Η Lidl αποτελεί την πρώτη εταιρεία στο λιανικό εμπόριο στην Ελλάδα, η οποία εξοπλίζει τον τομέα πωλήσεων όλης της επικράτειάς της με Tablet-PC, στο πλαίσιο του Lidl Mobile Office (LiMO).


LIDL-HELLASΜέσω του συγκεκριμένου project, όλοι οι Προϊστάμενοι Πωλήσεων της Ελλάδας παρέλαβαν έως τέλη Ιουνίου 2013 συσκευές Apple iPad 2. Μέσω μιας ασφαλούς σύνδεσης και ειδικών εφαρμογών που έχει αναπτύξει η Lidl, θα έχουν οι Προϊστάμενοι Πωλήσεων τη δυνατότητα να αποκτούν online πρόσβαση μέσω των iPad από οποιοδήποτε σημείο στο σύστημα διαχείρισης πληροφοριών της Lidl, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικούς δείκτες όπως τα δεδομένα των πωλήσεων και τρέχουσες πληροφορίες. Το νέο σύστημα εναρμονίζει την ανταλλαγή δεδομένων και αντικαθιστά την αποστολή των εντύπων.


Οι Προϊστάμενοι Πωλήσεων στη Lidl, λόγω της φύσης της εργασίας τους, βρίσκονται για μεγάλο χρονικό διάστημα εκτός γραφείου. Κατευθύνουν ως στελέχη τα καταστήματα που έχουν στην εποπτεία τους και είναι υπεύθυνοι για το προσωπικό. Ελέγχουν την ορθή εφαρμογή των διαδικασιών στο κατάστημα, φροντίζουν για την τήρηση των αριθμητικών δεικτών και είναι αρμόδιοι για τους διευθυντές και τους συνεργάτες των καταστημάτων, σε περιπτώσεις που η παρέμβασή τους κριθεί αναγκαία. Πρόκειται για μία εργασία ναι μεν απαιτητική, αλλά παράλληλα πολύ καλά αμειβόμενη, με ειδικές παροχές όπως αυτή του εταιρικού αυτοκινήτου.
Έως τώρα, ο συντονισμός μεταξύ των Κεντρικών Υπηρεσιών, της Περιφέρειας και των Προϊστάμενων Πωλήσεων γινόταν στο μεγαλύτερο βαθμό καθοδόν, μέσω κινητού τηλεφώνου και έντυπων μέσων. Στις περιπτώσεις αυτές ήταν πιθανό τα δεδομένα να μην είναι ενημερωμένα ή ένα απαραίτητο ντοσιέ να μην είναι διαθέσιμο. Η χρήση των ιδιωτικών Notebooks δεν ήταν εφικτή και ο Η/Υ των καταστημάτων δεν ήταν πάντα διαθέσιμος για τους Προϊστάμενους Πωλήσεων.


Οι αρμόδιοι του τμήματος Πληροφορικής εξέταζαν ήδη από το 2010 τις δυνατότητες που προσέφερε το πρώτο Apple iPad. Η μεγάλη διάρκεια αυτονομίας της μπαταρίας, το γρήγορο σύστημα εκκίνησης, το μικρό βάρος, η ευκολία στη χρήση και ο απλός και γρήγορος χειρισμός, αποτέλεσαν τους βασικούς λόγους για την εισαγωγή του iPad 2. Η εφαρμογή ξεκίνησε από τον Απρίλιο 2013. Επί του παρόντος ο αριθμός των συσκευών σε χρήση ανέρχεται σε περισσότερες από 60.


«Μέσω των iPad εξασφαλίζουμε στο λιανικό εμπόριο έναν πρωτοπόρο ρόλο και προσφέρουμε στους Προϊστάμενους Πωλήσεων ένα καινοτόμο εργασιακό μέσο, το οποίο συμβάλλει στην εξοικονόμηση χρόνου και επιταχύνει τις διαδικασίες της καθημερινότητας» υποστηρίζει η εταιρεία. Αειφορία, εξοικονόμηση κόστους και ασφάλεια δεδομένων ήταν τα στοιχεία τα οποία τέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και οδήγησαν την εταιρεία στην απόφαση αυτή. Σε αντίθεση με τους περιορισμούς που παρέχει η χρήση των Notebooks, αντιπαραβάλλονται σημαντικά πλεονεκτήματα που αφορούν το χειρισμό και τη δυνατότητα μεταφοράς των iPad.
Οι ειδικές εφαρμογές που έχει αναπτύξει η Lidl για το project LiMO προσφέρουν επιπρόσθετα πλεονεκτήματα:
Η επιφάνεια χρήσης είναι ιδιαίτερα αισθητική και εύκολα κατανοητή.
Δεδομένα και πληροφορίες επεξεργάζονται, όταν αυτό είναι εφικτό, και μέσω γραφικών διαγραμμάτων.
Τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των καταστημάτων είναι διαθέσιμα μόνο online και δεν αποθηκεύονται στο iPad. Σε πιθανή απώλεια ή κλοπή της συσκευής, η συσκευή δεν είναι χρήσιμη και τίθεται εκτός λειτουργίας μέσω του κεντρικού συστήματος.
Τα έντυπα δεδομένα καταργούνται, καθώς όλες οι πληροφορίες μπορούν να είναι διαθέσιμες και να ενημερώνονται κεντρικά.


Σαν αποτέλεσμα, οι Προϊστάμενοι Πωλήσεων εξοικονομούν χρόνο και μπορούν να αφοσιωθούν στις οργανωτικές και συντονιστικές τους εργασίες. Η πρόσβαση σε επίκαιρους δείκτες όπως ο κύκλος εργασιών – τζίρος και σε στοιχεία απογραφής όπως οι κεντρικές οδηγίες, οδηγίες τοποθέτησης των προϊόντων στα καταστήματα και έκτακτες προσφορές, πραγματοποιείται μέσω του WLAN και της κινητής τηλεφωνίας. Οι εφαρμογές της Lidl εκτελούνται μέσω του εικονικού ιδιωτικού δικτύου VPN.


Πριν την εφαρμογή το δίκτυο ελέγχθηκε με ιδιαίτερη προσοχή από μια πιλοτική ομάδα. Μέσω της οπτικής επεξεργασίας των αριθμών και των ενημερωτικών γραφημάτων, η Lidl οδηγείται σε νέους δρόμους μετάδοσης πληροφοριών. Οι Προϊστάμενοι Πωλήσεων χειρίζονται ευχάριστα τη συγκεκριμένη εφαρμογή, γεγονός που αποδεικνύεται στην πράξη. Η τοποθέτηση των προϊόντων, η αξιολόγηση των πωλήσεων και η βελτιστοποίηση των διαδικασιών ροής προϊόντων, γίνονται μέσω των εφαρμογών της Lidl ευκολότερες. Τα ντοσιέ και το έντυπο υλικό καθίστανται πλέον περιττά.


«Μέσω των iPad κάνουμε ένα βήμα μπροστά» υποστηρίζει η Lidl. Αυτό δε διευκολύνει απλά τη δουλειά των Προϊστάμενων Πωλήσεων, αλλά κάνει και τη θέση τους ελκυστικότερη. Ακόμα και από άποψη επιχειρησιακής οικονομίας, το «LiΜΟ» συμφέρει.