Συναντήσαμε τον Pay TV Manager της Vodafone, Ανδρέα Γεωργιάδη, προκειμένου να μας ξεναγήσει στις ιδιαιτερότητες του ανανεωμένου Vodafone TV και να μας αναλύσει τη φιλοσοφία, πάνω στην οποία εξελίσσει την πλατφόρμα της η εταιρεία, με οδηγό το μέλλον της κατανάλωσης περιεχομένου και την αναβαθμισμένη εμπειρία του καταναλωτή.

Ο Pay TV Manager της Vodafone, Ανδρέας Γεωργιάδης.

Ο Pay TV Manager της Vodafone, Ανδρέας Γεωργιάδης.

  1. Πείτε μας δυο λόγια για το Vodafone TV. Υπάρχει χώρος για έναν ακόμη παίκτη στην κατά πολλούς στάσιμη ελληνική αγορά περιεχομένου και ποια η δική σας διαφοροποίηση;

Η νέα πλατφόρμα του Vodafone TV, όπως παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο, μας φέρνει στην επόμενη μέρα. Και η επόμενη μέρα για εμάς έχει κάποιους πολύ συγκεκριμένους στόχους με εξίσου συγκεκριμένα βήματα για να τους κατακτήσουμε. Κύριος στόχος μας στη Vodafone, λοιπόν, είναι το κομμάτι της τηλεόρασης να γίνει κεντρικό προϊόν, ή ορθότερα το κομμάτι του περιεχομένου, καθώς ο όρος «τηλεόραση» είναι παρωχημένος για το 2018 και για τον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες καταναλώνουν περιεχόμενο. Θεωρούμε πως το περιεχόμενο και η παροχή του, θα πρέπει να είναι ένα από τα τρία κεντρικά προϊόντα της Vodafone, μαζί με τη σταθερή/internet και την κινητή τηλεφωνία. Επίσης, πιστεύουμε πως υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, καθώς η διείσδυση των συνδρομητικών υπηρεσιών περιεχομένου στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά χαμηλή. Σιγά-σιγά διαμορφώνονται οι συνθήκες, σύμφωνα και με σχετικές έρευνες που έχουμε κάνει, ώστε να αρχίσουμε να μιλάμε και σε ανθρώπους που σίγουρα τους ενδιαφέρει το περιεχόμενο, μα που μέχρι τώρα έβρισκαν εναλλακτικούς τρόπους πρόσβασης σε αυτό. Στην επόμενη μέρα, αυτό που θα μας ξεχωρίσει και θα μας βάλει μπροστά στο παιχνίδι, είναι η απόκτηση αυτών των νέων κοινών, καθώς θέλουμε να μεγαλώσουμε, αλλά όχι ανταλλάσσοντας κοινό μεταξύ μας με τον ανταγωνισμό. Οι υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης μοιάζουν να έχουν αγγίξει «ταβάνι» το τελευταίο διάστημα, συντροφιά με τον τρόπο που επικοινωνούνται. Ο λόγος που επιλέξαμε να δώσουμε βάρος σε μία αγορά που φαινομενικά δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί, παρά το γεγονός πως υπάρχει υψηλό ενδιαφέρον για περιεχόμενο στην Ελλάδα, είναι η δυνατότητά μας να απευθυνθούμε σε νέα κοινά. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως η Ελλάδα είναι μέσα στις 2 πρώτες χώρες, όσον αφορά στις ώρες θέασης youtube ανά μήνα στην Ευρώπη και μέσα στις top 5 χώρες στην πειρατεία παγκοσμίως! Αυτές από μόνες τους αποτελούν δυο ενδείξεις, που αθροίζοντάς τις με το γεγονός πως οι Έλληνες εξακολουθούν να περνούν πολλές ώρες παρακολουθώντας τα «παραδοσιακά» linear κανάλια της τηλεόρασης, φανερώνουν πως, αν και κάτοικοι μίας νοτιοευρωπαϊκής ηλιόλουστης χώρας, λατρεύουμε και καταναλώνουμε άφθονο περιεχόμενο! Ο