Συνέντευξη του Country Managing Director της LG Electronics Hellas, Άρη Κουτελού

Home/Συνεντεύξεις/Συνέντευξη του Country Managing Director της LG Electronics Hellas, Άρη Κουτελού

Συνέντευξη του Country Managing Director της LG Electronics Hellas, Άρη Κουτελού

Ο επικεφαλής της LG στην Ελλάδα, Άρης Κουτελός μας μιλά αποκλειστικά για τους στόχους της εταιρείας στο μέλλον και τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, για τις επαγγελματικές λύσεις που προσφέρει, καθώς και για το πρόσφατο Europe Innofest 2017 που πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη.

 

Ο Country Managing Director της LG Electronics Hellas, Άρης Κουτελός.

1. Πως αξιολογείτε την κατάσταση στην αγορά λιανικής στην Ελλάδα; Υπάρχουν κάποιες προϊοντικές κατηγορίες που επιβιώνουν ευκολότερα εν μέσω κρίσης;

Αναμφίβολα το 2016 ήταν μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις λόγω των οικονομικών συνθηκών που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Ωστόσο, η γενική εικόνα της ελληνικής αγοράς για το 2016 ήταν σχετικά καλή, δεδομένου του δύσκολου κλίματος. Ο κλάδος της τηλεόρασης μέσα στο 2016 διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με το 2015, ενώ οι λευκές συσκευές σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 4%. Συνολικά, η αγορά των καταναλωτικών προϊόντων είχε μια αύξηση στα επίπεδα του 2%.

Σίγουρα η οικιακή ψυχαγωγία και οι οικιακές συσκευές είναι 2 προϊοντικές κατηγορίες που βρίσκονται στο επίκεντρο, με τους καταναλωτές να αναζητούν αξιόπιστες συσκευές και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής ενώ είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω για αυτές. Τέλος, σημαντικές τάσεις της αγοράς αποτελεί η στροφή των καταναλωτών για συσκευές με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, καθώς και η αυξημένη ζήτηση των πλυντηρίων -στεγνωτηρίων.

2. Όσον αφορά στο κομμάτι των LG smartphones, πρόσφατα, η εταιρεία αποφάσισε πως οι μικρότερες χώρες πρέπει να συγκεντρωθούν σε hubs με έδρα μεγαλύτερες αγορές (στην περίπτωσή μας η Ελλάδα υπάγεται πλέον στην Ιταλία), μια απόφαση που φαντάζει κόντρα στην εμπιστοσύνη που έδειχναν οι Έλληνες τόσα χρόνια στο LG brand. Τι αλλαγές φέρνει αυτό το γεγονός στην πράξη για τους Έλληνες καταναλωτές και το retail;

Όπως ανακοινώσαμε τη χρονιά που μας πέρασε, η LG Electronics θα πραγματοποιήσει ορισμένες επιχειρησιακές αλλαγές στην Ευρώπη ως μέρος της στρατηγικής μας για την ενίσχυση των επιχειρήσεών μας στην κινητή τηλεφωνία. Υπό αυτό το πρίσμα, η LG έχει δεσμευτεί και θα συνεχίσει να προσφέρει στην Ελληνική αγορά καινοτόμα προϊόντα κινητής τηλεφωνίας καθώς και after sales υπηρεσίες για τους Έλληνες καταναλωτές. Οποιεσδήποτε επιχειρησιακές αλλαγές στην Ελλάδα θα είναι σε διοικητικό επίπεδο και δεν πρόκειται να επηρεάσουν τους καταναλωτές. Σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τους υποστηρικτές και τους πιστούς πελάτες μας στην Ελλάδα για πολλά χρόνια στο μέλλον.

3. Μιλήστε μας για τη θέση που κατέχετε στον τομέα των τηλεοράσεων και των monitors στην Ελλάδα. Ποιο πιστεύετε πως θα είναι το κίνητρο που θα οδηγήσει σε πωλήσεις φέτος, περισσότερες ίντσες, 4K αναλύσεις, smart λειτουργίες ή κάτι άλλο;

Μέσα στο 2016 η LG στον τομέα της τηλεόρασης διατήρησε το μερίδιο αγοράς της στα επίπεδα πάνω από το 30%. Σε ότι αφορά την κατηγορία των οικιακών συσκευών, η εταιρεία διατήρησε την πρώτη θέση τόσο στην αγορά των ψυγείων όσο και στην αγορά των πλυντηρίων ρούχων.

Γενικότερα επίσης για την κατηγορία των τηλεοράσεων, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλη αύξηση στις συσκευές πάνω από 50 και 60 ίντσες. Το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών κινείται στις 55 ίντσες, μέγεθος το οποίο τείνει να γίνει η κλασική επιλογή τους με τις τηλεοράσεις των 32 ιντσών να τις συναντάμε πλέον κυρίως σε υπνοδωμάτια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για τους καταναλωτές, που οι περισσότεροι από αυτούς είναι καλά ‘εκπαιδευμένοι’, οι ίντσες δεν αποτελούν πλέον το μοναδικό κριτήριο αγοράς, αλλά και η τεχνολογία των τηλεοράσεων με το ενδιαφέρον να στρέφεται στις OLED τηλεοράσεις, μια τεχνολογία πρεσβευτής της LG.

Είναι σημαντικό για εμάς το γεγονός ότι η κατηγορία των OLED τηλεοράσεων αρχίζει να καθιερώνεται και ο στόχος μας για το 2017 είναι να διατηρήσουμε την πολύ καλή εικόνα του μεριδίου αγοράς που ήδη έχουμε.

