Γράφει ο Μάκης Ζώτος

Πάνω από 2.250 ελληνικές επιχειρήσεις συμμετέχουν στις ηλεκτρονικές αγορές.

Σε «εργαλείο» διευκόλυνσης των εταιρικών συναλλαγών εξελίσσονται οι ηλεκτρονικές αγορές (e-marketplaces). Αυτό προκύπτει από έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών η οποία ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2007 και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2008.
Σύμφωνα με την έρευνα, στοιχεία της οποίας έδωσε στη δημοσιότητα ο ΣΕΠΕ, οι ηλεκτρονικές αγορές (e-marketplaces) , οι οποίες αποτελούν χώρους συναλλαγών μεταξύ επιχειρήσεων εμφανίστηκαν στην Ελλάδα το 2000 και από τότε είναι σαφής η τάση αύξησης τόσο στον αριθμό ηλεκτρονικών αγορών όσο και στον όγκο των συναλλαγών που πραγματοποιούνται, όπως επίσης και στην εφαρμογή καινοτόμων υπηρεσιών από τις δραστηριοποιούμενες εταιρίες.

Σήμερα, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται επτά ηλεκτρονικές αγορές, η CosmoOne, η Business Exchanges, η e-Logistics, η Yassas.com, η Retail@link, η B2B Construct και η IS Impact (i@connect service). Από αυτές, οι 2 πρώτες είναι οριζόντιες και οι υπόλοιπες 4 κάθετες, ενώ η τελευταία εκτός από οριζόντια ηλεκτρονική αγορά είναι και eBusiness solution provider. Σε αυτές συμμετέχουν περισσότερες από 2.250 επιχειρήσεις, ενώ έχει εκτιμηθεί ότι ο αριθμός των επιχειρήσεων που πραγματικά διεξάγουν συναλλαγές µέσω αυτών των ηλεκτρονικών αγορών είναι περίπου 1.500. Το σύνολο των ελληνικών e-marketplaces εμφανίζει ιδιαίτερα ικανοποιητική πορεία, ενώ οι αυξητικές τάσεις του όγκου και του αριθμού των συναλλαγών καταδεικνύουν τη σημασία που δείχνουν οι επιχειρήσεις στην καθημερινή χρήση τους.