Ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoft, Αντώνης Κοτζαμανίδης, εξηγεί σε αποκλειστική συνέντευξή του, την αλματώδη πορεία της εταιρείας του στα 10 χρόνια της ύπαρξής της και υποστηρίζει ότι οι ολοκληρωμένες λύσεις mobile μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην ανταγωνιστικότητα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoft, Αντώνης Κοτζαμανίδης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoft, Αντώνης Κοτζαμανίδης.

Συναντήσαμε προσφάτως τον επικεφαλής της εταιρείας Entersoft στα πανοραμικά γραφεία του, έναντι των έργων που γίνονται για τη νέα Λυρική Σκηνή στο Παλαιό Φάληρο από το ίδρυμα Νιάρχου, και μας απάντησε με χαρακτηριστική σαφήνεια για τις μέρες και τα έργα της δικής του εταιρείας.


– Κύριε Κοτζαμανίδη, πείτε μας αλήθεια δυο λόγια για το προφίλ της Entersoft και ξεναγήστε μας συνοπτικά στους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται.
Η Entersoft ιδρύθηκε στα μέσα του 2002 εστιάζοντας στην παραγωγή και διάθεση πρωτοπόρων συστημάτων επιχειρηματικού λογισμικού (ERP, CRM, E-Commerce, mobile applications). Η εμπορική της δραστηριότητα ξεκίνησε το 2004. Η εταιρεία δημιουργήθηκε, για να αξιοποιήσει το κενό που παρουσιαζόταν στην ελληνική αγορά, σε αντίστοιχα συστήματα λογισμικού, είτε λόγω της τεχνολογικής τους υστέρησης, είτε λόγω της οικονομικής αδυναμίας των ανταγωνιστών να προβούν σε νέες επενδύσεις.
Μέχρι και το 2009 αναπτυσσόταν με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης που πολλές φορές έφθαναν το 30%, έκτοτε παρουσιάζει σταθερή πορεία. Σήμερα, η Entersoft αποτελεί έναν όμιλο εταιρειών με πέντε βασικούς άξονες δραστηριότητας:
– Λογισμικό και υπηρεσίες ERP, CRM που αποτελούν τα κεντρικά πληροφοριακά συστήματα μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα για την υποστήριξη των λειτουργιών τους από τη βιομηχανική παραγωγή και την εμπορία μέχρι την οικονομική διαχείριση και τις σχέσεις με τους πελάτες. Είναι η βασική μας δραστηριότητα με την οποία καθιερωθήκαμε στην ελληνική αγορά.
– Λογισμικά και υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου (E-Commerce) καθώς και λογισμικό σε έξυπνες συσκευές και tablets (mobile applications) για εξειδικευμένες επιχειρηματικές εφαρμογές που αφορούν στις πωλήσεις, στο marketing, στις έρευνες αγοράς και στο service.
– Υπηρεσίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης, μέσω της θυγατρικής εταιρείας Retail Link Α.Ε.. Η δραστηριότητα αυτή είναι εξαιρετικά ανερχόμενη ιδιαίτερα τώρα που το θεσμικό πλαίσιο προσαρμόζεται, για να την επιτρέψει ή/και να την επιβάλλει. Αποτελεί σημαντική δραστηριότητα από την οποία αναμένουμε πολλά στο άμεσο μέλλον.
– Ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων για το Δημόσιο Τομέα. Μέχρι πρόσφατα η Entersoft στόχευε μόνο στον ιδιωτικό τομέα. Μετά από πολλά χρόνια βάζει στη στρατηγική της το δημόσιο τομέα, μέσω της θυγατρικής εταιρείας Cardisoft A.E., την οποία εξαγόρασε το 2012.
– Εξωστρεφή προσανατολισμό. Από το 2009 η Entersoft έχει αναπτύξει σημαντική δραστηριότητα εξωστρέφειας με 2 διαφορετικά μοντέλα. Είτε μέσω θυγατρικών όπως στη Βουλγαρία και Ρουμανία, είτε μέσω μεταπωλητών όπως στη Σερβία, Κύπρο και πρόσφατα σε Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Κατάρ.


