Η Consumer Manager της D-Link στη χώρα μας, Μαρία Καπελάκη, μας ενημερώνει για τις κατευθύνσεις ανάπτυξης της εταιρείας και για τις καινοτομίες που φέρνει η εποχή του «smart home» και του «internet of things».

Η Consumer Manager της D-Link Hellas, Μαρία Καπελάκη.

Το 2016 αποδείχτηκε ιδιαιτέρως δύσκολη χρονιά για αρκετές εταιρείες. Πως αντιμετώπισε τις προκλήσεις της κρίσης η D-Link στην Ελλάδα;
Οι γενικότερες οικονομικές συνθήκες την περασμένη χρονια και διάφορες ανακατατάξεις στην αγορά, αποτέλεσαν για την εταιρεία μας μία καλή ευκαιρία να επανασχεδιάσουμε την παρουσία και τη στρατηγική μας σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. Στηρίξαμε την Ελληνική αγορά συνεχίζοντας τις επενδύσεις μας και αξιοποιήσαμε την πολυετή εμπειρία και την τεχνογνωσία μας, μπαίνοντας σε νέες κατηγορίες για να ενδυναμώσουμε το κομμάτι των συνεργειών και συνεργασιών μας. Το αποτέλεσμα τελικά μας δικαίωσε, καθώς και το 2016 καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε με επιτυχία και να πιάσουμε τους στόχους μας, πετυχαίνοντας μάλιστα ικανοποιητική αύξηση παρά τις δυσκολίες.

Πλέον η D-Link έχει κάνει αισθητή την παρουσία της και στο χώρο του «smart home». Ποια ήταν η ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού μέχρι σήμερα; Θεωρείτε πως η φιλοσοφία του «Internet of Things» ήρθε για να μείνει και στην εταιρεία σας;
Το ότι αριθμούμε περισσότερους από 3,4 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως στην πλατφόρμα myDlink Home είναι ενδεικτικό της ανταπόκρισης των καταναλωτών αλλά και των προοπτικών ανάπτυξης της τάσης IoT. Ο οικιακός αυτοματισμός αποτελεί μία αγορά που επενδύουμε ήδη και θα συνεχίσουμε, καθώς περιμένουμε στην επόμενη τριετία να σημειωθεί σημαντική αύξηση σε αυτή την κατηγορία προϊόντων. Η εταιρεία ενσωματώνει διαρκώς νέα προϊόντα και υπηρεσίες στην πλατφόρμα mydlink, πολλές φορές και σε συνεργασία με κορυφαίους κατασκευαστές του χώρου IoT, ώστε να μπορούν οι χρήστες να επικοινωνούν πιο εύκολα, όπου κι αν βρίσκονται, κάθε στιγμή.

Ποιες καινοτομίες να περιμένουμε φέτος από τη D-Link; Υπάρχουν τομείς που θα επικεντρώσετε τις προσπάθειές σας και προϊοντικές κατηγορίες που επιβιώνουν ευκολότερα εν μέσω κρίσης;
Αναμφισβήτητα η D-Link έχει πολλά να παρουσιάσει στην κατηγορία λύσεων οικιακής διασύνδεσης, αυτοματισμού και ασφάλειας, που χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα, αξιοπιστία και επεκτασιμότητα. Βλέπουμε ήδη λύσεις που στηρίζονται σε συνέργειες με κορυφαίους κατασκευαστές – θυμίζω ότι το 2016 λανσάραμε την πρώτη κάμερά μας που υποστηρίζει το πρωτόκολλο IFTTT (If This Then That), την έξυπνη πρίζα mydlink Home Smart Plug που συνεργάζεται με το Amazon Echo και πολύ πρόσφατα, την κάμερα Omna που αλληλεπιδρά με το Apple HomeKit. Σκοπός μας είναι να δώσουμε περισσότερες ευκαιρίες στον καταναλωτή να απολαύσει τις απεριόριστες δυνατότητες ενός έξυπνου και αυτοματοποιημένου σπιτιού, το λεγόμενο Smart Home. Αδιαμφισβήτητα συνεχίζουμε να επικεντρωνόμαστε και σε προϊόντα απαραίτητα για τη βασική δικτύωση ενός σπιτιού, όπως νέας τεχνολογίας modem-routers (VDSL/AC), προϊόντα για την επέκταση της κάλυψης του ασύρματου σήματος (Range Extenders) και φυσικά IP κάμερες ασφαλείας, κατηγορίες που χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη ζήτηση.

Έχοντας θητεία τόσο στο εμπορικό κομμάτι του IT, όσο και στον τομέα της επικοινωνίας, marketing και δημοσίων σχέσεων, πως θα χαρακτηρίζατε την αντίδραση του ελληνικού retail στην παρατεταμένη καταναλωτική… «ξηρασία»; Αρκούν οι εντυπωσιακές προσφορές και η πτώση των τιμών να αναθερμάνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον ή μήπως η αγορά πρέπει να επενδύσει περισσότερο στην εκπαίδευση των καταναλωτών και στα «A» brands;
Για να είναι πιο αποτελεσματικές οι προσπάθειες του marketing, απαιτείται ανάλυση της στρατηγικής και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, απ’ όπου και προκύπτουν οι μεγαλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξης. Βλέπουμε ότι ο καταναλωτής είναι πιο προσεκτικός στις αγορές του, κάνει έρευνα, θέλει να ξέρει τι αγοράζει και ενδιαφέρεται να επενδύσει τα χρήματα του σωστά, ακόμα και όταν πρόκειται για μία μεγάλη προσφορά.
Για την D-Link είναι σημαντική η συνολική εμπειρία κάθε χρήστη. Από την ενημέρωση πριν την πώληση, τη σωστή σχέση ποιότητας-τιμής του προϊόντος κατά την αγορά, και την ικανοποίηση κατά την εγκατάσταση και χρήση του. Γι’ αυτό φροντίζουμε να ενημερώνουμε και να εκπαιδεύουμε συχνά τους συνεργάτες μας, ενώ παρέχουμε και την αναγκαία γραμμή εξυπηρέτησης στα Ελληνικά για τους πελάτες μας. Μεμονωμένες ενέργειες με μειώσεις τιμών και δυνατές προσφορές, δεν είναι ικανές από μόνες τους να φέρουν σημαντικές αυξήσεις. Όλα πρέπει να γίνονται συλλογικά.