Η Google αποκαλύπτει το μέλλον των videogames… σταδιακά, καθώς η εντυπωσιακή παρουσίαση της επερχόμενής της cloud gaming πλατφόρμας άφησε αρκετά ερωτήματα αναπάντητα.

Οι φήμες το τελευταίο διάστημα είχαν φουντώσει για τη δυναμική είσοδο της Google στη βιομηχανία του gaming. Η απάντηση δόθηκε (εν μέρει) στο συνέδριο Game Developers Conference (GDC), όπου και ανακοινώθηκε επισήμως η υπηρεσία «Google Stadia», με αρκετές… αρχαιοελληνικές πινελιές καθώς εκτός από τη χρήση της λέξης «Στάδια» στο όνομα, το Assassin’s Creed Odyssey πρωταγωνίστησε στην παρουσίαση. Τι ακριβώς είναι όμως το «Google Stadia»; Για αρχή ας υπογραμμίσουμε το τι δεν είναι, καθώς δεν μιλάμε για μια νέα gaming κονσόλα που θα μπορούμε να αγοράσουμε από τα φυσικά καταστήματα σε μια… κορδελοτυλιγμένη συσκευασία. Η παιχνιδομηχανή της Google ζει στο «σύννεφο», στις πανίσχυρες cloud υποδομές της εταιρείας σε πάνω από 7.500 κόμβους σε όλον τον πλανήτη. Ετσι εξασφαλίζει διαθέσιμη υπολογιστική ισχύ για κάθε παίκτη της τάξεως των 10,7 teraflops περισσότερη από ό,τι μπορούν να αγγίξουν αθροιστικά ένα PS4 Pro και ένα Xbox One X μαζί! Είναι προφανές πως ανάλυση 1080p στα 60fps είναι το μίνιμουμ που μπορεί να προσφέρει η πλατφόρμα, ενώ το 4Κ στα 60fps αποτελεί έναν άκρως ρεαλιστικό στόχο. Στο μέλλον, μάλιστα, στόχος είναι να αγγίξει ανάλυση 8K με 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο! Το gameplay αναμεταδίδεται μέσω video streaming σε οποιαδήποτε συσκευή σας διαθέτει Chrome browser, σε Android κινητά και tablets και φυσικά τηλεοράσεις. Ο χειρισμός μπορεί να γίνει μέσω οποιουδήποτε υπάρχοντος χειριστηρίου (σύγχρονων παιχνιδομηχανών ή PC), αν και η Google θα λανσάρει το δικό της gamepad, το οποίο θα περιλαμβάνει ειδικά κουμπιά για google assistant και capture/share δυνατότητες. O ψηφιακός βοηθός της Google μπορεί να σας προσφέρει tips αν κολλήσετε σε κάποιο σημείο του παιχνιδιού, ενώ τα screenshots μπορούν να αποσταλθούν στους φίλους σας ως ενεργά links, ικανά να τους τοποθετήσουν στην ίδια ακριβώς θέση στο παιχνίδι για να συνεχίσουν τη δράση από εκείνο το σημείο και να δουν πως μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις σας!

Το μέλλον του gaming συναντά το μέλλον του youtube

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές της παρουσίασης ήταν η επίδειξη της αλληλεπίδρασης της πλατφόρμας με το youtube, μιας και ουσιαστικά εκεί βρίσκεται ο χώρος που θα ζει και θα αναπνέει η gaming υπηρεσία της Google. Τη στιγμή, λοιπόν, που παρακολουθείτε ένα game trailer, ένα review ή gameplay streaming κάποιου youtuber, θα μπορείτε να πατήσετε το κουμπί «Play Now». Αυτομάτως, μεταφέρεστε από τη θέση του θεατή στη θέση του παίκτη, πιάνετε το χειριστήριό σας και ξεκινάτε… «δουλειά»! Δίχως να βάζετε cd σε κάποιο tray, δίχως install και αλλεπάλληλα updates, δίχως απαιτήσεις σε hardware, απλά παίζετε σε κινητό, σε ένα «αρχαίο» laptop ή στην τηλεόρασή σας, οπουδήποτε παρακολουθούσατε youtube. Παράλληλα, όταν κάποιος youtuber αναμεταδίδει με live streaming τον τίτλο που παίζει, οι «οπαδοί» του μπορούν να ζητήσουν να παίξουν μαζί του, μπαίνοντας σε λίστα αναμονής στο αντίστοιχο lobby του.

Τα ερωτηματικά

Στην παρουσίαση του Stadia δεν διευκρινίστηκε απολύτως καμία λεπτομέρεια σχετικά με το μοντέλο χρέωσης του παίκτη. Θα είναι κάποια συνδρομητική υπηρεσία, αντίστοιχη του Netflix, θα χρεώνεται ανά περίσταση, ανά game ή μήπως δεν θα χρεώνεται και κάθε 10 λεπτά θα προβάλει διαφημίσεις; Θα καταβάλλονται προμήθειες «airtime» (παρόμοιες με αυτές της κινητής τηλεφωνίας για το retail) στους youtubers από των οποίων τα videos οι θεατές θα ξεκινούν να παίζουν; Παρόμοια «ομίχλη» υπάρχει και στους όρους των συμφωνιών με τους publishers, αν και η Google έχει στήσει ήδη δικό της studio παραγωγής. Το μόνο σίγουρο είναι πως το παραδοσιακό retail και οι εταιρείες διανομής παιχνιδιών δεν έχουν χώρο στο συγκεκριμένο μοντέλο…