– Πώς αντιμετωπίζει η Entersoft το φαινόμενο της ελληνικής κρίσης; Θεωρείτε πως η δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας μας έχει ενισχύσει την εξωστρέφεια της εταιρείας σας;
Η Entersoft κατάφερε καθ’όλη τη διάρκεια της 3ετούς κρίσης 2010-2012 να διατηρήσει τα μεγέθη της, τους πελάτες και όλο το προσωπικό της, να είναι κερδοφόρα, να έχει εξαιρετική ρευστότητα και μηδενικό δανεισμό και να ξεκινήσει 4 νέες δραστηριότητες πραγματοποιώντας και μία εξαγορά εταιρείας. Tα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου του 2013, είναι ενθαρρυντικά και επιβεβαιώνουν τις στρατηγικές μας επιλογές, τόσο στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και τον τεχνολογικό μας προσανατολισμό, όσο και στη στρατηγική εξαγορά άλλων εταιρειών.
Πιστεύω ότι η επίδοση αυτή εν μέσω τέτοιας συγκυρίας είναι πραγματικά εξαιρετική.
Στην Entersoft σημαντική προτεραιότητα είναι η διατήρηση των ανθρώπων μας, οι οποίοι αποτελούν το βασικό μας όπλο, καθώς η εταιρεία επενδύει σημαντικά στην εκπαίδευση και τεχνογνωσία τους. Δεν προβήκαμε σε βιαστικές κινήσεις μειώσεως προσωπικού που θα έθιγαν την αναπτυξιακή δυνατότητα, προς χάριν μίας καλύτερης πρόσκαιρης κερδοφορίας. Σύμμαχος σε αυτό είναι η εξαιρετική ρευστότητά μας, αλλά και το γεγονός ότι έχουμε μηδενικό δανεισμό.
Το άνοιγμα σε ξένες αγορές παρουσιάζει πολλαπλές δυσκολίες και όχι μόνο εξαιτίας της οικονομικής συγκυρίας. Η βασικότερη όλων που αντιμετωπίζουμε είναι το τεχνολογικό προφίλ της χώρας. Η Ελλάδα δεν είναι γνωστή ως χώρα παραγωγής τεχνολογικών προϊόντων και αυτό μας δυσκολεύει στο ξεκίνημα για να πείσουμε υποψήφιους πελάτες ή/και μεταπωλητές. Αν σε αυτό προσθέσετε και τις πρόσφατες δυσκολίες με το γενικότερο οικονομικό προφίλ της χώρας, αντιλαμβάνεστε ότι γενικά πρόκειται για δύσκολο εγχείρημα. Παρόλ’ αυτά καταφέρνουμε και το ξεπερνάμε βασιζόμενοι σε εξαιρετικά προϊόντα και επίμονους ανθρώπους!
Η αλήθεια είναι ότι ξεκινήσαμε τις προσπάθειές μας για εξαγωγική δραστηριότητα από το 2009, ιδρύοντας τις 2 θυγατρικές μας στο εξωτερικό, ενώ μέχρι σήμερα έχουμε πελάτες και δίκτυο σε 7 χώρες.
Σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης για την Entersoft είναι οι διαρκείς επενδύσεις που πραγματοποιεί. Από τεχνολογικής άποψης οι επενδύσεις αυτές είναι ζωτικές, ώστε τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μας να είναι ανταγωνιστικά, πρωτοπόρα και στην αιχμή της τεχνολογίας, ενώ ταυτόχρονα αυτή η διαφοροποίηση μάς επιτρέπει ανοίγματα σε νέες αγορές και νέες χώρες.


– Ποιοι είναι οι στρατηγικοί σας στόχοι για το επόμενο διάστημα;
Η εταιρεία σύμφωνα και με τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα έχει επανέλθει σε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης και σε αυτό συντελούν τόσο η σταδιακή αλλαγή κλίματος που επιτρέπει σε μερικές επιχειρήσεις να σκεφτούν την επόμενη μέρα, αλλά και οι εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης καθώς και οι προοπτικές που έχουν δημιουργηθεί με την εξαγορά της Cardisoft στα τέλη του προηγούμενου έτους.
Στρατηγική επιλογή μας είναι η διεύρυνση του πελατολογίου μας με υγιείς εταιρείες που βλέπουν το πληροφοριακό τους σύστημα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το λογισμικό και οι υπηρεσίες μας αποτελούν σημαντική επένδυση για έναν πελάτη. Αρα, για να προβεί σε αυτές, συνήθως είναι σε σχετικά καλή οικονομική θέση που του επιτρέπει να σχεδιάζει επενδυτικά το μέλλον. Αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με την πάντα οργανωμένη προσέγγισή μας στα θέματα credit control, είναι θεμέλιες προϋποθέσεις ανάπτυξης ενός υγιούς πελατολογίου.
Στη διάσταση της διεθνοποίησης και των εξαγωγικών μας προσπαθειών αναμένουμε τόσο από τις θυγατρικές μας στη Βουλγαρία και Ρουμανία περαιτέρω ανάπτυξη, όσο και από τις χώρες στις οποίες έχουμε πρόσφατα αναπτύξει δραστηριότητα διεύρυνση της διείσδυσής μας σε αυτές.


