Μιλήσαμε με τον Κίμωνα Τουσμάνωφ, ιδρυτή της realtime πλατφόρμας δημοπρασιών Arpato.com με στόχο να μας αποκαλύψει τα… μυστικά ενός εκ των πιο επιτυχημένων project στην ιστορία της θερμοκοιτίδας νεοφυών επιχειρήσεων «Orange Grove» της Ολλανδικής πρεσβείας στην Ελλάδα.

 

Ο ιδρυτής του Arpato, Κίμων Τουσμάνωφ.

Ο ιδρυτής του Arpato, Κίμων Τουσμάνωφ.

  1. Πείτε μας δυο λόγια για τις ιδιαιτερότητες του arpato.com. Ποιος είναι ο τρόπος λειτουργίας του, σε ποιους απευθύνεται και σε ποιο επιχειρηματικό μοντέλο θα χτίσετε την κερδοφορία του; Η τιμολόγηση κάθε προϊόντος ή υπηρεσίας γίνεται από εσάς, ή απευθείας από τον προμηθευτή της;

Το arpato.com αποτελεί την πρώτη real-time πλατφόρμα δημοπρασιών στην Ελλάδα για υπηρεσίες και προϊόντα.

Το πρόβλημα στο οποίο πατάμε είναι αυτό της εποχικότητας που παρατηρείται σε πολλούς κλάδους. Το φαινόμενο της εποχικότητας στους περισσότερους επαγγελματικούς (και μη) κλάδους στην Ελλάδα, και δη στην Ελλάδα του Τουρισμού, είναι σίγουρα αναμενόμενο αλλά ταυτόχρονα ζημιογόνο, εφόσον χάνονται πιθανά κέρδη.

Ο τρόπος που επιχειρούμε και ευελπιστούμε να καλύψουμε αυτή τη διαφορά μεταξύ προσφοράς και ζήτησης που δημιουργεί η εποχικότητα, είναι η μετατροπή των αξιών των προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρουμε σε τιμές δυναμικές και όχι στατικές, που θα καθορίζονται από τους χρήστες, τα θέλω τους και τις οικονομικές δυνατότητές τους εν μέσω των real-time δημοπρασιών. Πιστεύω πολύ στη διαδικασία της δημοπρασίας ως μηχανισμό που τείνει να εξισορροπεί την προσφορά και τη ζήτηση με φυσικό τρόπο.

Τα οφέλη που δημιουργούνται από το Arpato είναι ξεκάθαρα και για τις δύο εμπλεκόμενες πλευρές, τους προμηθευτές και τους χρήστες. Οι προμηθευτές αυξάνουν τα κέρδη τους βελτιώνοντας το ποσοστό πληρότητάς τους και παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν επιπρόσθετες αγορές από τον πελάτη που ήρθε από το Arpato.

Από τα σημαντικά οφέλη για τους προμηθευτές αποτελεί σαφώς και η διαφήμιση, διότι με την ύπαρξη μιας δημοπρασίας τους η εταιρεία, το προϊόν, η υπηρεσία θα είναι σε μόνιμη επίδειξη όσο διαρκεί η δημοπρασία που προφανώς απευθύνεται σε κοινό πολύ μεγαλύτερο του ενός αγοραστή.

Οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να καθορίσουν την τιμή και αξία της δημοπρατούμενης υπηρεσίας ή του προϊόντος βάσει των προσωπικών τους αναγκών και αξιολογήσεων μέσω μιας διασκεδαστικής διαδικασίας. Παράλληλα τους δίνεται η ευκαιρία να έχουν επιλογές διασκέδασης, σε ελκυστικές τιμές, που θα μπορούν να προσαρμόσουν στο δικό τους πρόγραμμα, δίνοντας έτσι στον χρήστη μια δεύτερη σημαντική παράμετρο που θα μπορέσει να αξιοποιήσει προς όφελός του. Όφελος για τον χρήστη αποτελεί σαφώς και η ενημέρωση για νέες επιλογές σε συγκεκριμένες περιοχές!

Όσον αφορά τη λειτουργία του arpato.com, έχουμε προσπαθήσει να κάνουμε τη διαδικασία όσο πιο απλή γίνεται, εξ’ ου και η απλή παρουσίαση:

  1. Δωρεάν εγγραφή στο arpato.com (μόνο με ένα κλικ αν έχετε Facebook!) ή σύνδεση στον υπάρχοντα λογαριασμό σας.
  2. Ο χρήστης μπορεί να βρει την υπηρεσία ή το προϊόν που τον ενδιαφέρει και να κάνει πρ