λόγος που η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης δεν έχει αναπτυχθεί περαιτέρω είναι πως παρεμφερές περιεχόμενο προσφερόταν με ακριβώς τον ίδιο τρόπο, με τον ανταγωνισμό να προτείνει περίπου ίδιας φιλοσοφίας προϊόν, προβαίνοντας σε έναν «πόλεμο» αποκλειστικού περιεχομένου που μάλλον περισσότερα προβλήματα δημιούργησε στους πελάτες παρά έλυνε θέματα της αγοράς. Εδώ και 20 χρόνια υπάρχει παραδοσιακά το family pack, το sports pack, το cinema pack και το full pack, με όλους μας να περιμένουμε πώς θα καταναλώσουμε προϊόντα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, περίπου στις ίδιες τιμές και με τα ίδια σχεδόν μέσα. Άρα, κρατάμε ότι το προϊόν έχει μείνει στάσιμο, κατά την άποψή μας, εδώ και χρόνια και εκτός αυτού, οι παραδοσιακοί παίκτες μέσω δορυφόρου δεν είχαν ασχοληθεί αρκετά με το κομμάτι της εμπειρίας. Πιστεύουμε πως την επόμενη μέρα, αυτός που θα καταφέρει να ξεκλειδώσει τη ζήτηση περιεχομένου που υπάρχει σε αυτά τα κοινά, είναι αυτός που θα καταφέρει να επιτύχει τον καλύτερο συνδυασμό μεταξύ περιεχομένου και εμπειρίας. Για να είμαι ξεκάθαρος, ο νούμερο ένα λόγος επιλογής συνδρομητικής υπηρεσίας παραμένει το περιεχόμενο. Όσες δυνατότητες και αν έχει μία πλατφόρμα, αν απουσιάζει το περιεχόμενο που μας ενδιαφέρει δεν θα την προτιμήσουμε ποτέ. Παρ’ όλα αυτά, ζούμε σε μία εποχή που το περιεχόμενο από μόνο του δεν φτάνει. Το να πρέπει να περιμένω να έρθει μία συγκεκριμένη ώρα για να παρακολουθήσω την αγαπημένη μου σειρά σε ένα κανάλι γραμμικής ροής μπροστά από την τηλεόρασή μου δεν είναι ελκυστικό, ειδικά αν δουλεύω τη δεδομένη χρονική στιγμή! Το 2018 οι χρόνοι μας είναι πολύ περιορισμένοι και εκτιμάμε πολύ περισσότερο από ό,τι στο παρελθόν τον ελεύθερό μας χρόνο, με αποτέλεσμα να απαιτούμε να τον εκμεταλλευόμαστε όπως εμείς επιθυμούμε. Επιπρόσθετα, ζούμε σε εποχές που η κατανάλωση περιεχομένου έχει αρχίσει να ξεφεύγει από την τηλεόραση του σαλονιού και την παθητική θέαση γραμμικού προγράμματος. Κάναμε μία μεγάλη έρευνα το καλοκαίρι του 2018 και διαπιστώσαμε πως οι Έλληνες δεν διαφοροποιούνται σε τίποτα από τα trends που κυριαρχούν στο εξωτερικό. Η τηλεόραση κατέχει μόλις την 5η θέση στη θέαση περιεχομένου, ενώ υπάρχουν διπλάσια smartphones από ό,τι τηλεοπτικοί δέκτες. Οι Έλληνες βλέπουν το περιεχόμενο που τους αρέσει με διαφορετικό τρόπο ανά περίσταση. Υπάρχει η περίπτωση που περιμένω τη σειρά μου στον γιατρό και θέλω να δω κάτι γρήγορο στο youtube από το smartphone μου ή η περίπτωση που μία μητέρα κάνει δουλειές αλλά θέλει να έχει κοντά το παιδί της, οπότε του ανοίγει το tablet και το απασχολεί με ένα παιδικό κανάλι. Η εποχή του «κάθομαι σε έναν καναπέ, κάνω ένα zapping σε τέσσερα-πέντε κανάλια και καταλήγω σε κάτι που κατά πάσα πιθανότητα έχει ήδη αρχίσει», τείνει να μας εγκαταλείψει. Η νέα μας πλατφόρμα λοιπόν, η πιο προηγμένη αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα, μας βοηθά να απαντήσουμε σε αυτές τις ανάγκες.

