Ο επικεφαλής της Lenovo, Παναγιώτης Μακρυνιώτης, αναλύει τη στρατηγική της εταιρείας, το πολυδιάστατο portfolio της και τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία μετασχηματίζει κάθε πτυχή της ζωής μας.

Συνέντευξη: Βαγγέλης Αλευρίτης

Ο General Manager της Lenovo Ελλάδας & Κύπρου, Παναγιώτης Μακρυνιώτης.

– Το τελευταίο διάστημα η Lenovo έχει καταστήσει πιο αισθητή την παρουσία της, τόσο στα ράφια των καταστημάτων όσο και στα media. Είστε ευχαριστημένος από τη μέχρι σήμερα πορεία σας και ποιοι είναι οι στόχοι σας για το άμεσο μέλλον;

Η Lenovo έχει ξεκινήσει τον τελευταίο καιρό πιο εντατικά βήματα με συνεργασίες, οι όποιες μας έχουν δώσει την ευκαιρία για μεγαλύτερη προβολή στην Ελλάδα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όμως, ότι η Lenovo είναι ένας παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία, σταθερά στην πρώτη θέση σε πωλήσεις PCs στον κόσμο. Η καινοτομία είναι στο DNA μας – από το πρώτό laptop στο διάστημα και το πρώτο WiFi module σε laptop που είναι και τα δύο milestones του ThinkPad, έως το Mare Nostrum 4, τον υπερυπολογιστή που βρίσκεται στο Barcelona Supercomputing Center και χρησιμοποιείται σε έρευνες για το ανθρώπινο γονιδιώμα, αστροφυσικές προσομοιώσεις και πολλά άλλα, η Lenovo είναι πάντα μπροστά από τις εξελίξεις.

Στη Lenovo Ελλάδας και Κύπρου, είμαστε μία νέα και δυναμική ομάδα με ανθρώπους που έχουν proven record στην αγορά, ο καθένας στον τομέα του. Μαζί χτίζουμε το όραμα για την επόμενη μέρα, με ξεκάθαρους στόχους για το πού θέλουμε να βρισκόμαστε 5 χρόνια από τώρα και μέσα από συνεργασίες που κάνουν τη διαφορά.

Το Lenovo brand, με όλα όσα έχει να προτείνει στις κατηγορίες προϊόντων που προσφέρει (PCs, servers, tablets και smartphones μέσω της Motorola) πρέπει να είναι top of mind, όχι μόνο για τους μεγάλους εταιρικούς μας πελάτες και τις flagship συνεργασίες, αλλά και για τους καταναλωτές ή τους prosumers.

Στην Ελλάδα, έχοντας περάσει σε μία νέα εποχή, δίνουμε πλέον μεγάλη έμφαση στην εξωστρέφεια, με συνεργασίες, όπως αυτές με την ομάδα μπάσκετ του Παναθηναϊκού που ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζεται φέτος, αλλά και συνεργασίες, όπως αυτή με τα Village Cinemas, που μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε σε στοχευμένο κοινό για τα Legion, την gaming σειρά προϊόντων της Lenovo.

Οι συνεργασίες μας δεν στοχεύουν μόνο στην επικοινωνία αλλά και στο χτίσιμο σχέσεων που μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα τα διαφορετικά κομμάτια του κοινού μας και τις ανάγκες τους. Eτσι, έχουμε ξεκινήσει και ένα πρόγραμμα επικοινωνίας που δίνει τη δυνατότητα τόσο σε μεγάλους εταιρικούς πελάτες, leading CIOs, αλλά και σε innovators από διαφορετικά κομμάτια της αγοράς να μας μιλήσουν για τη δική τους οπτική όσον αφορά στη χρήση των προϊόντων μας. Για παράδειγμα, οι ανάγκες που έχει το Skroutz για τους developers του διαφέρουν από τη χρήση που χρειάζεται η CΕO της OutThere Media Κίρστεν Τρικαλίτη. Για μας είναι βασικό να κατανοήσουμε σε βάθος τις ανάγκες κάθε πελάτη μας. Αυτό βοηθάει τόσο εμάς να καταλάβουμε καλύτερα τις ανάγκες του κοινού μας, αλλά και το κοινό μας να είναι καλύτερα ενημερωμένο για το τι μπορεί να προφέρει η γκάμα προϊόντων της Lenovo.

