O κ. Σωκράτης Αντύπας, εμπορικός διευθυντής της Sanyo Com, μας μίλησε για την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων της εταιρείας, την αγορά των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα και την εξέλιξη της οικονομικής κρίσης.


Ο εμπορικός διευθυντής της Sanyo Com, Σωκράτης Αντύπας.

Ο εμπορικός διευθυντής της Sanyo Com, Σωκράτης Αντύπας.

Πείτε μας δυο λόγια για την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων της Sanyocom μέχρι σήμερα. Ποιο είναι το προφίλ της αλυσίδας σας;

Η Sanyocom αποτελεί σήμερα ίσως την μοναδική εταιρεία παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που έχει αναπτύξει ένα ανεξάρτητο και πολυσυλλεκτικό δίκτυο καταστημάτων. Αυτό σημαίνει, ότι βασικός μας στόχος είναι τα καταστήματα μας στην περιοχή δράσης τους να χαρακτηρίζονται για τη δυνατότητα που δίνουν στους καταναλωτές να μάθουν και να συγκρίνουν τις υπηρεσίες των παρόχων επισκεπτόμενοι μόνο ένα σημείο, με την αντικειμενική παρουσίαση τους από την πλευρά των συνεργατών μας. Σήμερα, με τον «πόλεμο» των προσφορών αλλά και με τις πολυπληθείς υπηρεσίες των παρόχων είναι σίγουρο ότι οι καταναλωτές μπερδεύονται και θέλουν μια αντικειμενική ενημέρωση για τις υπηρεσίες που καλύπτουν πραγματικά τις ανάγκες τους. Αυτό μπορούν να το βρουν σε μεγάλο βαθμό μέσα στα καταστήματα μας, καθώς οι συνεργάτες μας κρατούν μία αντικειμενική στάση απέναντι σε όλους τους παρόχους. Η ταυτότητα μας λοιπόν, ορίζεται από τις παραπάνω δυνατότητες μας και πιστεύουμε ότι με αυτό τον τρόπο δίνουμε αξία και στις επιλογές του καταναλωτή αλλά και στον συνεργάτη μας, βοηθώντας τον στην αύξηση της επισκεψιμότητας του καταστήματος του.
Επιπροσθέτως, ο καταναλωτής μπορεί να επισκεφτεί τα καταστήματα μας για να πραγματοποιήσει νέα σύνδεση ή φορητότητα, επισκευή στο κινητό του, αγορά νέων συσκευών και αξεσουάρ, πληρωμή λογαριασμών εταιρειών (κινητής, σταθερής, ΔΕΚΟ) και αγορά συναφών gadgets.


Πώς οραματίζεστε την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων σας για το 2010; Να περιμένουμε νέες υπηρεσίες και προϊόντα;

Σήμερα, το δίκτυο της Sanyocom αποτελείται από 40 καταστήματα. Μέχρι το τέλος του έτους θα προστεθούν 5-6 επιπλέον σημεία και ο στόχος μας για το 2010 είναι να γίνουν άλλα 20-25 καταστήματα, δίνοντάς μας καλύτερη γεωγραφική κάλυψη.
Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε το πολυάριθμο υπόλοιπο δίκτυο συνεργατών μας, που ο καθένας με την δική του ταμπέλα προσπαθεί να κάνει την παρέμβαση του στην τοπική του κοινωνία. Αυτό το δίκτυο αναπτύσσεται πιο γρήγορα και εκεί αριθμούμε πάνω από 100 συνεργάτες.
Η στρατηγική μας τοποθέτηση παραμένει στο να καλύπτουμε τις ανάγκες των καταναλωτών με τις μεγαλύτερες εταιρείες τηλεπικοινωνιών (Cosmote, Vodafone, Wind, Hol, Forthnet, Tellas). Επόμενο βήμα είναι να εντάξουμε στην προϊοντική μας παλέτα και το Conn-x, το οποίο είναι αναμφίβολα το πιο προβεβλημένo προϊόν στις υπηρεσίες internet και ψυχαγωγίας.
Τέλος, στοχεύουμε σε επιλεκτικές συνεργασίες με εταιρείες που μπορούν να μας προμηθεύσουν προϊόντα που θα μας διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό και θα προσθέσουν επισκεψιμότητα. Μια τέτοια συνεργασία ολοκληρώθηκε πρόσφατα και σύντομα στα καταστήματα Sanyocom. Αλλά και στο δίκτυο αποκλειστικών συνεργατών μας, ο καταναλωτής θα έχει την ευκαιρία να προμηθευτεί προϊόντα από μία μεγάλη γκάμα με παρελκόμενα πληροφορικής με τους ήρωες της Disney.


Ποια από τις κατηγορίες υπηρεσιών ή προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείστε, εκτιμάτε πως θα αποτελέσει την «αιχμή του δόρατος» για την επιχειρηματική ανάπτυξη της Sanyocom στο άμεσο μέλλον;

Η πώληση υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας θα εξακολουθεί να κατέχει την μερίδα του λέοντος της επιχειρηματικής μας ανάπτυξης. Όμως, η αιχμή του δόρατος για την επόμενη χρονιά θα είναι οι υπηρεσίες broadband που η διείσδυση τους είναι σήμερα κοντά στο 15% και αναμένεται να διπλασιαστεί τα επόμενα 2 χρόνια, ώστε να φτάσει το μέσο όρο της Ε.Ε. Η συνεργασία μας λοιπόν με τις μεγαλύτερες και πιο ολοκληρωμένες εταιρείες της αγοράς, μας δίνει την δυνατότητα να πάρουμε και εμείς το μερίδιο που μας αναλογεί.


Πώς εκτιμάτε πως θα εξελιχθεί ο χώρος των τηλεπικοινωνιών και της λιανικής στην Ελλάδα μέσα στο 2010; Είστε αισιόδοξος ή επιφυλακτικός όσον αφορά στην έξοδο από την οικονομική κρίση;

Από την φύση μου είμαι πάντα αισιόδοξος, όμως υπάρχουν και αντικειμενικά κριτήρια που μας δείχνουν ότι για να υπάρξει ανάκαμψη της αγοράς, πρέπει να συμβάλλουν πολλοί παράγοντες ο καθένας από την πλευρά του.
Καταρχάς, θα πρέπει η πολιτεία να θωρακίσει την αγορά τηλεπικοινωνιών όχι μόνο όσον αφορά στο θεσμικό πλαίσιο, αλλά και στον τρόπο που την προσεγγίζει. Μην ξεχνάτε ότι είμαστε η χώρα με την μεγαλύτερη φορολογία της κινητής τηλεφωνίας στην Ε.Ε (31% με μ.ο. 20,6%) και οι μόνες χώρες σε όλο τον κόσμο που είναι κοντά ή με μεγαλύτερη φορολογία από εμάς είναι η Τουρκία, η Τανζανία, η Ουγκάντα, η Βραζιλία, η Ουκρανία, η Ζάμπια, η Δομινικανή Δημοκρατία και το Εκουαδόρ.
Στη συνέχεια, θα πρέπει και οι πάροχοι να αναπτύξουν νέες υπηρεσίες που θα κάνουν τους χρήστες να χρησιμοποιούν πιο δημιουργικά και συχνότερα το κινητό τους τηλέφωνο, ώστε να ανέβουν τα έσοδα από τον αερόχρονο. Δεν θα πρέπει να μείνουν μόνο στον πόλεμο των τιμών και των εντυπώσεων, αλλά και στην ουσία της ανάπτυξης.
Τέλος, θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο θα υπάρξει ανάπτυξη και της υπόλοιπης οικονομίας, η οποία επηρεάζει ουσιαστικά και ψυχολογικά και τον δικό μας κλάδο. Διατηρώ μια συγκρατημένη αισιοδοξία για την έξοδο από την κρίση στο δεύτερο μισό του 2010 και αρχές του 2011.