Μαθητές Λυκείων, μιλούν για την μοναδική εμπειρία διοίκησης της δικής τους επιχείρησης με τη συμμετοχή στον καινοτόμο διαγωνισμό “Young Business Talents”.


young talentsΣε μια περίοδο όπου η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, βάλλεται από την οικονομική κρίση, και η ανεργία αυξάνεται, περίπου 1.200 μαθητές Λυκείων από όλη την Ελλάδα, διοικούν τη δική τους εικονική επιχείρηση, λαμβάνοντας όλες τις αναγκαίες αποφάσεις προκειμένου να την κάνουν βιώσιμη και κερδοφόρα!


Η δυνατότητα προσφέρθηκε από τον καινοτόμο διεθνή διαγωνισμό “Young Business Talents” με χρήση επιχειρηματικού προσομοιωτή, ο οποίος διοργανώνεται φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από την PraxisMMT* και τη NIVEA, υπό την αιγίδα και υποστήριξη του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ).


Πώς βλέπουν όμως το διαγωνισμό Υoung Βusiness Τalents, μαθητές και καθηγητές σχολείων που παίρνουν μέρος;
– “Το παιχνίδι ήταν μία μεγάλη έκπληξη για μένα.”
Λέει η Β.Κ. μαθήτρια της Β’ τάξης Γενικού Λυκείου της Αττικής.
– “Δεν το περίμενα ότι θα μου γίνει συνήθεια και ότι θα περιμένω πώς και πώς τον επόμενο γύρο” και οι συμμαθητές της συμπληρώνουν:
– “Mας έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε τον κόσμο των οικονομικών και να βελτιώσουμε τις δεξιότητες μας”
– “Μπαίνεις στη θέση ενός διευθυντή και αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες της. Μαθαίνουμε να λειτουργούμε ομαδικά και αυξάνει την κριτική μας ικανότητα.”
– “ Μας δίνεται στα χέρια μας ένας κόσμος σε κακή κατάσταση, θέλουμε ακόμα και μέσα από αυτό το διαγωνισμό να αποδείξουμε ότι έχουμε εφόδια να γίνουμε καλοί επαγγελματίες, έτσι ώστε να φτιάξουμε ένα καλύτερο αύριο” λέει η αρχηγός μιας ομάδας του YBT – μαθήτρια Β’ Λυκείου – ενός διαπολιτισμικού σχολείου της Αθήνας.


Η περιφέρεια, έχει επίσης πολύ δυναμική παρουσία στο διαγωνισμό, με συμμετοχή από όλες τις γωνιές της Ελλάδας και με αρκετές πρωτιές στη μέχρι στιγμής βαθμολογία!
– “Κατάλαβα για πρώτη φορά πώς λειτουργεί ουσιαστικά μια επιχείρηση. Απέκτησα γνώσεις, κατανόησα οικονομικούς όρους, έμαθα να σκέφτομαι, να συνεργάζομαι, να ανταγωνίζομαι…” λέει ένας από τους μαθητές Επαγγελματικού Λυκείου της Δυτικής Μακεδονίας που συμμετέχει στο διαγωνισμό με 10 ομάδες και δίνει τη σκυτάλη στους συμμαθητές του από …αντίπαλη εταιρεία!


– “Είναι μια μοναδική, συναρπαστική εμπειρία, ένα ευχάριστο και ταυτόχρονα διασκεδαστικό παιχνίδι που μου προσφέρει γνώσεις και εμπειρίες σε θέματα Οικονομίας και Διοίκησης.”
– “Με βοήθησε πολύ να πιστέψω στον εαυτό μου, στην ομαδικότητα, να μπορώ να συνεργαστώ και να μάθω να κάνω «πίσω» όταν έχω άδικο…” λέει ένας ακόμα μαθητής του Λυκείου από τη Β.Ελλάδα.
– “Μου αρέσει που το παιχνίδι είναι διαδραστικό και δεν έμεινε στη θεωρία.”
– “Ήταν λίγο δύσκολο στην αρχή, οι ορολογίες άγνωστες”
– “Μέσα από το παιχνίδι ήρθαμε σε επαφή με την πραγματικότητα!” σχολιάζουν δύο μαθητές της Α’ Λυκείου από ιδιωτικό εκπαιδευτήριο της Αθήνας, ενώ ο καθηγητής τους επισημαίνει τη θετική επίδραση που έχει ο διαγωνισμός, στο διδακτικό του έργο: “Υπάρχει καλύτερη επαφή με τα παιδιά γιατί έχουμε βρεθεί στην ίδια πλευρά”. Αναφορικά με την εμπειρία που προσφέρει ο διαγωνισμός, λέει:
“Όταν είχα συμμετάσχει σε ένα ανάλογο πρόγραμμα με προσομοιωτή για το μεταπτυχιακό μου, μού είχε φανεί η πιο χρήσιμη εμπειρία των σπουδών μου.To συγκεκριμένο πρόγραμμα που παίρνουν τώρα μέρος τα παιδιά, αν και αρκετά δύσκολο για την ηλικία τους, τα εισάγει σε έννοιες που θα τους φανούν χρήσιμες στο μέλλον, ανεξάρτητα από την έκβαση του διαγωνισμού.”


Μια καθηγήτρια Λυκείου από τη Δυτική Μακεδονία η οποία έχει την ευθύνη συντονισμού του Προγράμματος, αναφέρει: “Το μάθημα με τέτοιου είδους εργαλεία, γίνεται πιο ενδιαφέρον για τους μαθητές. Τα παιδιά μαθαίνουν να δουλεύουν ομαδικά, ενισχύεται ο υγιής ανταγωνισμός, η άμιλλα, αναπτύσσουν κριτική σκέψη και κυρίως γίνεται εφαρμογή των θεωρητικών μαθημάτων του τομέα Οικονομίας Διοίκησης, στην πράξη”
Μια άλλη καθηγήτρια που συντονίζει ομάδα από σχολείο της Αττικής, επισημαίνει επιπλέον: “Είναι μία ευκαιρία, όπου κάποιος μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις χωρίς να υφίσταται πραγματικό κόστος.”


Στο ερώτημα «σε τι θα μπορούσε να βελτιωθεί ο διαγωνισμός Young Business Talents» οι περισσότεροι καθηγητές – συντονιστές που παίρνουν μέρος, συμφωνούν πως θα ήθελαν “να έχουν ενημερωθεί νωρίτερα για το πρόγραμμα, ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα”, αλλά και ότι θα επιθυμούσαν “να έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους για πρακτική εξάσκηση των παιδιών στο ΥΒΤ, μέσα στην τάξη”. Οι απαντήσεις των ίδιων των παιδιών στην ίδια ερώτηση, είναι αφοπλιστικές:
“Να υπάρχει δυνατότητα εξαγοράς των μικρών εταιριών από τις μεγάλες…”
“Να ξαναγίνει ο διαγωνισμός και του χρόνου, και να έχουμε την δυνατότητα να ξαναπάρουμε μέρος!”


Μέχρι και την Ημιτελική φάση, ο διαγωνισμός Young Business Talents, πραγματοποιείται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας που έχει διαθέσει η PRAXIS MMT δωρεάν σε όλα τα Λύκεια της χώρας. Στο τέλος Φεβρουαρίου 2014, οι 75 καλύτερες ομάδες ως προς τα Οικονομικά Αποτελέσματα, θα προκριθούν στον Εθνικό Τελικό του Young Business Talents που θα γίνει με φυσική παρουσία των παιδιών, στις 29 Μαρτίου 2014, στην Αθήνα. Εκεί, μετά από δοκιμασία ακόμα τριών ‘ετών’, θα αναδειχθούν οι 15 νικήτριες ομάδες που θα λάβουν χρηματικό βραβείο, όπως και ο καθηγητής και το σχολείο τους. Παράλληλα, οι μαθητές των ομάδων που θα φθάσουν στα Ημιτελικά και στον Τελικό και οι καθηγητές τους, θα λάβουν Δίπλωμα συμμετοχής.