  1. Μιλώντας για αναβαθμισμένη εμπειρία, τι ακριβώς είναι το Vodafone TV Cloud, ποια προγράμματα αφορά και πώς μπορούν να το εκμεταλλευτούν οι χρήστες της υπηρεσίας σας;

Αντί να προσφέρουμε κάποιες δυνατότητες τοπικά και μάλιστα περιοριζόμενες από το hardware που μπορούμε να συμπεριλάβουμε στο «κουτί» μας, επιλέξαμε μία λύση «future proof», μία λύση που να μπορεί να εξασφαλίσει εμπειρίες όπως ακριβώς τις περιμένει ο πελάτης τα επόμενα χρόνια. Δημιουργήσαμε, λοιπόν, μία πλατφόρμα που, μεταξύ άλλων (καθώς διαθέτει πλήθος δυνατοτήτων που θα βοηθήσουν τους σύγχρονους καταναλωτές να απολαμβάνουν το αγαπημένο τους περιεχόμενο), είναι εξοπλισμένη και με cloud λειτουργικότητα. Υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής προγράμματος, όχι τοπικά σε κάποιον σκληρό δίσκο, το κόστος του οποίου τελικά θα το επωμιζόταν ο καταναλωτής, αλλά στο cloud. Έτσι δημιουργούμε ένα οικοσύστημα στο οποίο μπορεί κάποιος να βλέπει ό,τι θέλει, όποτε θέλει και όπου θέλει, χωρίς κανέναν περιορισμό, αυτός είναι ο στόχος μας. Οι εγγραφές μας δεν είναι δεσμευμένες σε κάποιον συγκεκριμένο χώρο ή συσκευή, η οποία μπορεί να πάθει κάτι ή αν δεν βρισκόμαστε στον χώρο της, να στερούμαστε τη δυνατότητα θέασης. Στο Vodafone TV, τα live γραμμικά προγράμματα που μπορώ να γράψω, σώζονται στο cloud και είναι αυτόματα διαθέσιμα σε όλες μου τις συσκευές χωρίς να χρειαστεί να κάνω τίποτα άλλο. Για παράδειγμα, αν βρίσκομαι στο γραφείο μου το μεσημέρι και μαθαίνω πως με ενδιαφέρει μία εκπομπή ενός γραμμικού καναλιού που θα προβληθεί το απόγευμα όσο θα εξακολουθώ να βρίσκομαι στη δουλειά, μπορώ να ανοίξω το Vodafone TV application στο κινητό μου, να προγραμματίσω την εγγραφή και όποτε γυρίσω, η εγγραφή μου θα με περιμένει στο set top box μου. Επίσης, σε αρκετά από τα κανάλια μας μπορούμε να γυρίσουμε το πρόγραμμα πίσω έως και 7 ημέρες. 

  1. Η δυνατότητα εγγραφής στο cloud είναι διαθέσιμη για όλα τα γραμμικά κανάλια του Vodafone TV; Download στην εκάστοτε συσκευή μας επιτρέπεται;

Αυτό εξαρτάται από τα δικαιώματα που μας παραχωρούν οι δικοί μας πάροχοι περιεχομένου και έχουμε πάνω από 60 κανάλια στο Vodafone TV. Ο προμηθευτής του περιεχομένου πρέπει να έχει εξασφαλίσει πρώτα τα αντίστοιχα δικαιώματα από τον παραγωγό και μετέπειτα να έρθει σε συμφωνία μαζί μας για να τα διαχειριστούμε. Ως εκ τούτου, υπάρχει ένας συγκεκριμένος κατάλογος καναλιών που μας επιτρέπει τη μετατροπή της γραμμικής εμπειρίας των καναλιών σε μια πιο… on demand λογική. Η λίστα καναλιών, των οποίων οι πάροχοι μπορούν να μας εξασφαλίσουν τα επιθυμητά δικαιώματα από τους παραγωγούς τους συνεχώς εμπλουτίζεται. Υπάρχει παράλληλα η περίπτωση να έχουμε τη δυνατότητα εγγραφής στο cloud για κάποιες εκπομπές ενός καναλιού και για άλλες όχι, όταν δεν έχουν παραχωρηθεί τα σχετικά δικαιώματα από την εταιρεία παραγωγής του εξωτερικού στο ίδιο το κανάλι και άρα ούτε και σε εμάς. Υπάρχει ειδική σήμανση σε κάθε εκπομπή στον ηλεκτρονικό οδηγό προγράμματος και για την cloud εγγραφή και για το start over (να ξεκινήσει η εκπομπή από την αρχή της) και για την 7 days catchup λειτουργικότητα.