– Θεωρείτε πως οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες αναβάλλουν τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό τους λόγω κρίσης, με αποτέλεσμα να μένουν εκτός ανταγωνισμού; Ποιες τεχνολογικές προτάσεις της Entersoft πιστεύετε πως μπορούν να βοηθήσουν στην επιβίωση των ελληνικών εταιρειών;
Η ανταγωνιστικότητα είναι αποτέλεσμα στρατηγικού σχεδιασμού για κάθε επιχείρηση. Η ενίσχυσή της είναι πιο επιτακτική στις σημερινές οικονομικές συγκυρίες, ωστόσο κανείς θα πρέπει να διακρίνει τις ευκαιρίες και τα κενά που δημιουργούνται ώστε να ανταποκριθεί στο σωστό χρόνο. Τα πληροφοριακά συστήματα είναι αρωγοί και ενισχύουν την αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων. Οι ανάγκες των επιχειρήσεων έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια καθώς το γενικότερο περιβάλλον έχει αλλάξει. Δεν είναι μόνο η κρίση. Ισως η κρίση επιτάχυνε την ανάγκη για προσαρμογή και αξιοποίηση της τεχνολογίας σε διαφορετικά επίπεδα και με διαφορετικούς τρόπους. Η ανάγκη για αποτελεσματικότητα και αυξημένη παραγωγικότητα, χωρίς επιπλέον κόστη αλλά αντίθετα μειώνοντάς τα, έχουν οδηγήσει στην αξιοποίηση λύσεων όπως εφαρμογές στο Cloud, το mobility, μοντέλα SaaS κ.ο.κ., που προσφέρουν σημαντικά άμεσα οφέλη πάνω στις ανάγκες των επιχειρήσεων.
Η Entersoft έχει επενδύσει σημαντικά σε όλες αυτές τις σύγχρονες απαιτήσεις με λύσεις πιστοποιημένες στο Windows Azure, με ένα μεγάλο εύρος εφαρμογών Entersoft Mobile όπως Sales Force Automation, Field Marketing, Field Service, Μobile Retail Assistant κ.ά., που καλύπτουν τις πιεστικές ανάγκες εξωστρέφειας και υποστήριξης των εν κινήσει εργαζομένων. Οι εφαρμογές αυτές λειτουργούν ανεξάρτητα από το κεντρικό ERP ή CRM σύστημα που διαθέτει η επιχείρηση, ενώ συνεργάζονται με τα γνωστά αντίστοιχα προϊόντα της αγοράς, για τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητάς τους. Οι Entersoft Mobile εφαρμογές μπορούν να εγκατασταθούν τόσο σε τοπική υποδομή όσο και στο Cloud, προσφέροντας χαμηλό κόστος υποδομών, προσιτό κόστος εκκίνησης, ενώ η δυνατότητα χρήσης τους ως SaaS προσφέρει οικονομίες κλίμακας, ιδιαίτερα σε επιχειρήσεις με εποχικότητα, αναπτυσσόμενες, με αυξομειούμενες ανάγκες, αλλά και για εκείνες που θέλουν με χαμηλό κόστος να αξιολογήσουν σταδιακά τα οφέλη των εφαρμογών αυτών.
Το κόστος σε μια τέτοια επένδυση επομένως είναι διαχειρίσιμο και ελεγχόμενο, ενώ τα οφέλη που παρέχει στο Front end το mobility είναι άμεσα ορατά.
Με δεδομένο ότι μια επιχείρηση διαθέτει ένα δομημένο κεντρικό πληροφοριακό σύστημα, πιστεύουμε ότι οι ολοκληρωμένες λύσεις Mobile, όπως τις εννοούμε στην Entersoft, ναι μπορούν να κάνουν σημαντική διαφορά στην αποτελεσματικότητα, ανταγωνιστικότητα και στην κερδοφορία της.