O επικεφαλής της Info Quest Technologies, Δημήτρης Εφορακόπουλος, μας μίλησε για τις ιδιαιτερότητες της φετινής χρονιάς, τις επενδύσεις της Info Quest Technologies και την πορεία του δημοφιλούς Xiaomi brand στην ελληνική αγορά.

Η συνεργασία με τη Xiaomi αναμφίβολα συνιστά ένα success story.

Συνέντευξη: Τρύφων Αλευρίτης

Ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Info Quest Technologies, Δημήτρης Εφορακόπουλος.

Tην απόκριση της Info Quest Technologies στις προκλήσεις που έθεσε ο COVID-19 και τα… ψηφιακά αντανακλαστικά της εταιρείας μάς ανέλυσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της, Δημήτρης Εφορακόπουλος, υπογραμμίζοντας, παράλληλα, την επιτυχημένη πορεία της συνεργασίας με τη Xiaomi. Οι επενδύσεις σε cloud και mobility, οι ενέργειες κοινωνικής ευθύνης του ομίλου Quest, συντροφιά με τις προοπτικές της δυναμικής παρουσίας της Xiaomi στη χώρα μας, απασχόλησαν τη συζήτησή μας.

– Οι συνθήκες το 2020 λόγω COVID-19 ήταν ιδιαίτερες για όλους. Πώς ανταποκρίθηκε η Info Quest Technologies στις νέες προκλήσεις της εποχής; Υπάρχουν διδάγματα και διαδικασίες που θα αξιοποιηθούν και στη μετά- κορονοϊού εποχή;

Ο ρόλος της εταιρείας μας ως πύλη τεχνολογίας, που συνδέει τους μεγάλους κατασκευαστές με το ελληνικό κοινό, μας έδωσε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε από το ξεκίνημά της την πανδημία και να προσπαθούμε να προετοιμαζόμαστε για κάτι πρωτόγνωρο. Με αυτονόητη την προτεραιοποίηση δράσεων που διασφάλισαν την υγεία και την ασφάλεια των συναδέλφων, των συνεργατών και των πελατών μας, εστιάσαμε στη διασφάλιση της κατά το δυνατόν απρόσκοπτης συνέχισης της επιχειρηματικής δραστηριότητάς μας, αλλά και των συνεργατών μας. Ο άμεσος συντονισμός των ομάδων βοήθησε στη δημιουργία «πρωτοκόλλων ασφαλούς εργασίας», τόσο στους χώρους της εταιρείας όσο και εξ αποστάσεως, κάνοντας χρήση αυτού που υπηρετούμε τόσα χρόνια, της τεχνολογίας.

Δεν θα σταθώ στις δυσκολίες της αρμονικής διαχείρισης του sourcing προϊόντων από αγορές που ήταν σε κατάσταση lockdown πριν από τη δική μας. Το αποτέλεσμα, όμως, μας ικανοποίησε, δεδομένου ότι συνεισφέραμε τα μέγιστα στο «enablement» επιχειρήσεων και καταναλωτών στο νέο ψηφιακό μοντέλο εργασίας. Το αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πολύ στενή και υγιή συνεργασία μας με τους μεγάλους παραγωγούς τεχνολογίας, στη σκληρή και ομαδική εργασία, που μπορώ να πω ότι ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο την περίοδο του lockdown, παρόλο που η πλειοψηφία των συναδέλφων εργαζόταν από το σπίτι και τη δεδομένη προσήλωσή μας να είμαστε πάντα πολύ κοντά στους πελάτες μας.

Αξίζει να αναφερθώ στο γεγονός ότι οι υποδομές και οι επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει η εταιρεία σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες διασφάλισαν την αδιάλειπτη (24/7) κάλυψη των αναγκών των συνεργατών και πελατών μας – το B2B ηλεκτρονικό κατάστημα προϊόντων www.Questonline.gr, το B2B ηλεκτρονικό κατάστημα cloud υπηρεσιών www.Questoncloud.com, το εξειδικευμένο ηλεκτρονικό κατάστημα για προϊόντα Xiaomi www.mistore-greece.gr, και το ηλεκτρονικό κατάστημα / marketplace www.you.gr).

Χρειάστηκε, επίσης, να προχωρήσουμε σε αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του τεχνικού τμήματος, με χρήση Mobile App και διαδικασία δωρεάν Pick up & Return, ώστε να μην απαιτείται φυσική παρουσία των πελατών στα εργαστήριά μας.

