρευνας θεωρείτε πως θα άλλαζαν τη ζωή των κατοίκων μεγάλων ελληνικών πόλεων;

Η ερώτησή σας με κάνει να σκεφτώ γιατί, ενώ υπάρχουν τόσα καλά παραδείγματα/τόσες καλές πρακτικές στον κόσμο, εδώ στην Ελλάδα δε χρησιμοποιούνται ευρέως… Είναι προφανές ότι θα άλλαζε η ζωή των πολιτών, αν όπως στην Στοκχόλμη, τα ανοιχτά δημόσια δεδομένα τα χρησιμοποιούσε η επιχειρηματική κοινότητα στις πόλεις, για να βρει ποιος προσφέρει τι, πού, πότε, πόσο …ή για να βρει συνεργάτες, πελάτες, εξαγωγείς κ.α. Αυτό επίσης, φανταστείτε, θα μπορούσε να ανήκει  στην υπηρεσία του Δημοσίου Τομέα ή των Δήμου ή μεμονωμένων εταιριών ή και όλων μαζί σε μία κοινή δράση! Οι τεχνολογίες ICT δίνουν τη δυνατότητα συνεργασίας σε καινούργια μοντέλα διαχείρισης και αξιοποίησης πληροφοριών.

Ενα άλλο παράδειγμα, που πάλι νομίζω ότι ταιριάζει στις πόλεις μας, είναι αυτό που έκαναν στη Σαγκάη, όπου καθημερινά η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας επικοινωνεί στο internet site και μέσω εφαρμογής παρέχει στοιχεία για την ποιότητα του αέρα ή στοιχεία μόλυνσης σε κάθε συνοικία της μεγαλούπολης. Αναρωτιέμαι, υπάρχει καλύτερη περιβαλλοντική εκπαίδευση για τον πολίτη; Υπάρχουν χιλιάδες καλά παραδείγματα σε όλο τον κόσμο στη διαχείριση συστημάτων ενέργειας, ή στην ενημέρωση του πολίτη για όλα τα συστήματα μεταφοράς, τη χρήση τους, τα προβλήματα που μπορεί να παρατηρηθούν. Δεν βλέπω γιατί η Τζακάρτα και η πόλη του Μέξικο να έχουν ενώσει όλα τα συστήματα δημόσιας μεταφοράς σε ένα σύστημα live ενημέρωσης, βοηθώντας πολίτες και επισκέπτες να κινηθούν καλύτερα στις πόλεις αυτές, και εμείς ακόμη καν δεν το συζητάμε στην Ελληνική πραγματικότητα.

  • Με δεδομένη την παρατεταμένη οικονομική κρίση στην Ελλάδα, πιστεύετε πως το κλειδί για την περαιτέρω διείσδυση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στην καθημερινότητά μας βρίσκεται στην κρατική αφύπνιση ή στην ιδιωτική πρωτοβουλία;

Είμαι πεπεισμένος, ότι πρέπει να συνεργαστούμε όλοι μαζί, όσοι περισσότεροι γίνεται. Δεν είναι εποχή διακρίσεων, και στείρου ανταγωνισμού για να χάνονται και άλλες ευκαιρίες. Είναι η εποχή των ΣΔΙΤ, η εποχή που οι Δήμοι των μεγαλουπόλεων φτιάχνουν πρακτικές εταιρικές δράσεις με startups και εταιρίες ICT, όπου τα πανεπιστήμια γίνονται καταλύτες καινοτομίας και οι εταιρείες σαν την Ericsson, όπως άλλωστε έτσι ενεργούμε, εκπαιδεύουν και συμβουλεύουν αφιλοκερδώς για να χτιστούν βιώσιμες υπηρεσίες πολιτών. Όλα για το κοινό καλό μιας πόλης, που ενώ αυξάνεται σε πληθυσμό ταυτόχρονα αυξάνονται τα προβλήματά της με αποτέλεσμα να υποχρεώνεται να προσφέρει πληθώρα υπηρεσιών (νέου τύπου) προς τους πολίτες της. Εμείς λέμε ότι η Διαδικτυωμένη Κοινωνία (Networked Society), όπου καθετί που θα ωφελείται, θα συνδέεται (άνθρωποι, πληροφορίες, γνώση, συσκευές) και έτσι θα συμβεί το επόμενο marketplace συνεργασιών και δημιουργίας. Αρκεί να κινητοποιηθούμε προς την κατεύθυνση αυτή.

  • Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να μελετηθεί και η Αθήνα ως προς τις ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης που μπορούν να προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες. Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται, ώστε να συμμετάσχει η ελληνική πρωτεύουσα στο δείγμα της επόμενης έρευνας της Ericsson;

Η Αθήνα μετρήθηκε το 2011 στην πρώτη τότε έκδοση αυτής της μελέτης και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ήταν κάπου στη μέση, πίσω από τις πόλεις των γειτονικών χωρών. Ενώ αξιολογήθηκε υψηλά μεν, ως προς τα μητροπολιτικά δίκτυα που έχει σοβαρή υποδομή σε πολλές πόλεις– από την άλλη αξιολογήθηκε χαμηλότερα ως προς την αξιοποίηση των υποδομών αυτών στο πως εξυπηρετούν τον πολίτη, τον επισκέπτη, τον πελάτη.

Διαβάστε την έκθεση Networked City Index εδώ