Ο αντιπρόεδρος και Chief Operating Officer της LG στην Ελλάδα, Αρτέμης Σελμπέσης μας μίλησε για την διαδρομή της εταιρείας στην Ελλάδα, την πλούσια προϊοντική γκάμα της, τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα και την επιτυχημένη πορεία της εν μέσω οικονομικής κρίσης.

Συνέντευξη: Τρύφων Αλευρίτης


Ο Αντιπρόεδρος και Chief Operating Officer της LG, Αρτέμης Σελμπέσης

Ο Αντιπρόεδρος και Chief Operating Officer της LG, Αρτέμης Σελμπέσης

Η LG ήταν η πρώτη κορεατική εταιρεία τεχνολογίας στην Ελλάδα που ξεκίνησε τον δικό της αυτόνομο δρόμο ανάπτυξης πριν μερικά χρόνια, ξεφεύγοντας από τους εγχώριους αντιπροσώπους, ένα εγχείρημα που στέφθηκε με επιτυχία. Ποιοί ήταν οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτήν την επιτυχία;


Η LG Electronics Ελλάς, ξεκίνησε με αισιοδοξία την πορεία της το 2002, ως θυγατρική εταιρεία της LG Electronics Inc, στο πλαίσιο της διεθνούς στρατηγικής για ακόμη πιο γρήγορη και αποτελεσματική ανάπτυξη. Από την πρώτη στιγμή ήταν έντονη η επιθυμία μας να γίνουμε πολύ γρήγορα ηγέτιδα και πρωτοπόρος εταιρεία και στην ελληνική αγορά, με αρωγό την υψηλή τεχνολογία, την έμφαση στο ξεχωριστό design και τη μοναδική ποιότητα των προϊόντων μας. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος ήταν απαραίτητη η εκπροσώπηση της μητρικής εταιρείας σε τοπικό επίπεδο, προκειμένου να ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό και να εδραιωθούμε στην αντίληψη των καταναλωτών.

Στην πορεία των τελευταίων επτά χρόνων κατορθώσαμε να διεισδύσουμε με μεγάλη επιτυχία στην ελληνική αγορά και η προσπάθειά μας για αύξηση των μεριδίων μας είναι συνεχής και συντονισμένη, ενώ τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι άκρως ενθαρρυντικά! Η LG Electronics Ελλάς, ισχυροποιεί συνεχώς τη θέση της στον κλάδο και ταυτίζεται στο μυαλό των καταναλωτών χάρη στην έντονη επικοινωνιακή πολιτική που εφαρμόζει και στις στοχευμένες ενέργειες μάρκετινγκ που υλοποιεί. Προσφέροντας μια ευρύτατη γκάμα προϊόντων είμαστε σε θέση να καλύψουμε όλες τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και να παρέχουμε καινοτόμες λύσεις που «ομορφαίνουν» τη ζωή μας! Επιπλέον, δίνοντας έμφαση στην εξυπηρέτηση του πελάτη και προσφέροντας ποιοτικές υπηρεσίες after sales, καταφέραμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Η υπεροχή κύρους, η τεχνολογική καινοτομία και το υψηλό design των προϊόντων μας αποδεικνύεται με την ολοένα αυξανόμενη αποδοχή εκ μέρους των καταναλωτών, τεκμηριώνοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις επιλογές μας.




H LG Electronics διαθέτει μια ευρύτατη γκάμα προϊόντων. Ποια τμήματά της παρουσιάζουν μεγαλύτερη απήχηση στο ελληνικό κοινό;


Η δυναμικότητα που παρουσιάζει η LG στην ελληνική αγορά οφείλεται πρωτίστως στον ιδιαίτερα ευρύ και εντυπωσιακό προϊοντικό της τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει από τηλεοράσεις, φορητούς Η/Υ, κινητά τηλέφωνα και ψηφιακά μέσα αποθήκευσης δεδομένων, μέχρι ψυγεία, πλυντήρια ρούχων και επαγγελματικά συστήματα κλιματισμού. Σε απόλυτα μεγέθη, οι συσκευές κινητών τηλεφώνων και οι οθόνες –είτε αναφερόμαστε σε τηλεοράσεις είτε συνοδευτικά μόνιτορ για PC- αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% του τζίρου που πραγματοποιείται σε ετήσια βάση.

Στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας η LG κερδίζει συνεχώς την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, με περίτρανη απόδειξη τη σταθερή αύξηση των πωλήσεών της στα κινητά τηλέφωνα και την ανέλιξή της στον τομέα αυτό. Χάρη στα εντυπωσιακά μοντέλα που διαθέτουν μοναδικό στυλ και προηγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά – όπως το ΚΜ900 Arena με το 3D S-Class UI, το Viewty Smart με την 8MP κάμερα, το GD900 Crystal με το διάφανο πληκτρολόγιο, το πρωτοποριακό GD910 Watch Phone αλλά και τoυς μοναδικούς διαδόχους του Chocolate, Chocolate ΒL40 & BL20 που εκφράζουν απόλυτα τη φιλοσοφία της σειράς Black Label – η LG προτείνει έναν διαφορετικό τρόπο ζωής στον καταναλωτή, “ομορφαίνοντας” την καθημερινότητά του, ικανοποιώντας παράλληλα και τα πιο απαιτητικά γούστα.

Εξίσου δυναμική κατηγορία είναι οι τηλεοράσεις LCD που αποτελούν το 95% του συνόλου των τηλεοράσεων που διατίθενται στην ελληνική αγορά, όπου η LG κατείχε το 2008 τη 2η θέση σε επίπεδο πώλησης τεμαχίων όσο και σε αξία. Η παρουσίαση νέων μοντέλων που διαθέτουν μια πληθώρα multimedia τεχνικών χαρακτηριστικών και υψηλή ποιότητα και απόδοση, έχουν κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών και έχουν συνδυάσει το brand της LG με τηλεοράσεις που έχουν διακριτή και μοναδική ταυτότητα. Επιπλέον, οι επερχόμενες LCD τηλεοράσεις, όπως η SL9000 με τον εντυπωσιακό Borderless σχεδιασμό και τεχνολογία οπίσθιου φωτισμού LED, αλλά και τηλεοράσεις που θα εισάγουν στην αγορά την 3D απεικόνιση το 2010, θα βοηθήσουν την LG να παραμείνει στην κορυφή της αγοράς και των προτιμήσεων των καταναλωτών.

Τέλος, ιδιαίτερα θετική είναι και η πορεία που έχουμε διανύσει στον τομέα των LCD οθονών για Η/Υ, που παραδοσιακά διαθέτουμε την πρωτοκαθεδρία στις κατηγορίες από 15 έως και 24 ίντσες, χάρη στα ποιοτικά και πολυχρηστικά προϊόντα που παρουσιάζουμε. Ήδη στο πρώτο τρίμηνο του 2009 διατηρήσαμε την πρωτοπορία που είχαμε από το προηγούμενο έτος, διευρύνοντας τα ποσοστά μας τόσο σε επίπεδο τεμαχίων όσο και σε αξία.




Ποιές πρόσφατες τεχνολογικές καινοτομίες της εταιρείας σας θα ξεχωρίζατε και τι μας επιφυλάσσει για το μέλλον το τμήμα έρευνας και τεχνολογίας της LG;


Ο τομέας της τεχνολογίας είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός κι ειδικότερα στον κλάδο των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών που απευθύνονται σε ένα πολύ μεγάλο κοινό. Αν δούμε λοιπόν, την τάση στη βιομηχανία οικιακών ηλεκτρονικών συσκευών, όπου έχουμε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων -όπως οι περισσότερο εμπορικές τηλεοράσεις και οι συσκευές κινητής τηλεφωνίας- θα παρατηρήσουμε ότι υπάρχει «ένας άτυπος πόλεμος» τεχνολογιών και τεχνικών χαρακτηριστικών. Για την LG, ο υψηλός σχεδιασμός και τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά αποτελούν μονόδρομο σε κάθε προϊόν και η εταιρεία επενδύει μακρόχρονα στην έρευνα και την ανάπτυξη, προκειμένου να βρίσκεται πάντα στην αιχμή των εξελίξεων.

