Για τη μέχρι τώρα πορεία των Welcome Stores, τις πωλήσεις, το δίκτυο αλλά και τα μελλοντικά σχέδια των καταστημάτων τους, μας μίλησε ο επικεφαλής της αλυσίδας, Βασίλης Λέττας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Welcome Stores, Βασίλης Λέττας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Welcome Stores, Βασίλης Λέττας.

Αναλύστε μας την πορεία των Welcome Stores μέχρι σήμερα, καθώς και το μοντέλο λειτουργίας και ανάπτυξής τους.
H εταιρεία μας ιδρύθηκε το 2011 από 17 επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνταν στη Βόρεια Ελλάδα. Η έδρα της εταιρείας μας είναι στη Θεσσαλονίκη. Θα ήθελα να αναφέρω ότι είμαστε η μοναδική αλυσίδα λιανικού εμπορίου ηλεκτρικών με έδρα εκτός Αττικής. Μετά από έξι χρόνια λειτουργίας, το δίκτυό μας έχει 76 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα.
Οι λιανικές πωλήσεις ξεπέρασαν το 2016 τα 52.000.000€. Εργάζονται στα καταστήματά μας και στα κεντρικά γραφεία συνολικά 350 άτομα. Το μοντέλο λειτουργίας βασίζεται σε ένα πολύ δυνατό γραφείο διαχείρισης της εταιρείας με πολύ έμπειρα στελέχη σε όλα τα κομμάτια της δουλειάς: εμπορικό, οικονομικό, marketing, logistics, μηχανογράφηση, λογιστήριο και φυσικά στο δίκτυο των καταστημάτων που αποτελείται από έμπειρους και πετυχημένους επιχειρηματίες του κλάδου. Η εταιρεία αναπτύσσεται με τη μέθοδο του franchise.

Σκοπεύετε να ενισχύσετε την παρουσία σας στην ελληνική αγορά με τη δημιουργία νέων καταστημάτων Welcome Stores; Κι αν ναι, σε ποιες περιοχές της Ελλάδας;
H ανάπτυξη αποτελεί βασικό στόχο της εταιρείας. Γίνεται κυρίως από ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις του κλάδου που δεν είναι ικανοποιημένες από τον φορέα που ανήκουν είτε από επιχειρηματίες που θέλουν να επενδύσουν στον κλάδο των ηλεκτρικών. Βασικός στόχος είναι η Αττική, στην οποία έχουμε πολύ μικρή παρουσία, αλλά και ορισμένες πόλεις κυρίως της Νότιας Ελλάδας (Ηράκλειο, Χανιά, Καλαμάτα κ.λπ.).

Εχετε μακρόχρονη εμπειρία στο χώρο της εμπορίας ηλεκτρικών ειδών, καθώς έχετε προϋπηρεσία σε αρκετές αλυσίδες καταστημάτων. Ποια είναι τα «συστατικά» της επιτυχίας ενός franchise;
Βασικά συστατικά της επιτυχίας ενός franchise θεωρώ ότι είναι η μελέτη της αγοράς που θα δραστηριοποιηθείς, συστηματική προετοιμασία, κατάλληλη οργάνωση και επένδυση των κατάλληλων κεφαλαίων. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει αμοιβαία κερδοφόρα πρόταση συνεργασίας μεταξύ franchisor – franchisee.

Πως κρίνετε την κατάσταση στην αγορά λιανικής στην Ελλάδα; Υπάρχουν κάποιες προϊοντικές κατηγορίες που επιβιώνουν ευκολότερα εν μέσω κρίσης;
Η αγορά λιανικής στην Ελλάδα αντικατοπτρίζει τη γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας. Ο κλάδος των ηλεκτρικών – ηλεκτρονικών είχε τα τελευταία επτά χρόνια απώλειες, που ξεπέρασαν το 50%, ενώ τα σημεία πώλησης μειώθηκαν μόνο κατά 5%. Σε σχέση με άλλους κλάδους, οι απώλειες ήταν μικρότερες λόγω της αναγκαιότητας των προϊόντων που εμπορευόμαστε. Μετά τα τρόφιμα πουλάμε τα πιο απαραίτητα προϊόντα για νοικοκυριό. Πέρα από τα προϊόντα, υπάρχουν πάντα ευκαιρίες στον κλάδο μας, οι οποίες εντοπίζονται στις νέες τεχνολογίες, στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και στα φυσικά καταστήματα σε κατηγορίες, όπως οι λευκές συσκευές, εντοιχιζόμενα και κλιματισμός, όπου η παρουσία του επιχειρηματία δημιουργεί την ασφάλεια στον καταναλωτή της σωστής επιλογής των κατάλληλων συσκευών στη σωστή τιμή.