Για τουλάχιστον μία δεκαετία τα καταστήματα Build Α Bear αποτελούν έναν από τους πιο αγαπημένους προορισμούς των μικρών καταναλωτών. Εκεί μπορούν να κατασκευάσουν και να ντύσουν το αρκουδάκι των ονείρων τους, να του δώσουν όνομα και πνοή και τελικά το πάρουν σπίτι τους.


The New York Times


Build-a-bear-logoΣτη σημερινή ψηφιακή εποχή τα παιδιά είναι πιο πολύπλοκες οντότητες απ’ ό,τι παλαιότερα, καθώς είναι εξίσου εξοικειωμένα με τα έξυπνα τηλέφωνα και τις ταμπλέτες όσο και με τα χνουδωτά χαριτωμένα αρκουδάκια.


Ετσι η Build A Bear πρόκειται να ανοίξει μια νέα σειρά καταστημάτων προκειμένου να απαντήσει στις απαιτήσεις των παιδιών που έχουν επαφή με τα ηλεκτρονικά και τον ψηφιακό κόσμο.


Η εταιρεία, που έχει ήδη πουλήσει 11 εκατομμύρια χνουδωτά ζωάκια από την έναρξη της εμπορικής της δραστηριότητας, το 1997, εγκαινίασε το πρώτο ανανεωμένο κατάστημά της πριν από μερικές εβδομάδες και θα είναι το πρώτο μιας μακράς σειράς.


«Θελήσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα εμπειρία», εξηγεί η Μαξίν Κλαρκ, ιδρύτρια και διευθύντρια της Build A Bear, που διαθέτει 296 υποκαταστήματα στις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Πουέρτο Ρίκο. «Τα έξυπνα τηλέφωνα και οι υπολογιστές-ταμπλέτες έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο παίζουν τα παιδιά. Θελήσαμε τα μαγαζιά μας να είναι ευχάριστα, χαρούμενα και πάντα επίκαιρα».


Και θεματικό πάρκο
Στόχος μας, εξηγεί η Κλαρκ, είναι το οκτάχρονο κορίτσι. Ο μέσος καταναλωτής επισκέπτεται τα μαγαζιά μας κατά μέσον όρο τρεις φορές τον χρόνο προκειμένου να ανανεώσει την γκαρνταρόμπα για το ζωάκι που έχει ήδη επιλέξει ή να μεγαλώσει τη συλλογή του αγοράζοντας κάποιο καινούργιο. Ομως καθώς τα παιδιά σήμερα ασχολούνται όλο και περισσότερο με τη νέα τεχνολογία, η Κλαρκ σκέφτηκε ότι ήταν καιρός να υιοθετήσει και τα νεότερα μέσα προκειμένου να βελτιώσει την καταναλωτική εμπειρία.


Οι πρώτες δοκιμές έγιναν προ διετίας σε συνεργασία με την Adrienne Weiss Corporation. «Οταν τα μαγαζιά άνοιξαν τις πόρτες τους, τα παιχνίδια θα μπορούσε κανείς να πει ότι ήταν συμβατικά, παραδοσιακά», εξηγεί ο Ντέιβ Φίνεγκαν, επικεφαλής του τμήματος πληροφορικής της επιχείρησης. «Γι’ αυτό ζητήσαμε από γονείς και παιδιά να μας πουν τις ιδέες τους. Δημιουργήσαμε μια ομάδα “συμβούλων” από παιδιά έξι έως δώδεκα ετών από την περιοχή του Σεντ Λούις, για να μελετήσουμε μαζί την τεχνολογία, τον σχεδιασμό και την εμπειρία, και τελικά καταλήξαμε στη δημιουργία ενός νέου concept που θα είναι κατά το ήμισυ κατάστημα πώλησης και κατά το ήμισυ θεματικό πάρκο».


Χρησιμοποιώντας τεχνολογία Microsoft Kinect, τα νέα καταστήματα μπορούν να διασκεδάσουν με τους πιο σύγχρονους τρόπους την πελατεία τους. Σε μεγάλες οθόνες παιδιά και γονείς μπορούν να παίξουν κουνώντας απλώς τα χέρια τους. Επίσης μπορούν να επισκεφθούν νέους σταθμούς τεχνολογίας στο εσωτερικό του καταστήματος προκειμένου να βελτιώσουν την εμπειρία τους.


Εικονική περιήγηση
Στο ολιγόλεπτο φιλμ που έχει αναρτηθεί στο Buildabear.com, μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να περιηγηθεί εικονικά στα νέα μέσα, μεταξύ των οποία η νέα οθόνη αφής «αγάπησέ με», όπου κάθε παιδί μπορεί να επιλέξει καρδιά για το λούτρινο ζωάκι που θα αγοράσει. Επίσης, άλλες εναλλακτικές επιλογές που έχει είναι να τοποθετήσει στο αρκουδάκι τσιπ ήχου και διάφορα αρώματα όπως σοκολάτα ή φράουλα και φυσικά μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε εκατοντάδες φορεσιές. Το αρκουδάκι στη συνέχεια θα έχει πιστοποιητικό γέννησης, όνομα αλλά και έναν κωδικό (barcode) που θα το βοηθήσει στην περίπτωση που χαθεί να ξαναβρεί τον ιδιοκτήτη του. Κάτι τέτοιο συμβαίνει περίπου πεντακόσιες φορές τον χρόνο.


Eκτός αυτού, στα νέα καταστήματα υπάρχει ειδικό τμήμα αποκλειστικά για τα αγόρια που επισκέπτονται το κατάστημα. Το ισχυρό φύλο εκπροσωπεί το 30% των πελατών του Build Α bear. Με την πρώτη ματιά, πρέπει να ομολογήσει κανείς πως τα παλαιά καταστήματα και τα νέα είναι σχεδόν πανομοιότυπα. «Τα παιδιά βλέπουν τα καταστήματά μας και τρέχουν αμέσως μέσα. Κι αυτό είναι κάτι που δεν θα το αλλάξουμε»