Πρόσφατα στη Διεθνή Έκθεση IFA παρουσιάσαμε τη νέα σειρά τηλεοράσεων LCD που βασίζεται στη φιλοσοφία BorderlessTM, δηλαδή συσκευές που διαθέτουν εξαιρετικά λεπτές διαστάσεις, λεία επιφάνεια και μια πληθώρα καινοτόμων χαρακτηριστικών. Η μακρόχρονη έρευνα μας οδήγησε σε μια νέα τεχνική σχηματοποίησης του υλικού της οθόνης που μας επέτρεψε να εξαλείψουμε το διαχωριστικό πλαίσιο της οθόνης και τις αντανακλάσεις, επιτυγχάνοντας καλύτερη ποιότητα απεικόνισης. Η παραγωγή αυτών των νέων εξαιρετικά λεπτών μοντέλων, τόσο στην κατηγορία των τηλεοράσεων LCD όσο και στις οθόνες Η/Υ, έγινε εφικτή χάρη στη χρήση προηγμένης τεχνολογίας οπίσθιου φωτισμού LED. Αν και η τεχνολογία LED είναι ακόμα πολύ ακριβή για να υιοθετηθεί πλήρως από το σύνολο της αγοράς, η LG ως πρωτοπόρος εταιρεία στο σχεδιασμό και την καινοτομία παρουσίασε ήδη προϊόντα που αξιοποιούν τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας. Οι τηλεοράσεις BorderlessTM αλλά και οι σειρές Slim PC monitors όπως η σειρά W86 χρησιμοποιούν τεχνολογία οπίσθιου φωτισμού LED εξασφαλίζοντας φωτεινότερο οπτικό αποτέλεσμα, βαθύτερο κοντράστ, χαμηλότερη κατανάλωση και υψηλότερες συχνότητες ανανέωσης της εικόνας, τα οποία είναι μερικά μόνο από τα οφέλη της τεχνολογίας LED. Η νέα σειρά οθονών Η/Υ LG W30 Color Pop, ξεχωρίζει για τον πρωτότυπο και εξαιρετικά λεπτό σχεδιασμό της – με πάχος μόλις 37 χιλ., σχεδιασμένη ειδικά για να προσθέσει μια νότα δημιουργίας και μοντέρνας εμφάνισης σε κάθε χώρο γραφείου ή στο σπίτι, προσφέροντας ευελιξία στους χρήστες που αναζητούν κάτι διαφορετικό αναδεικνύοντας παράλληλα το προσωπικό τους στυλ. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί και η πρωτοποριακή σειρά δικτυακών οθονών Η/Υ (network monitors), που αποτελούν μία έξυπνη και ιδανική λύση για μικρές επιχειρήσεις, σχολεία, κυβερνητικά γραφεία κτλ, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν ουσιαστική εξοικονόμηση κόστους σε σύγκριση με τους συμβατούς υπολογιστές.

Θα ήταν αξιοσημείωτο να αναφερθούμε και στην αγορά του Digital Signage, όπου η LG προσφέρει αξιόπιστες και πρωτοποριακές λύσεις, με προϊόντα προηγμένης τεχνολογίας και υψηλού design. Μας χαροποιεί ιδιαιτέρως η προτίμηση των digital signage προϊόντων LG από ένα μεγάλο μέρος της B2B αγοράς – όπως τα ξενοδοχεία, τα νοσοκομεία, οι τράπεζες, μεγάλες εταιρείες και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα – γεγονός που καταδεικνύει ότι η συνεχής προσπάθειά μας για ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του brand και της αύξησης των μεριδίων μας στην ελληνική αγορά, είναι συντονισμένη και επιτυχημένη. Τα πιο πρόσφατα παραδείγματα αυτής της καινοτομικής φιλοσοφίας, είναι η οθόνη LG LCD “ Stretched Display” (ευρεία οθόνη που χρησιμοποιείται ως πίνακας ψηφιακής διαφήμισης ή ως πλατφόρμα παρουσιάσεων σε μικρούς δημόσιους χώρους), οι τρισδιάστατες LG LCD οθόνες (3D) και το Shine Out LCD Monitor (οθόνη που τοποθετείται σε βιτρίνες καταστημάτων ή εξωτερικούς χώρους, χρησιμοποιώντας την ακτινοβολία του ηλίου, προσφέροντας ιδιαίτερα υψηλής φωτεινότητας εικόνα). Στην LG εμπλουτίζουμε την γκάμα των προϊόντων μας και επιδιώκουμε να βρισκόμαστε στο επίκεντρο των τεχνολογικών και σχεδιαστικών εξελίξεων ώστε να ανταποκριθούμε δυναμικά στις ανάγκες της αγοράς.


