Τη χρήση ενός νέου συστήματος αυτόματης κλήσης ανάγκης για τα αυτοκίνητα επιδιώκει να επιβάλλει χρησιμοποιείται από όλους τους κατασκευαστές οχημάτων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς έτσι εκτιμάται ότι θα σωθούν πολλές χιλιάδες ζωές κάθε χρόνο.


ecall_rgb_logoΤο σύστημα eCall, όπως ονομάζεται, καλεί αυτόματα τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης «122», ενημερώνοντας για τη θέση του οχήματος και μεταδίδοντας δεδομένα από αισθητήρες πρόσκρουσης, καθώς και από τους αερόσακους, ώστε να δίνει μια πρώτη εικόνα για τη φύση του ατυχήματος.


Προς το παρόν, η εγκατάσταση του eCall από τις δημόσιες αρχές, τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας είναι εθελοντική. Μέχρι σήμερα, το σύστημα δεν λειτουργεί σε καμία χώρα της ΕΕ.


ecall«Θέλω να δω τα πρώτα αυτοκίνητα με eCall να κυκλοφορούν του χρόνου στους δρόμους. Αν η εγκατάσταση του eCall δεν επιταχυνθεί, η Επιτροπή είναι έτοιμη να θεσπίσει σαφείς κανόνες που θα υποχρεώνουν τις κυβερνήσεις, τη βιομηχανία και τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης να ανταποκριθούν» δήλωσε την Παρασκευή η Βίβιαν Ρέντινγκ, επίτροπος για την Κοινωνία της Πληροφορίας και τα ΜΜΕ. «Ο αριθμός των θυμάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους εξακολουθεί να είναι υπέρμετρα μεγάλος. Κάθε εβδομάδα ακούω για τροχαία ατυχήματα στα οποία το eCall θα μπορούσε να είναι χρήσιμο. Έφθασε ο καιρός να περάσουν τα κράτη-μέλη και η βιομηχανία από τα λόγια στις πράξεις», προσέθεσε η Επίτροπος.


Το 2008 καταγράφηκαν στους ευρωπαϊκούς δρόμους πάνω από 1,2 εκατομμύρια δυστυχήματα, με 39.000 θανάτους και πάνω από 1,7 εκατ. τραυματισμούς. Η εφαρμογή του eCall απαιτεί την πλήρη συνεργασία της αυτοκινητοβιομηχανίας και του κλάδου των τηλεπικοινωνιών, καθώς και των δημόσιων διοικήσεων όλων των χωρών της ΕΕ, οι οποίες οφείλουν να διασφαλίσουν ότι οι οικείες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης έχουν εξοπλιστεί κατάλληλα, ώστε να διεκπεραιώνουν τέτοιου είδους κλήσεις.


Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία είναι έτοιμη και ο κλάδος έχει συμφωνήσει για κοινά πανευρωπαϊκά πρότυπα, έξι χώρες-μέλη της ΕΕ (Δανία, Γαλλία, Ιρλανδία, Λετονία, Μάλτα και Ηνωμένο Βασίλειο) δεν είναι ακόμη έτοιμες να δεσμευτούν, λόγω προβλημάτων που συνδέονται με το κόστος.


Πιλοτικές εφαρμογές έχουν ξεκινήσει στη Φινλανδία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ιταλία και τις Κάτω Χώρες, μεταξύ άλλων. Υπολογίζεται ότι τα τροχαία ατυχήματα επιβαρύνουν την οικονομία της ΕΕ με πάνω από 160 δισ. ευρώ ετησίως. Εκτιμάται ότι από τον εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων στην ΕΕ με το σύστημα eCall μπορεί να εξοικονομηθούν 26 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ το εκτιμώμενο κόστος είναι κάτω από 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο.