Oι εργαζόμενοι αισθάνονται απογοήτευση από τα ανεπαρκή συστήματα τηλεδιασκέψεων και συνεργασίας από απόσταση.


Alcatel-Lucent logo

Alcatel-Lucent logo

Το πρώτο τρίμηνο του 2011 η Alcatel-Lucent ανέθεσε τη διεξαγωγή δύο ερευνών σε παγκόσμιο επίπεδο, με σκοπό να μπορέσει να κατανοήσει καλύτερα το πώς οι τεχνολογίες επικοινωνιών χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις προκειμένου να βελτιωθεί η αποδοτικότητα τους. Στις έρευνες συμμετείχαν σχεδόν 2000 εργαζόμενοι σε κλάδους έντασης γνώσης (knowledge workers) και περισσότερα από 750 στελέχη πληροφορικής, από μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις σε 51 χώρες.


Από τους εργαζομένους ζητήθηκε να περιγράψουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν θέματα όπως οι τεχνολογίες επικοινωνίας, η παραγωγικότητα και η ενεργή συμμετοχή των υπαλλήλων, ενώ τα στελέχη πληροφορικής κλήθηκαν να απαντήσουν για τις δυσκολίες που συνδέονται με την υλοποίηση και την υποστήριξη των προηγμένων αυτών δικτύων επικοινωνίας.


Tο 74% των εργαζομένων πιστεύει ότι οι προηγμένες τεχνολογίες επικοινωνίας, όπως οι τεχνολογίες ενοποιημένης επικοινωνίας ή συνεργασίας μέσω βίντεο, θα μπορούσαν να συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση της παραγωγικότητας και της συμμετοχής των εργαζομένων, αλλά παρόλο αυτά λιγότεροι από το ένα τρίτο ισχυρίζεται ότι έχει πρόσβαση σε τεχνολογίες απαραίτητες για την επιτυχημένη εκτέλεση της εργασίας του.


Οι ερωτηθέντες εξέφρασαν τη σαφή απογοήτευση τους από τα εργαλεία εικονικών συναντήσεων, τα οποία κρίνουν ως ανεπαρκή, υπογραμμίζοντας την ανάγκη δημιουργίας πιο εύχρηστων εργαλείων συνεργασίας, τα οποία θα δίνουν τη δυνατότητα στους εργαζομένους να μοιράζονται τη γνώση με πιο αποτελεσματικό τρόπο.


Επίσης, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες πιστεύουν ότι χρειάζεται καλύτερος συντονισμός ανάμεσα στα διάφορα κανάλια επικοινωνίας, ώστε οι διάφορες συζητήσεις να μπορούν να επεκτείνονται σε περισσότερους ανθρώπους, μέσα και συσκευές, αναφέροντας ως παράδειγμα την αναβάθμιση ενός απλού γραπτού μηνύματος, στο επίπεδο μιας βιντεοδιάσκεψης εάν κριθεί απαραίτητο.


Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 74% όσων συμμετείχαν στις έρευνες χρησιμοποιούν smartphones, και ότι όλα σχεδόν τα τμήματα πληροφορικής των επιχειρήσεων υποστηρίζουν διάφορα λειτουργικά συσκευών τύπου smartphone. Οι συσκευές αυτές καθιστούν τους υπαλλήλους πιο προσβάσιμους, ενώ παράλληλα αυξάνουν την προσδοκία για την εμφάνιση τεχνολογιών που θα επιτρέπουν την ταχύτερη πρόσβαση σε συναδέλφους και πληροφορίες που βρίσκονται στο χώρο εργασίας.


Στα είδη των τεχνολογιών που θεωρούνται σημαντικά περιλαμβάνονται η ενοποιημένη επικοινωνία, η διάσκεψη και η συνεργασία μέσω βίντεο, το instant messaging και τα εσωτερικά κοινωνικά δίκτυα.


Οι υπάρχουσες υποδομές, εμπόδιο για τις διευθύνσεις IT
Ένα από τα σημαντικά ευρήματα της μελέτης είναι και το γεγονός ότι, ενώ οι διευθύνσεις πληροφορικής έχουν κάνει άλματα προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις των υπαλλήλων, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για προηγμένη επικοινωνία και εργαλεία συνεργασίας, σε πολλές περιπτώσεις η ύπαρξη παρωχημένων υποδομών δυσκολεύει την κατάσταση. Η διαχείριση ενός όλο και μεγαλύτερου αριθμού δικτύων αυξανόμενης πολυπλοκότητας, επισημαίνεται ως μια από τις βασικότερες προκλήσεις για τη συστήματα διαχείρισης δικτύων, ενώ μόλις το 40% των στελεχών πληροφορικής που ρωτήθηκαν πιστεύει ότι διαθέτει στοιχειωδώς επαρκή εργαλεία για τη διαχείριση των παραμέτρων Quality of Service (QoS) και της απόδοσης των εφαρμογών.


Oι διευθύνσεις IT αναζητούν όλο και πιο συχνά εργαλεία για την ενοποιημένη διαχείριση εφαρμογών, εφαρμογών, συσκευών, χρηστών και υποδομών, μέσα από μια κοινή πλατφόρμα. Ένα 57 τοις εκατό των στελεχών πληροφορικής επισημαίνει ότι θα είχαν σημαντική εξοικονόμηση πόρων εάν αντικαθιστούσαν το σύστημα διαχείρισης που χρησιμοποιούν σήμερα, με κάποιο εργαλείο που θα επέτρεπε τη διαχείριση των χρηστών με ενιαίο τρόπο και θα αντιμετώπιζε την επικοινωνία και διάφορες άλλες εφαρμογές ως υπηρεσίες που οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν μέσα από οποιαδήποτε συσκευή.