Ακούμε ιδιαίτερα θετικά σχόλια για το service της LG στην Ελλάδα. Πόσο μεγάλες επενδύσεις έχετε κάνει στον συγκεκριμένο τομέα;


Πρωταρχικός στόχος της LG είναι να παραμείνει πιστή στην πελατοκεντρική της φιλοσοφία: να αφουγκράζεται, να καταγράφει, να συμμερίζεται και να απαντά στις ανάγκες των καταναλωτών και των συνεργατών της. Τα μυστικά της επιτυχίας μας στην ελληνικά αγορά είναι σαφώς η ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση και το υψηλής απόδοσης service που προσφέρουμε.

Η LG Electronics Ελλάς, τηρώντας έμπρακτα τη δέσμευσή της για την προσφορά προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, παρέχει συνεχή υποστήριξη στους καταναλωτές και μετά την πώληση (after sales support) με ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών. Για παράδειγμα, η εγγύηση 0 pixel καλύπτει τις LCD τηλεοράσεις (42’’ και άνω) και τις οθόνες Η/Υ, με άμεση παραλαβή και αντικατάσταση της τηλεόρασης ή του monitor, ακόμα και για ένα μόλις καμένο pixel! Για όλα τα μοντέλα φορητών Η/Υ υπάρχει εγγύηση Golden Service Pack on site για 2 χρόνια, με επίσκεψη στο σπίτι αν κριθεί απαραίτητο και service μέσω Ίντερνετ. Επίσης η εταιρεία μας έχει εγκαινιάσει το πρόγραμμα Face2Face service στη Θεσσαλονίκη (με προοπτικές επέκτασης και σε άλλες πόλεις) για τις συσκευές τηλεφώνων LG, όπου οι καταναλωτές μπορούν να επισκευάσουν το κινητό τους τηλέφωνο επιτόπου. Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ στο λανσάρισμα της πρωτοποριακής υπηρεσίας τεχνικής υποστήριξης μέσω μηνυμάτων SMS service, με πρόσβαση επτά ημέρες την εβδομάδα, 24 ώρες την ημέρα για τους τεχνικούς στο τμήμα των κλιματιστικών μονάδων.
Το ποιοτικό service και after sales support αποτελεί για εμάς ένα «όπλο» στρατηγικής σημασίας και ένα παράγοντα διαφοροποίησης από τους ανταγωνιστές μας γιατί προσφέρουμε κάτι διαφορετικό, μια υπηρεσία που δεν υπάρχει σε πολλές εταιρείες στην ελληνική αγορά.
Η υπεροχή κύρους, η τεχνολογική καινοτομία και η υποστήριξη που παρέχουμε μετά την πώληση των προϊόντων μας, καταδεικνύονται με την ολοένα αυξανόμενη αποδοχή και εμπιστοσύνη εκ μέρους των καταναλωτών.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η LG, στα πλαίσια της συνεχούς προσπάθειας για παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, αποτελεί την πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που δημιουργεί την Ακαδημία Κλιματισμού για τους συνεργαζόμενους dealers και μελετητές. Η Ακαδημία Κλιματισμού θα στεγάζεται σε ειδικό χώρο στα γραφεία της LG, έκτασης 227 τ.μ. και οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν την δυνατότητα παρακολούθησης σεμιναρίων που θα διοργανώνονται σε εβδομαδιαία βάση. Τα σεμινάρια θα αφορούν θέματα σχετικά με τα υπάρχοντα συστήματα κλιματισμού (όπως αντιμετώπιση τεχνικών προβλημάτων, εγκατάσταση & διατήρηση των συστημάτων κλιματισμού της LG κλπ) αλλά θα αναπτύσσουν και θέματα ενδιαφέροντος όπως ενεργειακά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Τα επίσημα εγκαίνια της Ακαδημίας θα ανακοινωθούν σύντομα.
Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να τονίσω και τη σημαντικότητα της συνεργασία μας με το ΙΕΚ Δέλτα όπου αποσκοπεί στην παροχή εξειδικευμένης κατάρτισης σε προϊόντα νέας τεχνολογίας. Σε πρώτη φάση έχουμε εστιάσει στις λευκές συσκευές και αργότερα θα επεκταθούμε σε προϊόντα κινητής τηλεφωνίας, μαύρες συσκευές και προϊόντα πληροφορικής.
Μέσω του ΙΕΚ Δέλτα, προσφέρουμε στους νέους ανθρώπους τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν πραγματικά μέσω από μια υψηλής ποιότητας παρεχόμενης εκπαίδευσης από πλευράς ΙΕΚ. Η ιδέα αυτή υλοποιήθηκε μετά από προσεκτικό σχεδιασμό και μελέτη δύο ετών έτσι ώστε να διαβεβαιωθούμε ότι μέσω της συγκεκριμένης συνέργειας θα δημιουργήσουμε έμπειρους τεχνικούς που θα μπορούν να απορροφηθούν άμεσα από όλα τα τμήματα service της LG ενώ βεβαίως θα έχουν όλα τα εφόδια ώστε να σταδιοδρομήσουν σαν ελεύθεροι επαγγελματίες. Εν κατακλείδι, η LG Electronics βρίσκεται πάντοτε κοντά στους νέους, ιδιαίτερα σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και το μέλλον τους. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για αυτήν τη συνεργασία με το ΙΕΚ Δέλτα, γιατί μας δίνει τη δυνατότητα να συμβάλλουμε στην καλλιέργεια του πιο πολύτιμου κεφαλαίου μας, αυτό της νέας γενιάς.