Όσον αφορά στο download, προσφέρουμε τη δυνατότητα να μπορούμε να κατεβάζουμε στη συσκευή μας το αγαπημένο μας πρόγραμμα και να το βλέπουμε ακόμη και όταν δεν έχουμε καμία σύνδεση στο διαδίκτυο, όταν είμαστε offline δηλαδή. Άρα αποκτούμε και στην Ελλάδα μία εμπειρία που ισχύει και στο εξωτερικό για οποιοδήποτε περιεχόμενο έχουμε τα δικαιώματα, όπως οι on demand επιλογές μας ή τα προγράμματα των γραμμικών καναλιών που αξιοποιούν την υπηρεσία Vodafone TV Cloud. Το περιεχόμενο που έχουμε κατεβάσει παραμένει κρυπτογραφημένο στη συσκευή μας για έως 90 μέρες αν ανήκει στην κατηγορία του catchup TV ή 48 ώρες αν πρόκειται π.χ. για μία ενοικιασμένη ταινία. Οι Έλληνες ταξιδεύουμε αρκετά, ειδικά με καράβια, το καλοκαίρι, οπότε η παραπάνω λειτουργικότητα μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη.

  1. Live streaming καναλιών ή on demand περιεχόμενο, ποιον τομέα θα θέτατε ως στρατηγική σας προτεραιότητα στο ψυχαγωγικό μείγμα του ανανεωμένου Vodafone TV και πώς θα τον αναπτύξετε στο μέλλον;

Το Vodafone TV προέρχεται από το HOL myTV, ως φυσική συνέχεια της εξαγοράς της Hellas Online από τη Vodafone. Το HOL myTV είχε πάντα τη φιλοσοφία του ψηφιακού videoclub. Εμείς συνεχίσαμε αυτήν τη στρατηγική, αποκτώντας τον μεγαλύτερο on demand κατάλογο (πάνω από 14.000 assets αυτήν τη στιγμή). Μπορεί τα αθλητικά και η ειδησεογραφία να πρέπει να «καταναλώνονται» live, ωστόσο οι σειρές δεν χρειάζεται να υποβάλουν τον θεατή στην ταλαιπωρία να τις περιμένει σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές του γραμμικού προγράμματος ενός καναλιού. Τα boxsets (η δυνατότητα πρόσβασης σε όλους τους διαθέσιμους κύκλους μίας σειράς) αποτελούν για εμάς «must-have», καθώς και οι πλούσιες on demand επιλογές σε σειρές και ταινίες. Άλλωστε το ψυχαγωγικό περιεχόμενο είναι καθολικό, ενώ το αθλητικό περιεχόμενο αφορά πάντα σε μία συγκεκριμένη μερίδα του κοινού. Οι ταινίες και οι σειρές τους αφορούν όλους! Εμείς οι πάροχοι περιεχομένου, είμαστε στην αγορά μικρών στιγμών απόδρασης. Η ψυχαγωγία έχει πολλές εκφάνσεις: μπορώ να μάθω νέα πράγματα με το περιεχόμενο, να αθληθώ ή να μαγειρέψω, αλλά κυρίως όμως με βοηθάει να περάσω σε έναν άλλο κόσμο, να ταξιδέψω και να μου ξεδιπλωθούν νέοι ορίζοντες με τη βοήθεια της οπτικής πληροφορίας. Ακόμη και στο κομμάτι των ντοκιμαντέρ που μέχρι σήμερα είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε σε γραμμικά κανάλια, πιστεύουμε στον on demand χαρακτήρα και μάλιστα κατηγοριοποιημένο θεματικά, για αυτό και λανσάραμε στις 12/11 την νέα υπηρεσία, National Geographic +. Έτσι π.χ. αν βρίσκομαι για 20 λεπτά στο τρένο μπορώ να επιλέξω να απολαύσω στον χρόνο που θέλω και στο μέρος που βρίσκομαι ένα ντοκιμαντέρ που αφορά τα ενδιαφέροντά μου. Ο πελάτης θέλει να έχει την εξουσία για το πώς και πότε παίρνει την πληροφορία. Εννοείται ότι θα εξακολουθήσει να υπάρχει ανάγκη για live αθλητικό περιεχόμενο, όχι μόνο κατ’ ανάγκη το premium αθλητικό περιεχόμενο που όλοι γνωρίζουμε όπως ένα πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, αλλά και πιο εξεζητημένα πράγματα όπως π.χ. extreme sports. Κανάλια ζωντανής ροής θα εξακολουθήσουμε να έχουμε πάντα στο Vodafone TV (διαθέτουμε ήδη 65 κανάλια από όλες τις θεματικές ενότητες), αλλά το μεγαλύτερο ποσοστό των δυνάμεών μας αφιερώνεται στη διεύρυνση των επιλογών και των τρόπων θέασης του καταναλωτή. Όταν ο θεατής έχει λίγο χρόνο μπροστά από μία οθόνη, θέλει να έχει αυτός την εξουσία πάνω στο περιεχόμενο και όχι το αντίστροφο. Βάσει έρευνάς μας, ο μέσος Έλληνας καταναλώνει περιεχόμενο από περισσότερες των τριών πηγές και άνω των πέντε κατηγοριών, σε πολύ διαφορετικές περιστάσεις. Από ένα μεγάλο αθλητικό event που συγκεντρώνεται όλη η παρέα μπροστά από μία τηλεόραση μέχρι ένα σύντομο video στο smartphone την ώρα που περιμένει κάποιος στο γιατρό τη σειρά του.