Σε αρκετά πεδία, επιταχύναμε και τον δικό μας ψηφιακό μετασχηματισμό…

Σε αρκετά πεδία, επιταχύναμε και τον δικό μας ψηφιακό μετασχηματισμό, ψηφιοποιώντας διαδικασίες, εισάγοντας εργαλεία collaboration & connectivity, και εφαρμόζοντας τηλεργασία, όπου αυτό ήταν δυνατό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η καθολική υιοθέτηση εφαρμογής ηλεκτρονικής διαχείρισης συμβάσεων και ηλεκτρονικής υπογραφής, που μας γλίτωσε από πολύ χρόνο, κόπο, τυπωμένες σελίδες και καθυστερήσεις.

Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ στη συνολική συνεισφορά του ομίλου Quest στην κοινωνία, για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Με ισχυρό αίσθημα της κοινωνικής του ευθύνης, ο όμιλός μας πραγματοποίησε μια σημαντική δωρεά ύψους €500.000 προς τα Υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων, και Υγείας. Πιο συγκεκριμένα, προσφέρθηκαν 1.000 iPad 4G στο Υπουργείο Παιδείας, για να καλύψουν τις ανάγκες των δημοτικών σχολείων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, 120 υπολογιστές και 15 πολυμηχανήματα στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), 2 συσκευές υψηλής ροής οξυγόνου (αναπνευστήρες) στο νοσοκομείο «Αττικόν», και 5 ειδικές οθόνες στο νοσοκομείο «Η Παμμακάριστος», για παρακολούθηση της ανάρρωσης των ασθενών.

Εν κατακλείδι, θεωρώ ότι η πρωτόγνωρη αυτή περίοδος που όλοι βιώσαμε και ελπίζω να μην επαναληφθεί, δυνάμωσε ακόμη περισσότερο την εταιρεία μας και μας προετοίμασε καλύτερα για να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις. Θωρακιστήκαμε περισσότερο, διαμορφώνοντας ένα λεπτομερέστερο πλάνο επιχειρησιακής συνέχειας, γίναμε πιο ευέλικτοι και δημιουργικοί, ενδυναμώσαμε τις σχέσεις μας με όλο το οικοσύστημα συνεργατών, πελατών, αλλά και μεταξύ μας και αξιοποιήσαμε ακόμα καλύτερα την τεχνολογία.

– Κατά γενική ομολογία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιταχύνθηκε θεαματικά εξαιτίας της πρόσφατης καραντίνας. Η εταιρεία ήδη δραστηριοποιείται μέσω σημαντικών συνεργασιών σε ανάλογες τεχνολογίες, όπως cloud και mobility. Μπορείτε να μας αποκαλύψετε τις κατευθύνσεις σας για περαιτέρω ανάπτυξη των συγκεκριμένων σας δραστηριοτήτων;

Το γεγονός της επιτυχούς μέχρι τώρα, και τηρουμένων των αναλογιών, αντιμετώπισης του νέου περιβάλλοντος σίγουρα δεν είναι συμπτωματικό, αλλά οφείλεται ακριβώς στη συστηματική αναζήτηση και υιοθέτηση των πλέον σύγχρονων λύσεων και τάσεων. Λύσεις τις οποίες προσφέρουμε σε συνεργάτες και πελάτες και σαφώς είμαστε πρώτοι στην αξιοποίησή τους, μετασχηματίζο-ντας τη δική μας δουλειά.

Το cloud και mobility είναι χαρακτηριστικές περιοχές επικέντρωσης και εμπλουτισμού των προσφερομένων λύσεων, σε συνδυασμό με IoT, Analytics, Security, Connectivity, καθώς και όλες τις σύγχρονες λύσεις που βοηθούν καταναλωτές και επιχειρήσεις να υλοποιούν τον δικό τους ψηφιακό μετασχηματισμό.

– Πιστεύετε πως η Xiaomi έχει καρπωθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις απώλειες του ομοεθνούς ανταγωνιστή της στα smartphones, λόγω του εμπορικού πολέμου Η.Π.Α. – Κίνας; Πόσο «θωρακισμένη» θεωρείτε πως είναι η Xiaomi, προκειμένου να μην βρεθεί ποτέ στην ίδια δυσχερή θέση που βρίσκεται σήμερα η Huawei λόγω του ιδιότυπου αυτού embargo;

Η συνεργασία μας με τη Xiaomi αναμφίβολα συνιστά ένα success story. Η Xiaomi, με DNA start up, ακολουθώντας το moto «Innovation for Everyone», πρωτοπορεί, προσφέροντας καταπληκτικές συσκευές, οι οποίες δημιουργούν ένα μοναδικό οικοσύστημα που οι πελάτες απολαμβάνουν σε «τίμιες» τιμές. Είμαστε υπερήφανοι που αποτελέσαμε την πρώτη συνεργασία της Xiaomi στην Ευρώπη και παραμένουμε στρατηγικοί συνεργάτες, προωθώντας και υποστηρίζοντας όλα τα προϊόντα της από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας τους.