Ποιό είναι το αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στις πωλήσεις της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών στη χώρα μας; Υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες συσκευών που έχουν μείνει αλώβητες από την κρίση;


Το 2009 εξελίσσεται με τις καλύτερες προοπτικές για εμάς, καθώς ξεπεράσαμε τις προβλέψεις για το πρώτο τρίμηνο του έτους και η ολοκλήρωση του 3ου τριμήνου μας βρίσκει με θετικά αποτελέσματα ρεκόρ.
Η LG Electronics κατέγραψε αύξηση των πωλήσεων σε παγκόσμια βάση κατά 15,7%, φτάνοντας τα 11,2 δισ. δολάρια, σε μια χρονική στιγμή που είναι εξαιρετικά σημαντικό για μια εταιρεία με διεθνή δραστηριότητα να καταγράφει θετικά αποτελέσματα.
Mε δεδομένη την υπάρχουσα κρίση, η ταυτοποίηση και η δημιουργία ευκαιριών σε αυτή την ιδιαίτερη συγκυρία αποτελούν πρόκληση για την LG Electronics. Βασικός στόχος μας αλλά και επιχειρησιακό όραμά μας, αποτελεί η κατάκτηση της κορυφής σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της εταιρείας, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Ο σεβασμός προς τις ανάγκες των πελατών μας αλλά και η δημιουργία προστιθέμενης αξίας που απορρέει από τα προϊόντα μας, αποτελούν θεμέλια επιχειρηματικής στρατηγικής της LG που θα την εδραιώσουν στην πρώτη θέση της προτίμησης των καταναλωτών, σε παγκόσμια και πανελλαδική εμβέλεια.