  1. Flat rate θα μπορούσαμε να δούμε στο on demand; Πρόσβαση δηλαδή στο σύνολο του καταλόγου σας δίχως επιπλέον χρέωση, αλλά με ένα σταθερό μηνιαίο πάγιο;

Είναι διάφορα μοντέλα που εξετάζουμε, προκειμένου να καταφέρουμε να φέρουμε το περιεχόμενο με τον τρόπο και στην τιμή που το θέλει το απαιτητικό πλέον κοινό. Μία αγορά του ενός εκατομμυρίου συνδρομητών στην Ελλάδα μπορεί άνετα να διπλασιαστεί. Η πειρατεία, εκτός από ανήθικη, δεν είναι πια τόσο εύκολη λύση, εμπεριέχει ρίσκο και αρκετό κόπο, οπότε εμείς ερχόμαστε για να καταστήσουμε προσβάσιμη με άνεση, ευκολία και σε προσιτό κόστος, μία καθολικά αναβαθμισμένη εμπειρία. Το Vodafone TV έρχεται σε τρία πακέτα. Aπευθυνόμενοι όχι μόνο σε οικογένειες αλλά και σε πιο νεανικά κοινά, ξεκινάμε από τα 9,40€ μηνιαία χρέωση για το Entertainment pack ακόμη και για χρήστες που δεν είναι συνδρομητές Vodafone, τελικό κόστος που συμπεριλαμβάνει και τον εξοπλισμό. Οι ταινίες που προσφέρουμε προς ενοικίαση δεν είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο που έχουμε επιλέξει εμείς, αλλά η αναγκαία συνθήκη από τα studios για να έχουμε πρόσβαση σε αυτές τρεις μήνες μετά την προβολή τους στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αποτελεί την μετεξέλιξη των παλιών videoclub στον κόσμο της σύγχρονης τεχνολογίας, οπότε μας επιβάλλεται από τους προμηθευτές μας να διαθέτουμε τις πρόσφατες ταινίες με πληρωμή. Ο on demand κατάλογός μας έχει αυτή τη στιγμή 14.000 assets, μεταξύ των οποίων άνω των 4.000 ταινιών. Ένα μέρος από αυτές προσφέρεται με ενοικίαση για να μπορείτε να βρείτε ταινίες από όλα τα μεγάλα studios μόλις τρεις μήνες μετά την πρώτη τους προβολή στις αίθουσες (με κόστος από 1,49€ έως 3,49€ για τα τελευταία blockbusters σε HD ανάλυση, έως 40% φθηνότερα κι από το iTunes ή το Google Play!). Από εκεί και πέρα, ο υπόλοιπος κατάλογος των ταινιών είναι προσβάσιμος εντελώς δωρεάν, δίχως κανένα επιπλέον κόστος. Αν δεν είχαμε αυτό το μοντέλο θα έπρεπε να περιοριστούμε σε ταινίες που έχουν κυκλοφορήσει πριν από έναν χρόνο. Και μιας και μιλάμε για ταινίες, πρόσφατα κάναμε και μία συμφωνία με το pameodeon, εμπλουτίζοντας ακόμη περισσότερο την ταινιοθήκη μας. Ωστόσο, έχουμε έρθει σε επαφή με όλους μας τους προμηθευτές προσπαθώντας να αλλάξουμε τα μοντέλα που ισχύουν μέχρι σήμερα, με στόχο να τους πείσουμε να αναθεωρήσουν παγιωμένες τακτικές. Τα πακέτα συνδρομητικών υπηρεσιών ήταν ίδια εδώ και 20 χρόνια γιατί κανείς δεν πρότεινε νέα πράγματα στους προμηθευτές περιεχομένου όπως η Disney και η Fox, ώστε να μας αφήσουν να δημιουργήσουμε τα εναλλακτικά πακέτα όπως εμείς πιστεύουμε πως θα «ξεκλειδώσουν» την ελληνική αγορά. Εμείς το κάναμε και η απόδειξη είναι πως για πρώτη φορά στην Ελλάδα επιτράπηκε από τους προμηθευτές (στους οποίους ανήκει το περιεχόμενο και έχουν μεγάλο λόγο στην εμπορική διάθεσή του) να βγει πακέτο δίχως παιδικά κανάλια και κανάλια ντοκιμαντέρ, το Entertainment pack. Εξετάζουμε και το συγκεκριμένο μοντέλο στο οποίο αναφερθήκατε, αν και προς το παρόν δεν είναι εφικτό, αλλά ακόμη και στο κομμάτι της ενοικίασης, φιλοδοξούμε να ταράξουμε τα νερά στο μέλλον… 