Ιδιαίτερη επιτυχία σημείωσε η τελευταία μας καμπάνια Back to School, με τίτλο #Minkseneronis, που απευθύνονταν σε νεανικό κοινό.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος από τα αποτελέσματα ως τώρα, μιας και η πορεία μας είναι ανοδική παρόλη τη γενικότερη στασιμότητα της αγοράς. Αλλά αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι επαναπαυόμαστε! Αυτή είναι μόνο η αρχή! Ερχονται καλύτερα και μεγαλύτερα πράγματα.

– Πόσο δύσκολο είναι για μια εταιρεία να διαχειριστεί μια ευρύτατη προϊοντική γκάμα που καλύπτει όλο το φάσμα των B2B και B2C αγορών;

Σήμερα, στo portfolio της Lenovo μπορεί να βρει κανείς από έναν υπολογιστή και ένα οποιοδήποτε smart device, έως και infrastructure για πολυεθνικές εταιρείες. Επομένως, μπορούμε να προσφέρουμε ολοκληρωμένες προτάσεις και καινοτόμες λύσεις που χρησιμοποιούν τεχνολογίες από κάθε έναν από αυτούς τους τομείς. Αυτή είναι στην ουσία και η δύναμή μας.

Μέσα από ένα στρατηγικό πλάνο συνεργασιών και εξαγορών που ξεκίνησε το 2005 και περιλαμβάνει milestones στην ιστορία της Lenovo – όπως την εξαγορά του PC business και αργότερα των Intel based servers της IBM, αλλά και την εξαγορά της Motorola και πιο πρόσφατα το merger με τo PC κομμάτι της Fujitsu – η Lenovo βρίσκεται σε ιδανική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό της για να παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις και να κάνει πράξη το λεγόμενο «Intelligent Transformation».

Οι συνεργασίες που χτίζουμε όλα αυτά τα χρόνια, έχουν σαν αποτέλεσμα η Lenovo αυτή τη στιγμή να είναι σε θέση να παρέχει το μεγαλύτερο portfolio λύσεων στον κόσμο και αυτό είναι προτέρημα, όχι δυσκολία!

– Στο portfolio σας ήδη έχετε laptops που παντρεύουν επαγγελματικές απαιτήσεις με gaming προδιαγραφές. Θεωρείτε πως πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία προσέγγισης των B2B πελατών, ειδικά στη χώρα μας, όπου κυριαρχούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις;

Στη Lenovo εστιάζουμε ιδιαίτερα στο user experience – στο πώς οι πελάτες μας αντιλαμβάνονται τις εμπειρίες που τους προσφέρουν τα προϊόντα μας, σε όλη την γκάμα αυτών.

Συχνά, η τιμή και τα specs του κάθε προϊόντος έχουν μεν σημασία, αλλά οι σύγχρονοι πελάτες αγοράζουν εμπειρίες και τα brands που κατορθώνουν να επιβιώσουν στην αγορά είναι εκείνα που στρέφουν την προσοχή τους στην παροχή του βέλτιστου user experience.

Στόχος της εταιρείας είναι να αφουγκράζεται τα θέλω του κοινού, κτίζοντας ένα πλαίσιο σχέσεων ανάμεσα στα προϊόντα της και στους χρήστες. Ετσι, το feedback που λαμβάνουμε από τους πελάτες μας παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στον τελικό σχεδιασμό των προϊόντων μας.

Ενα τέτοιο παράδειγμα είναι και η σειρά Legion by Lenovo, που καταφέρνει μια ισορροπία που δεν βρίσκει κανείς εύκολα, με τη δημιουργία προϊόντων που μπορούν να σταθούν τόσο για καθημερινή χρήση, όσο και για απαιτητικό gaming. Και αυτό γιατί οι καταναλωτές δεν έχουν μονοσήμαντες ανάγκες από το laptop τους.

Οσον αφορά στους prosumers, η αυτονομία της μπαταρίας και το βάρος των συσκευών είναι τα δύο ιδιαίτερα σημαντικά στην επαγγελματική χρήση. Η Lenovo προσφέρει σειρά λύσεων για όλες τις κατηγορίες και η διαφορά στη δική μας προσέγγιση, είναι ότι προσφέρουμε τις σωστές προδιαγραφές για οποιαδήποτε προσωπική ή επαγγελματική ανάγκη έχουν οι πελάτες μας.

