Σε παρτίδα σκάκι εξελίσσεται σήμερα η αγορά των τηλεπικοινωνιών, με τη forthnet να βρίσκεται στο κέντρο του… παιχνιδιού.


Του Κώστα Νάνου
Έθνος της Κυριακής, 09/02/2014


forthnet nova logo 2014Η «μορφολογία» του νέου τοπίου δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη, αλλά οι βασικοί παίχτες στον κλάδο έχουν κάνει τις πρώτες κινήσεις στρατηγικής σημασίας, έχοντας ως σημείο αναφοράς τη forthnet.


Ο διευθύνων σύμβουλος της forthnet, Πάνος Παπαδόπουλος, σε συνέντευξή του στην «Οικονομία» εξηγεί το πώς και το γιατί η εταιρεία, στο τιμόνι της οποίας βρίσκεται τα τελευταία τρία χρόνια, άλλαξε τις ισορροπίες δυνάμεων στην αγορά και βρέθηκε στο επίκεντρο των εξελίξεων.


Με τον ερχομό του νέου έτους ολοκληρώθηκε με υπερκάλυψη η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, σφραγίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο μία περίοδο συνεχούς ανοδικής πορείας της εισηγμένης και δίνοντας το εναρκτήριο λάκτισμα για τις αναμενόμενες ανακατατάξεις, με κυρίαρχο ζήτημα αυτό της πολυσυζητημένης συγκέντρωσης της αγοράς. Η εταιρεία επανατοποθετήθηκε στις αρχές του 2013, δημιουργώντας μια νέα αγορά, αυτή του 3play. Με κεντρικό άξονα της στρατηγικής της αυτήν τη νέα αγορά κατόρθωσε να αλλάξει τα δεδομένα, δημιουργώντας μεγάλες προσδοκίες.


Οπως σημειώνει στην «Οικονομία» ο κ. Πάνος Παπαδόπουλος, «την τελευταία διετία προχωρήσαμε σε ριζική διοικητική αναδιάρθρωση, σε εξορθολογισμό του κοστολογικού μοντέλου και στην πλήρη ενοποίηση των λειτουργιών των forthnet και Nova, προκειμένου να εξυπηρετούν μια ενιαία στρατηγική. Αυτά σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου με υπερκάλυψη 2,2 φορές και την άντληση των 29,1 εκατ. ευρώ ενισχύουν σημαντικά τη θέση της forthnet».


Η επιτυχημένη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατάφερε επιπλέον να σιγήσει τις φήμες που ήθελαν την εταιρεία να μην μπορεί να αντεπεξέλθει στο υφεσιακό περιβάλλον της κρίσης. Η εμπιστοσύνη που επέδειξε ο βασικός μέτοχος, η Emirates International Telecommunications (ΕΙΤ), ενισχύοντας το ποσοστό του στην εταιρεία, σε συνδυασμό με την είσοδο νέων μεγάλων επενδυτών στο μετοχολόγιό της, όπως της Vodafone και της Wind, όχι απλώς επιβεβαίωσαν την αξία της Forthnet, αλλά ανέδειξαν και τις προοπτικές της. Με άλλα λόγια, η στρατηγική της επικροτήθηκε από το καταναλωτικό αλλά και από το επενδυτικό κοινό, που στην προκειμένη περίπτωση είναι και ανταγωνιστές της.


Η είσοδος της Wind και της Vodafone στο μετοχολόγιο της Forthnet, όπως ήταν φυσικό, πυροδότησε νέο κύκλο σεναριολογίας. Οι προθέσεις της πρώτης απέναντι στη forthnet ήταν γνωστές στην αγορά ήδη από το 2012. Το άνοιγμα της Vodafone, όμως, πραγματοποιήθηκε αναπάντεχα κατά τη διάρκεια της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, οπότε και απέκτησε μερίδιο 6,51%.


Στο επίκεντρο
Vodafone και Wind στράφηκαν προς τη Forthnet επιθυμώντας να διευρύνουν το πεδίο δραστηριοτήτων τους σ’ έναν κλάδο όπου πλέον μόνο οι συνδυαστικές υπηρεσίες έχουν μέλλον. Αν παρατηρήσουμε, μάλιστα, τις κινήσεις της Vodafone διεθνώς, επιβεβαιώνεται η υπόθεση ότι η συνδρομητική τηλεόραση βρίσκεται στο κέντρο του ενδιαφέροντος του βρετανικού τηλεπικοινωνιακού κολοσσού. Τρανή απόδειξη η εξαγορά της καλωδιακής τηλεόρασης επί γερμανικού εδάφους.


Η διοίκηση της forthnet παρακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις και διαθέτοντας ήδη το αποκλειστικό τηλεοπτικό περιεχόμενο της Nova προσανατολίστηκε εγκαίρως στη σύγκλιση υπηρεσιών και στην ανάπτυξη συνδυαστικών υπηρεσιών φωνής, internet και συνδρομητικής τηλεόρασης, με το λανσάρισμα του Nova 3Play, φέρνοντας έτσι στο προσκήνιο της ελληνικής αγοράς τις διεθνείς τάσεις. «Ακολουθώντας τα διεθνή μοντέλα ανάπτυξης στις αγορές της τηλεόρασης και των τηλεπικοινωνιών, όπου πλέον διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο το περιεχόμενο και οι υπηρεσίες, τοποθετηθήκαμε στρατηγικά στην αγορά του 3play.
Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ποιοτική οικιακή ψυχαγωγία, η εμπορική μας πρόταση γνωρίζει μεγάλη απήχηση στα ελληνικά νοικοκυριά, βάζοντας την εταιρεία σε τροχιά περαιτέρω ανάπτυξης», επισημαίνει στην «Οικονομία» ο κ. Πάνος Παπαδόπουλος.


«Οι απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού σήμερα -υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος της forthnet- είναι όχι απλώς μεγαλύτερες αλλά και ραγδαία εξελισσόμενες στην απολύτως ”παγκόσμια” εποχή της κυριαρχίας των κοινωνικών δικτύων και της εκτεταμένης χρήσης των ”έξυπνων” συσκευών».


Με δεδομένη πλέον τη σημασία που έχει το περιεχόμενο, η διοίκηση της Forthnet προχώρησε στην ανανέωση και στην επέκταση σημαντικών συμφωνιών αποκλειστικού τηλεοπτικού περιεχομένου. Πιο σημαντική από αυτές δεν θα μπορούσε να θεωρείται άλλη από την επέκταση της συμφωνίας -μέχρι και τη σεζόν 2016-2017- για το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, τη Super League. «Με την επέκταση της συνεργασίας μέχρι το 2017 εξασφαλίσαμε για τους συνδρομητές μας το αθλητικό περιεχόμενο που έρχεται πρώτο στις προτιμήσεις των Ελλήνων φιλάθλων», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος, προσθέτοντας ότι «σκοπός μας είναι να προσφέρουμε στους συνδρομητές μας μια ολοκληρωμένη εμπειρία ποιοτικής οικιακής ψυχαγωγίας».


Πάνω από 1 εκατ. συνδρομητές
Δίνοντας έμφαση στην ποιοτική οικιακή ψυχαγωγία, η εμπορική μας πρόταση γνωρίζει μεγάλη απήχηση στα ελληνικά νοικοκυριά», επισημαίνει στην «Οικονομία» ο κ. Πάνος Παπαδόπουλος.