4. Η LG είναι ιδιαίτερα δραστήρια και στην παροχή ολοκληρωμένων επαγγελματικών λύσεων, με μια ευρεία γκάμα εφαρμογών όπως κλιματισμός, ενέργεια, signage κ.α. Ποια η εξέλιξη του συγκεκριμένου τμήματος; Υπάρχουν κλάδοι (πχ τουρισμός) στους οποίους επεκτείνεστε πιο στοχευμένα;

Ο πιο σημαντικός στόχος για το επαγγελματικό τμήμα Business Solutions της LG Electronics Ελλάς είναι η ολοκληρωμένη και αποτελεσματική κάλυψη των αναγκών του σύγχρονου επαγγελματία.

Οι συνεργασίες μας ανά την Ελλάδα, καλύπτουν μεγάλο εύρος από διαφορετικούς τομείς όπως τον τραπεζικό και τον τομέα της λιανικής πώλησης μέχρι τα εστιατόρια, όπου οι πελάτες μας απολαμβάνουν τα προνόμια των συνδυαστικών επαγγελματικών λύσεων της LG.

Ενδεικτικά, ανάμεσα στις επαγγελματικές λύσεις που προσφέρει η LG, μπορώ να αναφέρω τις αντλίες θερμότητας LG Therma V, τις μονάδες LG Hydrokit υψηλών θερμοκρασιών για θέρμανση και παραγωγή ζεστού νερού χρήσης σε μεγάλη κλίμακα και τα VRF συστήματα επαγγελματικού κλιματισμού LG Multi V. Επιπλέον, στον τομέα του information display, η εταιρεία προσφέρει άψογο οπτικό αποτέλεσμα και μοναδική εμπειρία θέασης με εντυπωσιακές προτάσεις που διαθέτει αποκλειστικά μόνο η LG, όπως η LG OLED Double Sided Digital Signage οθόνη, η LG OLED Wallpaper με πάχος μόλις 3,65 χιλιοστά, η LG 86’’ Ultra Stretch Digital Signage οθόνη και οι OLED 4K Hotel TVs.

Το τμήμα LG Business Solutions έχει ήδη πραγματοποιήσει πολλές επιτυχημένες συνεργασίες. Βασικός στόχος του τμήματος είναι να είμαστε η Νο1 επιλογή των επαγγελματιών. Η LG, πρωτοπόρος στις τεχνολογικές εξελίξεις, αποτελεί leader στην παγκόσμια αγορά και συγκεκριμένα στην ελληνική είναι ανάμεσα στους top 2 preferred Business Solutions suppliers σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε.

Σίγουρα ο τομέας του τουρισμού είναι ένας από τους τομείς που ξεχωρίζει γιατί αντιλαμβανόμαστε ότι είναι πολύ σημαντικός για τη χώρα μας και μας κάνει λίγο περισσότερο περήφανους επειδή νιώθουμε πως με τον δικό μας τρόπο συμβάλλουμε και εμείς στην ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου.

5. Στο LG Innofest 2017 που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Κρήτη, δόθηκε μεγάλη έμφαση στην καινοτομία και στην ευκολία που παρέχουν οι «έξυπνες» συσκευές στο σπίτι. Πιστεύετε ότι το smart home και οι εφαρμογές του Internet of Things γενικότερα αποτελούν το μέλλον της LG;

Ως ηγέτης στην τεχνολογία του Internet of Things (IoT), παρουσιάσαμε μια σειρά από νέες προσθήκες στο IoT οικοσύστημα της κατά τη διάρκεια της Europe Innofest 2017. Συγκεκριμένα, εκεί δείξαμε για πρώτη φορά την προηγμένη συσκευή Hub Robot που χρησιμεύει τόσο ως έξυπνη πύλη στο σπίτι (smart homegate) όσο και ως έξυπνο κέντρο κοινοποιήσεων στο σπίτι.

Τo Hub robot θα είναι διαθέσιμο μαζί με το Smart InstaView Door-in-Door™ ψυγείο της LG το οποίο χρησιμοποιεί Windows 10, ανοίγοντας το δρόμο για μια δυναμική και διασκεδαστική εμπειρία στην κουζίνα.

Ουσιαστικά, με το καινοτόμο Hub Robot, επαναπροσδιορίζουμε τον όρο «έξυπνο σπίτι». Το ρομπότ αποτελεί έναν ψηφιακό βοηθό και ολοκληρώνει τις δουλειές του σπιτιού χρησιμοποιώντας τεχνολογία αναγνώρισης φωνής συνδεόμενο με άλλες έξυπνες συσκευές LG του σπιτιού. Με το φιλικό, ανθρωποκεντρικό του σχεδιασμό, μπορεί να αλληλεπιδρά με όλη την οικογένεια με διάφορους διασκεδαστικούς τρόπους.

Η ευελιξία και η χρηστικότητα που προσφέρει η έξυπνη τεχνολογία μας θα επιτρέψει στους χρήστες να δουν άμεσα τα οφέλη από τον πρόσφατο εκτεταμένο Smart Home σύστημα μας. Έχοντας ήδη λάβει αναγνώριση ως πρωτοπόρος στο IoT, θα συνεχίσουμε να ηγούμαστε της καινοτομίας, προκειμένου να ενισχύσουμε τη θέση μας στην πρώτη ‘γραμμή’ αυτής της δυναμικής της αγοράς.

Τέλος, εγκαινιάζοντας αυτή τη νέα κατεύθυνση, έχουμε αποφασίσει εκτός από την επένδυση και προώθηση των δικών μας προϊόντων, είμαστε ‘ανοιχτοί’ να συνεργαστούμε και με άλλες κορυφαίες παγκόσμιες εταιρείες με βασική προτεραιότητα να προσφέρουμε ‘Καινοτομία για μία Καλύτερη ζωή’ στους καταναλωτές.