Η φετινή χρονιά ήταν μια άκρως επιτυχημένη σεζόν για την εταιρεία σας σε επίπεδο χορηγιών, όπως με τη Formula 1™. Πείτε μας δυο λόγια για αυτό.


Η Formula 1™ αντιπροσωπεύει την απόλυτη κορυφή της τεχνολογικής καινοτομίας και του στυλ, κάτι το οποίο αποτελεί όραμα για μας στην LG Electronics. Ο ενθουσιασμός και η ένταση της Formula 1™ δεν συναντάται σε κανένα άλλο άθλημα και στην LG αισθανόμαστε ακριβώς το ίδιο πάθος και ενέργεια σε κάθε μας βήμα. Η συνεργασία με τη Formula 1™ αποτελεί για εμάς στρατηγική κίνηση και σημαντική επένδυση για τη μάρκα μας. Ύστερα από ενδελεχή έρευνα στις ευκαιρίες χορηγίας και marketing που μας παρουσιάστηκαν, κρίναμε ότι η συνεργασία αυτή μακροπρόθεσμα θα τονώσει και θα ενδυναμώσει τα προφίλ και των δύο οργανισμών.
Εκτός από τα προφανή οφέλη που έχει η σύνδεση και ο συνειρμός του brand της LG με τη Formula 1™, δηλαδή ως Παγκόσμιος και Τεχνολογικός Συνεργάτης, είναι επίσης και Επίσημος Επεξεργαστής Δεδομένων, πράγμα που σημαίνει ότι η LG αναγνωρίζεται στην επίσημη χρονομέτρηση καθ’ όλη τη διάρκεια των αγώνων της Formula 1™ και εμφανίζεται σε όλα τα γραφικά και δεδομένα του αγώνα.


Ποιές εξελίξεις προβλέπετε ότι θα διαμορφώσουν το μέλλον της τεχνολογίας παγκοσμίως τα επόμενα 3 με 5 χρόνια;


Ένας τομέας στον οποίο η LG επενδύει και εργάζεται εντατικά είναι το τηλεοπτικό περιβάλλον των τρισδιάστατων μεταδόσεων και του περιεχομένου υψηλής ανάλυσης, το οποίο διαμορφώνεται πιο γρήγορα από ό,τι περιμέναμε. Ήδη η 3D θέαση είναι γεγονός και η LG παρουσίασε τα πρώτα δείγματα της τεχνολογίας στην διεθνή έκθεση IFA. Η LG ακολουθεί και εξελίσσει όλες τις τεχνολογίες σε τηλεοράσεις και βιντεοπροβολείς, αλλά η τρισδιάστατη προοπτική απαιτεί την ενσωμάτωση πολύ υψηλής τεχνολογίας και συνεπώς θα είναι εμπορικά διαθέσιμη σε 4-5 χρόνια από σήμερα.

Αντίθετα, στα νεότερα και πιο εξελιγμένα μοντέλα, όταν συγκεκριμένα εξαρτήματα (όπως οι επεξεργαστές εικόνας) περνούν σε μαζικότερη παραγωγή, τότε οι τιμές πέφτουν και τα προϊόντα γίνονται περισσότερο ανταγωνιστικά στην αγορά. Ίσως, προς το τέλος του επόμενου έτους θα δούμε αυτή τη μείωση και τότε οι επίπεδες τηλεοράσεις με πάνελ τεχνολογίας LED θα κυριαρχήσουν στην αγορά.

Το περιβάλλον των μεταδόσεων είναι επίσης ένα θέμα που μας απασχολεί ιδιαίτερα, καθώς η εκμετάλλευση των υψηλών δυνατοτήτων των μοντέλων που διατίθονται ήδη στην αγορά προαπαιτεί τη λήψη σήματος υψηλής ευκρίνειας. Πλέον, τα δεδομένα αλλάζουν πολύ γρήγορα προς την υψηλή ευκρίνεια, οπότε και έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι σε δύο χρόνια από τώρα το πλήρες περιεχόμενο θα παρέχεται σε HD πρότυπα.