– Ποιες τεχνολογίες πιστεύετε ότι μπορούν να αλλάξουν το τοπίο του IT μέσα στα επόμενα χρόνια και με ποιον τρόπο σχεδιάζει να τις εκμεταλλευτεί η Lenovo;

Κάποτε λέγαμε «Ι.Τ.» και εννοούσαμε Information Technology. To «Ι.Τ.» για τη Lenovo δεν σημαίνει αυτό. Θέλουμε να αλλάξουμε την έννοια του Ι.Τ. από Information Τechnology σε Intelligent Transformation. Το Ιntelligent Transformation βασίζεται σε αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως αυτές της τεχνητής νοημοσύνης, της επαυξημένης πραγματικότητας, του ΙοΤ, του blockchain και του 5G connectivity. Η Lenovo διεθνώς είναι leader σε όλες αυτές τις κατηγορίες.

Το ΑΙ προσφέρεται για πολύ ενδιαφέρουσες εξελίξεις στα devices που θα έχουμε στη διάθεσή μας στο μέλλον. Ενα απλό παράδειγμα είναι το θέμα της ασφάλειας. Μια ασφαλής σύνδεση σε οποιοδήποτε WiFi network προϋποθέτει το κατάλληλο λογισμικό που μπορεί να προστατέψει τον υπολογιστή σου από οποιαδήποτε κακόβουλη ενέργεια μέσω internet. Αλλά και εκτός internet, τα νέα Lenovo παρέχουν τη δυνατότητα μέσω AI να αναγνωρίσει ο υπολογιστής εάν κάποιος εκτός από εσένα κοιτάζει την οθόνη σου, όταν δουλεύεις σε δημόσιους χώρους! Οταν ο υπολογιστής αντιληφθεί ότι ένα δεύτερο σετ ματιών κοιτάζει την οθόνη σου, τότε εμφανίζει μήνυμα και σβήνει την οθόνη, κρατώντας μακριά τα αδιάκριτα βλέμματα! Αλλο trend είναι οι foldable οθόνες. Αλλωστε η Lenovo ήταν η πρώτη εταιρεία που ανακοίνωσε foldable PC στον κόσμο, το ThinkPad X1 Foldable, τον περασμένο Μάϊο.

– Δεδομένης της θητείας σας στο retail, πώς είναι η ζωή στην «απέναντι» πλευρά, αυτή του κατασκευαστή; Ποια πλεονεκτήματα πιστεύετε ότι σας έχει χαρίσει η πορεία σας στη λιανική;

Μέρος της δουλείας του retail είναι η εκπαίδευση του καταναλωτή, ώστε να καταλάβει καλύτερα τι είναι σημαντικό στην επιλογή που θα κάνει. Αυτό ισχύει και στη δική μας δουλειά. Οι εταιρείες με τις όποιες δουλεύουμε είναι βασικό να έχουν το support αυτό από εμάς. Αλλες ανάγκες μπορεί να έχει το Skroutz για τους developers του και αλλά κριτήρια επιλογής μπορεί να έχουν τα Village Cinemas που πρέπει να είναι always on. Στο σημερινό δύσκολο οικονομικό κλίμα, η κάθε εταιρεία είναι φυσικό να θέλει να μειώσει το κόστος της επένδυσης που κάνει στην υποδομή της – όπως προσπαθεί να μειώσει τα έξοδά της σε όλους τους τομείς.

Αγοράζοντας τη λάθος υποδομή μια εταιρεία δεν γλυτώνει στην ουσία χρήματα, γιατί ενδέχεται να χρειαστεί να την αντικαταστήσει νωρίτερα ή να έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγικότητας του προσωπικού της. Δικιά μας δουλειά είναι να κρατήσουμε τη σωστή ισορροπία που θα καλύπτει στο έπακρο τις ανάγκες του πελάτη μας σε βάθος χρόνου, αλλά και σε σωστή τιμή.


*Η συνέντευξη του κυρίου Μακρυνιώτη πραγματοποιήθηκε στο Life Gallery Hotel.