  1. Η Vodafone διατηρεί προς το παρόν πλήρη έλεγχο στις εφαρμογές που βρίσκονται εγκατεστημένες στο set top box του συνδρομητή. Θα αλλάξει αυτό στο μέλλον με τη χρήση κάποιου Android set top box; Επίσης, θα υπάρξει έκδοση του Vodafone TV app για Smart TV και η ερώτηση που μάλλον θα ακούτε συνεχώς, γιατί όχι Netflix;

Ήταν επιλογή μας να μην καταφύγουμε σε android box, σε αυτή τη φάση. Όταν εξετάζαμε την επόμενη μέρα και το όχημα που θέλουμε να μας οδηγήσει στο μέλλον, πήραμε την απόφαση να το αποκλείσουμε, τόσο για λόγους security που αφορούν τους μεγάλους προμηθευτές περιεχομένου, όσο και για τη διασφάλιση της βέλτιστης, ομογενούς εμπειρίας χρήσης. Το Android TV θεωρούμε ότι προς το παρόν διογκώνει ένα μεγάλο πρόβλημα που ήδη έχουμε στις υπηρεσίες παροχής περιεχομένου, τον κατακερματισμό. Πολλά διαφορετικά applications με το δικό τους περιεχόμενο και διαφορετικό περιβάλλον χρήσης, από το youtube και το Netflix μέχρι την επερχόμενη πλατφόρμα της Disney, οδηγούν σε ένα fragmentation της αγοράς, Όπως προανέφερα, οι Έλληνες καταναλώνουν περιεχόμενο από 3,4 διαφορετικές πηγές κατά μέσο όρο, νούμερο που ενδέχεται να διπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια. Το Android TV έχει, προς το παρόν, μία λογική κατανάλωσης εφαρμογών και όχι κατανάλωσης περιεχομένου. Εμείς θέλουμε να εξασφαλίσουμε όχι μόνο το καλύτερο περιεχόμενο, αλλά και τους ιδανικούς τρόπους για να έχει ο καταναλωτής πρόσβαση σε αυτό. Το περιεχόμενο, λοιπόν, πρέπει να είναι μέρος ενός ενιαίου οικοσυστήματος, όπου η πληροφορία που συνοδεύει το περιεχόμενο είναι άμεσα αναζητήσιμη στο σύνολό της από οπουδήποτε και όχι κατακερματισμένη σε applications. Δουλειά μας είναι το aggregation του περιεχομένου κάτω από μία κοινή εμπειρία χρήσης. Η πλατφόρμα του Vodafone TV απαντά στα προβλήματα που έρχονται στο μέλλον, ειδικά όσον αφορά στο content discovery. Υπάρχουν διεθνείς έρευνες που υπογραμμίζουν ότι ο μέσος καταναλωτής μπορεί να δαπανήσει έως και μιάμιση ώρα την ημέρα για να βρει τι θα δει, όχι για να το δει! Δεν είμαστε παραγωγοί περιεχομένου, αλλά content aggregators με σκοπό κάτω από το Vodafone TV, με ένα τηλεκοντρόλ και χωρίς καμία ταλαιπωρία να μπορείς να βλέπεις αυτό που θέλεις, όποτε θέλεις και όπου θέλεις. Η λύση μας βασίζεται σε linux, είναι αποκλειστικά δική μας και έχουμε τον πλήρη έλεγχο. Δεν πατάς ένα εικονίδιο