Θα προτιμούσα να μην αναφερθώ στον ανταγωνισμό, ούτε να απαντήσω σε υποθετικά σενάρια. Η Xiaomi έχει μία καταπληκτική δυναμική σήμερα. Είναι ήδη ο Νο 2 κατασκευαστής σε πωλήσεις smartphones στην Ελλάδα και φυσικά οι φιλοδοξίες μας δεν σταματούν εδώ. Θεωρούμε ότι η επιτυχία της οφείλεται στον συνδυασμό των εξαιρετικά ποιοτικών και προσιτών προϊόντων της και της επένδυσης που έχουμε πραγματοποιήσει από την αρχή της διάθεσής τους στην Ελλάδα. Από την πρώτη στιγμή προχωρήσαμε σε υποδομές σε όλα τα επίπεδα, με σκοπό να διαθέσουμε στον Ελληνα καταναλωτή προϊόντα, τα οποία είναι σύννομα με όλους τους κανονισμούς ασφαλείας που προβλέπονται από την ελληνική νομοθεσία, διασφαλίζοντας παράλληλα τη σωστή εμπειρία χρήσης και τη συνδεσιμότητά τους στο Mi Home App, κάνοντας πράξη το Consumer IoT. Με αυτόν τον τρόπο καταφέραμε να προσθέσουμε τους Ελληνες στα εκατομμύρια Mi Funs ανά τον κόσμο και ελπίζουμε να συνεχίσουμε. Είναι βέβαιο ότι η Xiaomi θα συνεχίσει να μας εκπλήσσει ευχάριστα με πολλά νέα, καινοτόμα προϊόντα.

Κλείνοντας, καθώς σύντομα τα δίκτυα 5G θα είναι πραγματικότητα στην Ελλάδα, εμείς φροντίζουμε σε συνεργασία με τους Ελληνες παρόχους τηλεπικοινωνιών να διαθέσουμε smartphones, τα οποία θα ενσωματώνουν όλες τις δυνατότητες της νέας εποχής, έτσι ώστε οι πελάτες μας να μπορούν να βιώσουν τα οφέλη της νέας τεχνολογίας.

– Από scooters μέχρι τηλεοράσεις και από drones μέχρι ανεμιστήρες, η προϊοντική γκάμα της Xiaomi δείχνει να μην έχει στεγανά. Μας περιμένουν κι άλλες «εκπλήξεις» από τον κινεζικό κολοσσό στο άμεσο μέλλον; Ποια η στρατηγική της Info Quest Technologies απέναντι στην πρόκληση της επικοινωνίας στους καταναλωτές ενός τόσο εκτεταμένου οικοσυστήματος;

Ευχάριστος πονοκέφαλος, μείνετε συντονισμένοι. Η στρατηγική της Xiaomi, που με επίκεντρο τα καταπληκτικά smartphones ενσωματώνει εταιρείες που παράγουν υπέροχα σχεδιασμένα και με πολύ δυνατά τεχνικά χαρακτηριστικά προϊόντα διασυνδεδεμένου περιβάλλο-ντος (oικοσυστήματος), μας «αναγκάζει» να επενδύουμε σε εξειδικευμένους συναδέλφους και κανάλια, που κάνουν αυτά τα προϊόντα προσιτά σε όλους.

Αναφερόμενος στους συναδέλφους, θέλω να πω ότι είμαι υπερήφανος για την αξία που καθένας προσδίδει στη δουλειά του και τελικά στον κάθε πελάτη μας.

– Πώς επηρέασε ο COVID-19 τα σχέδιά σας όσον αφορά στα φυσικά καταστήματα, όπως τα Mi Stores; Σχεδιάζετε και νέα flagship καταστήματα εντός του 2020;

Εχουμε το όραμα και την υποχρέωση να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή ε-μπειρία στους καταναλωτές, είτε επισκέπτονται τα φυσικά καταστήματα των συνεργατών είτε τα δικά μας Mi Stores είτε τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα. Αυτή η προσπάθεια είναι συνεχής και πολύ υψηλά στις προτεραιότητές μας. Οσον αφορά στα flagship stores, πέρα από τα Mi Stores στην Αθήνα στο Golden Hall και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης στην Παύλου Μελά, συνεχίζουμε το πλάνο μας με επόμενη στάση έναν νέο Mi Store στη Λευκωσία. Βεβαίως, καθώς πιστεύουμε ιδιαίτερα στη δύναμη της συνεργασίας, συνεχής και ιδιαίτερα σημαντική είναι και η επένδυσή μας στη σωστή παρουσίαση των προϊόντων της Xiaomi στα καταστήματα των συνεργατών μας.

Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους υγεία, δύναμη και καλό καλοκαίρι!