Στο περιθώριο του ταξιδιού μας στη Στουτγκάρδη για το Nokia World 2009, συναντήσαμε τον Gerard Grech, ο οποίος μας υπογράμμισε την έμφαση που δίνει η φιλανδική εταιρεία στο περιεχόμενο του ηλεκτρονικού της καταστήματος, Ovi store.

Gerch Gerard, Head of Content S Media & Gamesτης Nokia

Gerch Gerard, Head of Content S Media & Games της Nokia

Θα μπορούσε το video να αποτελέσει την επόμενη σημαντική προσθήκη στο ηλεκτρονικό κατάστημα εφαρμογών Ovi store;

Φυσικά! Το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναφέρουμε για το ovi store είναι πως αποτελεί τον απόλυτο προορισμό για οποιονδήποτε θέλει να εκδώσει περιεχόμενο για συσκευές Nokia. Μπορείς να βρεις ότι χρειάζεσαι, ότι φανταστείς. Video, παιχνίδια, ringtones, εφαρμογές κάθε είδους, όλα βρίσκονται στο Ovi store, ένα μέρος με εύκολη πρόσβαση από το τηλέφωνό σου.


Σχεδιάζετε κάποιες στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες περιεχομένου video (πχ κινηματογραφικά studios) για διανομή παραγωγών τους μέσω Ovi store;

Υπάρχει απίστευτος πλούτος εφαρμογών στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Ήδη για παράδειγμα υπάρχει εφαρμογή της Netflix που στοχεύει στο κοινό της Β. Αμερικής για προβολή video on demand, περιεχόμενο Disney, αρκετά trailers ταινιών κ.α.


Θεωρείτε επαρκή τον αριθμό των δωρεάν εφαρμογών στο Ovi store;
Ενδιαφέρουσα ερώτηση! Έχουμε ήδη αρκετό περιεχόμενο δωρεάν, αλλά αυτό εξαρτάται κυρίως από τους εκδότες. Εμείς παρέχουμε την πλατφόρμα, την τεχνολογία που επιτρέπει στους εκδότες να έρθουν κοντά στους χρήστες. Οι δημιουργοί των εφαρμογών είναι αυτοί που αποφασίζουν τί τιμή θα βάλουν στο περιεχόμενό τους.


Ποιό είναι το επιχειρηματικό μοντέλο του ηλεκτρονικού σας καταστήματος;
Είναι αρκετά απλό, ευθύ και κατανοητό. Ανεβάζετε το περιεχόμενό σας, θέτετε την τιμή και όποτε κάποιος αγοράζει το προϊόν σας το μερίδιο μοιράζεται 70% σε εσάς και 30% στη Nokia.


Ποιο είναι το στρατηγικό σας πλεονέκτημα έναντι των άλλων ηλεκτρονικών καταστημάτων εφαρμογών;
Θα μπορούσα να αναφέρω αρκετά αλλά θα μιλήσω κυρίως για το θέμα της χρέωσης. Η διείσδυση των πληρωμών μέσω πιστωτικής κάρτας δεν είναι υψηλή σε αρκετές αναδυόμενες αγορές. Αντιθέτως, υπάρχουν δισεκατομμύρια κινητά στον πλανήτη! Στρατηγικό μας πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός πως επιτρέπουμε χρέωση μέσω του λογαριασμού κινητού, με ένα απλό πάτημα κουμπιού, ακόμα και χωρίς πιστωτική κάρτα. Επίσης, η απήχηση που έχουμε ως ηλεκτρονικό κατάστημα είναι εκτενέστατη. Παράδειγμα αποτελεί η εφαρμογή Shazaam που πριν το Ovi store διανέμονταν σε περίπου 60 χώρες, ενώ μετά άγγιξε τις 123!


Δεν αργήσατε λίγο όσον αφορά στο ηλεκτρονικό κατάστημα σε σχέση με την Apple;
Ακόμα είμαστε στην κορυφή του παγόβουνου! Πρόκειται για ένα φαινόμενο που συνεχώς θα εξελίσσεται. Υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις που θέλουν να μεταφέρουν τις υπηρεσίες τους στον κόσμο της κινητής τηλεφωνίας.


Υπάρχουν στρατηγικοί περιορισμοί όσον αφορά το περιεχόμενο που επιτρέπετε στο Ovi store; Θα απαγορεύατε πχ μια εφαρμογή σαν το Google Voice;
Αυτό που κάνουμε είναι να διασφαλίζουμε πως οι εφαρμογές που εγκρίνουμε ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών. Μελετάμε κάθε περίπτωση ξεχωριστά και ως κατάστημα έχουμε κάθε δικαίωμα να αποδεχθούμε ή να απορρίψουμε κάθε προϊόν ανάλογα με την ποιότητα του περιεχομένου του.


Το Ovi σχεδιάζει να γίνει μια ενοποιημένη εμπειρία που ξεπερνά τις εφαρμογές για συσκευές Nokia;
Το ελπίζω να αποκτήσατε αυτή την αίσθηση! Μιλάμε για mail, μουσική, χάρτες, εφαρμογές, όλα ενοποιημένα κάτω από μια πλατφόρμα. Για την ώρα το Ovi είναι συμβατό με κινητά που έχουν λειτουργικό S40, S60 και S60 touch, και καλύπτουν διαφορετικές αγορές και ανάγκες. Σκοπός μας είναι το σύστημα να σας προτείνει το καλύτερο περιεχόμενο, ανάλογα με την περιοχή και τη συσκευή σας και σιγά-σιγά καθώς σας «μαθαίνει» ανάλογα και με τα γούστα σας!


Ποιά κατηγορία εφαρμογών αναδεικνύεται ως η εμπορικότερη μέχρι τώρα;
Τα παιχνίδια τα πάνε εξαιρετικά. Ο κόσμος είναι διατεθειμένος να πληρώσει για καλά παιχνίδια. Τα arcade games, μάλιστα, είναι από τα δημοφιλέστερα σε αρκετές χώρες. Πωλείται ένα μείγμα παιχνιδιών τόσο από ανεξάρτητους παραγωγούς όσο και από κολοσσούς της βιομηχανίας του gaming. Πιστεύω πως αρκετός κόσμος επηρεάζεται από τις κριτικές που μπορεί να αφήσει κάθε παίκτης στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Επίσης, πολύ καλά πάνε τα utilities, οι μικρές χρηστικές εφαρμογές και οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης.