Με την σοβαρότατη ενίσχυση των 74 εκατομμυρίων ευρώ από τη μητρική της εταιρεία, η αλυσίδα εισέρχεται σε νέα φάση.


media marktΜε σταθερές πωλήσεις σε μια αγορά που συνεχίζει να υποχωρεί κατά 10% περίπου τερμάτισε τη χρήση του 2012-2013, η ελληνική θυγατρική της αλυσίδας ηλεκτρικών Media Markt.


Σύμφωνα με τα στελέχη της διοίκησης της, κατά τη χρήση η οποία ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2013, ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας που ελέγχει σήμερα 10 σημεία πώλησης και το ομώνυμο ηλεκτρονικό κατάστημα, διαμορφώθηκε ελαφρώς χαμηλότερα των 200 εκατ. ευρώ, παραμένοντας σταθερός έναντι της αμέσως προηγούμενης χρήσης. Η συγκεκριμένη επίδοση σύμφωνα με τον κ. Δ. Κατραβά, διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας στην Ελλάδα, αποδεικνύει τη δυναμική της αλυσίδας στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών, η οποία από τα υψηλά επίπεδα του 2008, εκτιμά ότι έχει χάσει το 50%-60% τη αξίας της.


Η ελληνική θυγατρική κατέχει σήμερα μερίδιο αγοράς της τάξης του 11,5%, ποσοστό που την κατατάσσει στην 2η θέση ανάμεσα στους εγχώριους παίκτες. Η διοίκησή της εκτιμά μάλιστα ότι μετά την αναδιοργάνωση της αλυσίδας και την σοβαρή κεφαλαιακή ενίσχυση που έλαβε από το γερμανικό μητρικό όμιλο εισέρχεται σε μια νέα φάση.


Υπενθυμίζεται ότι η αλυσίδα είχε λάβει 53 εκατ. ευρώ από τη μητρική ως ποσό κάλυψης των συσσωρευμένων ζημιών που είχε σχηματίσει, στις αρχές της χρήσης του 2012-2013, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο και πριν τη λήξη της εν λόγω χρήσης έλαβε ακόμη 21 εκατ. ευρώ. Πέρα από συνολική κεφαλαιακή ενίσχυση, η οποία κάλυψε ζημιές και δημιούργησε «μαξιλάρι» ρευστότητας της τάξης των 16 εκατ. ευρώ περίπου, η ελληνική θυγατρική προχώρησε επίσης σε διοικητική αναδιάρθρωση συγχωνεύοντας υπό μία εταιρική οντότητα τις δραστηριότητες της (υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το αρχικό μοντέλο ανάπτυξης κάθε κατάστημα αποτελούσε και εταιρία).


Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η διοίκηση της Media Markt προχώρησε από το 2011 και μετά το κλείσιμο της «αδελφής» Saturn σε σημαντική μείωση εξόδων, ώστε αυτά στο σύνολο τους να «εναρμονίζονται» με τις νέες συνθήκες που επέφερε στη λιανική αγορά ηλεκτρικών η οικονομική κρίση. Σημειώνεται ότι η συνολική εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους άγγιξε το 22%, επίπεδο που εκτιμάται ότι μπορεί να υποστηρίξει την υγιή δραστηριότητα της αλυσίδας στην εσωτερική αγορά.


Πέραν της ολοκλήρωσης της αναδιοργάνωσης της και των αμυντικών τακτικών που ακολουθεί, η αλυσίδα προχώρησε επίσης σε μια νέα επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ περίπου, για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο λειτουργεί από τον περασμένο Απρίλιο. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικών πωλήσεων εξυπηρετεί τον πολυκαναλικό λιανικό χαρακτήρα της εταιρίας και ήδη έχει επιτύχει να αντιπροσωπεύει το 5% των συνολικών πωλήσεων της στην Ελλάδα.


Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση η διοίκηση της αλυσίδας, προβλέπει ότι στη συνολική αγορά θα υπάρξει σχετική σταθεροποίηση της ζήτησης, εκτιμώντας ότι αυτή θα κινηθεί μεταξύ -5% και 0%. Αν το σενάριο αυτό επιβεβαιωθεί, η αλυσίδα εκτιμά ότι θα κινηθεί ανοδικά, διεκδικώντας αυξημένες πωλήσεις και μερίδια.