και πηγαίνεις στον αποκομμένο κόσμο ενός προμηθευτή, αντιθέτως, το περιεχόμενο του προμηθευτή ενσωματώνεται ομαλά στον κόσμο του Vodafone TV. Η απάντηση στο ερώτημα «γιατί όχι Netflix», το οποίο θα μετασχημάτιζα σε «γιατί όχι ακόμα Netflix», έχει να κάνει μεταξύ άλλων και με την απαίτησή μας, το περιεχόμενό του ως προμηθευτή να δημιουργεί προστιθέμενη αξία στους συνδρομητές μας. Μιλούσαμε και συνεχίζουμε να μιλάμε τόσο με το Netflix όσο και με άλλους παρόχους που πιστεύουμε ότι το περιεχόμενο τους ενδιαφέρει τους Έλληνες, ωστόσο το δικό μας όραμα είναι αυτές οι συνεργασίες να μην εξαντλούνται σε τιμολογιακές εκπτώσεις. Δεν θέλουμε να γίνουμε μέρος του προβλήματος αλλά μέρος της λύσης και το fragmentation είναι μία από τις προκλήσεις της νέας εποχής. Θα προσπαθήσουμε να έχουμε όσο περισσότερο περιεχόμενο αφορά τον Έλληνα καταναλωτή, αλλά δεν είμαστε εδώ για να συνεχίσουμε τους περιορισμούς που έχει η ελληνική αγορά και αυτό το αποδεικνύει και η συμφωνία που κάναμε με τη Nova για τη διάθεση των novasports καναλιών. Τέλος, όσον αφορά στο Vodafone TV App για Smart TV, φυσικά και το έχουμε εντάξει στα πλάνα μας, σε συνέχεια του app που λανσάραμε για iOS και Android smartphones. Στο roadmap βρίσκεται και η χρήση της εφαρμογής μέσω browser για θέαση από ένα laptop π.χ. καθώς και applications για παιχνιδομηχανές. Οι browsers και οι Smart TV apps πάντως αποτελούν τις δύο πρώτες μας προτεραιότητες.

  1. Θεωρείτε πως η ανανεωμένη Vodafone TV και το επερχόμενο 4K περιεχόμενο μπορεί να αποτελέσει ικανό κίνητρο στους συνδρομητές σας να επιλέξουν τις ταχύτητες που προσφέρει η τεχνολογία οπτικών ινών; Σκοπεύετε να τα επικοινωνήσετε συνδυαστικά;

Το κοιτάμε διττά, αφενός αναζητούμε το ίδιο το 4K περιεχόμενο αφετέρου ψάχνουμε τρόπους να εξασφαλίσουμε μία σωστή εμπειρία θέασης 4K μέσω internet. Θα θέλαμε να φτάσουμε στο 4Κ με λίγο καλύτερες λύσεις συμπίεσης και συνδέσεις στο διαδίκτυο, για να αποφευχθούν δυσάρεστες εμπειρίες. Ωστόσο, το set top box μας το υποστηρίζει πλήρως, καθώς είναι future proof, υποστηρίζει και άλλες τεχνολογίες που ακόμη δεν έχουμε διαθέσει, όπως συνδεσιμότητα WiFi, ενώ η Bluetooth δυνατότητά του ανοίγει πολλές προοπτικές για το μέλλον, με σύνδεση περιφερειακών όπως π.χ. ένα gamepad. Η είσοδος στην 4Κ εποχή πάντως είναι συνυφασμένη με γραμμές νέας γενιάς, τις οποίες και διαθέτουμε ως Vodafone.