Δείτε αναλυτικά όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να αποκτήσετε λογότυπο για την εφαρμογή, την εταιρεία ή την πλατφόρμα σας!

 

Design_Logo_014_thΤο λογότυπο μιας εταιρείας είναι συχνά πιο σημαντικό από το όνομά της ή ακόμα και από τον στόχο, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της! Μη φανταστείτε ότι η επιλογή λογοτύπου είναι κάτι εύκολο ή εν πάση περιπτώσει, κάτι που θα πρέπει να παίρνεται αψήφιστα. Τα πάντα παίζουν τον ρόλο τους, από το γενικότερο κόνσεπτ μέχρι τη γραμματοσειρά και τα χρώματα που θα χρησιμοποιηθούν.

 

Τα χρώματα και η σημασία τους

 

Το κόκκινο, επί παραδείγματι, είναι συνυφασμένο με την ένταση και το πάθος του αίματος και της φωτιάς. Το μπλε πάλι θυμίζει τη γαλήνη και την απεραντοσύνη του ουρανού και της θάλασσας. Το κίτρινο παραπέμπει στην ενέργεια και τη χαρά του ηλιόφωτος ενώ το πράσινο στην αρμονία της φύσης. Το μωβ δείχνει ποιότητα και πολυτέλεια, το πορτοκαλί χαρά και ξεγνοιασιά και το μαύρο επισημότητα και μυστήριο. Το ροζ πάλι έχει έντονα γυναικεία χαρακτηριστικά ενώ το καφέ έχει συνδεθεί με το χώμα και την ασφάλεια της Μάνας Γης. Το κάθε χρώμα προκαλεί και διαφορετικά συναισθήματα στον καθένα, γι’ αυτό και η επιλογή του συνδυασμού, πάνω στον οποίο θα βασιστεί το λογότυπό σας, θα πρέπει να γίνει με προσοχή και σύνεση.

 

Ο άνθρωπος είθισται να αρχίζει να αναγνωρίζει λογότυπα και να τα συνδυάζει με συγκεκριμένα προϊόντα κάπου μεταξύ 3 & 5 ετών. Στα 7-8 χρόνια του δε, είναι σε θέση να τα θυμάται ξεκάθαρα. Ένα παιδί ηλικίας 2-3 ετών έχει 67% πιθανότητες να αντιστοιχίσει σωστά ένα λογότυπο με ένα προϊόν. Το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 100% όταν αυτό γιορτάσει τα 8α γενέθλιά του. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πόσο σημαντικό είναι το λογότυπο της επιχείρησής σας να μιλάει γι’ αυτή από μόνο του χωρίς να χρειάζεται καν η επωνυμία της. Σκεφτείτε π.χ. αυτά της Nike, των McDonalds, της Apple ή της Pepsi. Θα τα αναγνωρίζατε, ακόμα κι αν δεν είχαν γράμμα επάνω τους!

Ford-Logo-Evolution

 

Η τιμή, τιμή δεν έχει

 

Έχοντας αντιληφθεί τη σημαντικότητα ενός λογοτύπου, ας μιλήσουμε για τη δημιουργία του. Δεν είναι ανάγκη να πληρώσετε ένα καράβι λεφτά. Σίγουρα, υπάρχουν logos που κόστισαν δυσθεώρητα ποσά: αυτό της Pepsi ας πούμε στοίχισε περί το $1 εκατ., την ώρα που το καινούριο λογότυπο του BBC κόστισε το εξωφρενικό ποσό του $1,8 εκατ.! Την ίδια στιγμή, το Twitter αγόρασε το αρχικό του logo έναντι μόλις $15 από το iStockphoto (ο δημιουργός του πήρε γύρω στα $6…) ενώ η Nike είχε πληρώσει $35 το 1971 για το σήμα που πλέον αναγνωρίζει ολόκληρος ο πλανήτης. Επειδή λοιπόν δεν χρειάζεται, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, να ξοδέψετε μια περιουσία για το λογότυπό σας, πάμε να δούμε πώς μπορείτε να κάνετε τη δουλειά σας φθηνά, έξυπνα και άκρως αποδοτικά.

 

Καταλήξτε κάπου

 

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και ακριβώς αυτό ισχύει και στη δημιουργία λογοτύπου. Το κυριότερο όλων είναι να σκεφτείτε πώς θα θέλατε να είναι το δικό σας: πρέπει να αντανακλά το ύφος, τον χαρακτήρα και τις αξίες της εταιρείας, της υπηρεσίας ή του προϊόντος σας. Να δημιουργεί στον καταναλωτή και εν δυνάμει πελάτη σας τα σωστά συναισθήματα, να αποπνέει τον αέρα που θέλετε να αποπνέει. Σκεφτείτε προσεκτικά τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσετε, το σχήμα του και φυσικά το περιεχόμενό του: θα αναφέρει απλά το brand name σας ή μήπως θα αποτελείται από κάποιο σχέδιο/σχήμα –κι αν ναι, ποιο θα ‘ναι αυτό;

 

Επιλέξτε μια γραμματοσειρά που να μένει στο μάτι και συνάμα να σας αντιπροσωπεύει. Φέρτε στον νου σας το περίφημο πλέον “Keep Calm”. Δείτε πόσο ξεκάθαρη είναι η γραμματοσειρά και συνάμα πόσο «κάθετο» το μήνυμα που περνάει. Δείτε όμως πως δυο λέξεις που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα των ομιλούντων την αγγλική έγιναν από το πουθενά τόσο δημοφιλείς. Αν έχετε έμπνευση αλλά καθόλου υπομονή, μπορείτε να δοκιμάσετε κάποιο από τα logo generators που θα βρείτε στο διαδίκτυο όπως το Hipster Logo Generator, το YouiDraw και το Cool Text. Και επειδή η ανάγκη για τη σχεδίαση ενός λογοτύπου μπορεί να παρουσιαστεί στον δρόμο, έχουν κυκλοφορήσει και αρκετά apps για το smartphone και το tablet σας όπως το Logos by Tweak, το Logo Maker & Graphics Creator, το InstaLogo Logo Creator και το LogoFactoryApp.

1082036559

 

Αν πάλι το χέρι σας «πιάνει», τότε μπορείτε να βασιστείτε στο παλιό, καλό, δοκιμασμένο Photoshop. Εννοείται πως κι αυτό δεν αποτελεί μονόδρομο αφού τη δουλειά σας μπορείτε να την κάνετε και με άλλα προγράμματα όπως το GIMP, το ACDSEE, το Paint.NET, το Illustrator και το Pixlr (προφέρεται «πίξελρ»). Θεωρητικά θα μπορούσατε να δοκιμάσετε ακόμα και με τη Ζωγραφική των Windows αλλά δεν υπάρχει λόγος. Τα παραπάνω προτείνονται εφ’ όσον είστε έμπειρος χειριστής τους ή έστω γνωρίζετε έναν τέτοιο (γραφίστας λέγεται). Σε διαφορετική περίπτωση θα καταναλώσετε άπειρο χρόνο για να μάθετε να τα χρησιμοποιείτε και το αποτέλεσμα που θα επιτύχετε δεν θα έχει καμία σχέση με την ποιότητα αυτού ενός επαγγελματία.

 

Έτοιμες λύσεις

 

Αν θέλετε τώρα να ξεμπερδεύετε μια κι έξω, βρίσκοντας ένα εξαιρετικό design επί πληρωμή που όμως δεν θα σας στοιχίσει μια περιουσία για να γίνει δικό σας, η καλύτερη λύση είναι να αναθέσετε τη δουλειά σε κάποιον ειδικό. Δεν χρειάζεται να πάρετε τους δρόμους: και μέσω internet μια χαρά θα κάνετε τη δουλειά σας. Μπορείτε να δοκιμάσετε την τύχη σας στο Fiverr: δίνετε τις προδιαγραφές του λογοτύπου σας και έναντι $5 (τόσο στοιχίζουν όλα εκεί) ίσως να βρεθεί κάποιος να σας κάνει μια πρόταση.

 

Για κάτι πιο επαγγελματικό, μπορείτε να περάσετε μια βόλτα από το 99Designs: εκεί σας περιμένουν απίστευτα πολλά σχέδια από επαγγελματίες του είδους. Επιλέγετε αυτό που σας ενδιαφέρει, ζητάτε από τον δημιουργό του να κάνει ό,τι αλλαγές θέλετε, πληρώνετε (υπολογίζετε ένα κατοστάρικο) και το παίρνετε –κι αν σας ενδιαφέρει, δίνετε κάτι παραπάνω και το κρατάτε αποκλειστικά για ‘σας.

 

Εννοείται πως το 99Designs δεν αποτελεί τη μόνη πρόταση στην κατηγορία του: στο LogoNerds βρίσκετε πακέτα που ξεκινούν από τα $27 μόλις ενώ υπάρχει πάντα και η προοπτική συνεργασίας με κάποιον ανεξάρτητο επαγγελματία εκτός Fiverr –μπορείτε να δημιουργήσετε ένα πρότζεκτ στο Freelancer.com ορίζοντας εσείς την αμοιβή που προσφέρετε και περιμένοντας να δείτε τις προσφορές των ενδιαφερόμενων.

99designs

 

Σε κάθε περίπτωση

 

Φροντίστε να είστε σίγουροι για το λογότυπό σας. Αλλαγές, αν και είναι δυνατόν να γίνουν, δεν κάνουν καλό και σαφώς δεν μπορούν να συμβαίνουν ες αεί. Μικρές βελτιώσεις και τροποποιήσεις ναι αλλά εξ ολοκλήρου αλλαγές όχι, ει δυνατόν και ποτέ. Κατασταλάξτε σε ένα σχέδιο, βεβαιωθείτε ότι σας αρέσει, ότι πρεσβεύει τα ιδανικά της εταιρείας σας και πως είναι ακριβώς αυτό που είχατε αρχικά κατά νου –ή και καλύτερο- και τότε και μόνο τότε φωνάξτε το. Το κοινό σας περιμένει!