Συνέντευξη του Δημήτρη Κατραβά, Γενικός Διευθυντής Media Saturn στην εφημερίδα “Καθημερινή” 16 Οκτωβρίου 2011

– Κύριε Κατραβά, ποια είναι η πορεία της Media Markt το 2011;

– Σημαντικά καλύτερη από τις τάσεις της αγοράς, η οποία παρουσιάζει μείωση πάνω από 20%, σημειώνοντας μονοψήφιο αριθμό πτώσης το 2011. Επιπλέον, έρευνες δείχνουν ότι εισπράττουμε περαιτέρω αποδοχή, αναγνωρισιμότητα και εμπιστοσύνη από τους Ελληνες καταναλωτές.

– Εχετε πλέον δέκα καταστήματα Media Markt στην Ελλάδα. Τι σημαίνει αυτό για τη Media Markt;

– H Media Markt θα παραμείνει το νούμερο 1 στη Θεσσαλονίκη, διευρύνοντας ακόμη τη διαφορά της με τον ανταγωνισμό. Επίσης, είμαστε στην πρώτη θέση στη Λάρισα. Σχετικά με την αγορά της Αθήνας, βρισκόμαστε στη δεύτερη θέση, αλλά με την ενσωμάτωση των καταστημάτων της Λεωφ. Συγγρού και του Γέρακα, στοχεύουμε να μειώσουμε τη διαφορά το προσεχές διάστημα.

– Και τι σημαίνει αυτό για τους καταναλωτές; Πρέπει να περιμένουν διαφορετική πολιτική τιμών;

– Oσον αφορά τις τιμές, ήμασταν πάντα σαφείς, αλλά θα γίνουμε σαφέστεροι και μονοσήμαντοι: βάζουμε τέλος στην τρέλα που επικρατεί στην αγορά, τόσο σε επίπεδο επικοινωνίας όσο και σε επίπεδο ουσίας. Οχι άλλα δώρα, προσφορές, ψιλά γράμματα και δυσνόητα πακέτα που φαντάζουν ελκυστικά αλλά δεν είναι. Γυρνάμε πίσω στις βάσεις μας, σε αυτό που έκανε τη Media Markt Νο 1 εταιρεία σε πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη. Την καλύτερη τιμή χωρίς φιοριτούρες.

– Πότε ενημερώσατε τους εργαζομένους σας;

– Αμέσως μετά τη λήψη της απόφασης. Επισκεφθήκαμε το κάθε κατάστημα ξεχωριστά, εξηγήσαμε την κατάσταση και κάθε εργαζόμενος είχε την ευκαιρία όχι μόνο να ενημερωθεί, αλλά και να λάβει όλες τις απαντήσεις που ήθελε σε ερωτήσεις που αφορούσαν είτε τις ευρύτερες αποφάσεις είτε τον ίδιο προσωπικά. Το προσωπικό μας ενεπλάκη ενεργά και ήταν πλήρως ενημερωμένο για όλα τα επόμενα βήματα που θα ακολουθούσαμε.

– Τι θα συμβεί με τους εργαζομένους των τριών αυτών καταστημάτων;

– Σχεδόν το 50% από τους 170 εργαζομένους στα καταστήματα που κλείνουν έχει ήδη θέση εργασίας εντός του ομίλου μας. Το προσωπικό μας πάντοτε αποτελούσε και θα αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την επιτυχία μας και, μέσα σε αυτό το νέο περιβάλλον, θεωρούμε τους ανθρώπους μας ένα από τα βασικά μας κεφάλαια.

– Και με τους υπόλοιπους εργαζομένους;

– Δυστυχώς, δεν είμαστε σε θέση να εξασφαλίσουμε θέσεις εργασίας σε όλους. Κάνουμε ό, τι περνά από το χέρι μας για να τους βοηθήσουμε στη μελλοντική τους πορεία. Το να ακολουθήσουμε απλά την ελληνική νομοθεσία ήταν το λιγότερο. Δεν μείναμε μόνο σε αυτό, αλλά διαμορφώσαμε κοινωνικό πλάνο, στο πλαίσιο του οποίου δόθηκαν αποζημιώσεις υψηλότερες των προβλεπομένων από τον νόμο.

– Πού θα απευθυνθούν οι καταναλωτές για σέρβις ή αλλαγή προϊόντων;

– Το δίκτυο της Media Markt μπορεί να διαχειριστεί όλα τα προϊόντα που έχουν αγοραστεί από ένα κατάστημα Media Markt ή Saturn ή ακόμα και από μια άλλη αλυσίδα ηλεκτρονικών ειδών γενικά.

Ενδιαφέρουσα αγορά αλλά…

– Ποια είναι τα μελλοντικά σας πλάνα για την Ελλάδα; Θα λάβετε και άλλα μέτρα, πέραν αυτών που ανακοινώσατε ήδη;

– Η Ελλάδα αποτελεί για εμάς ενδιαφέρουσα αγορά που θα έχει περισσότερες προοπτικές από τη στιγμή που η οικονομία σταθεροποιηθεί.

Ο όμιλος θέλει να συνεχίσει να αναπτύσσεται εδώ. Λάβαμε τις αποφάσεις για να θωρακίσουμε τη θέση μας και αισθανόμαστε σίγουροι για το μέλλον μας. Στο χειρότερο σενάριο, που η κατάσταση της χώρας συνολικά οδηγηθεί στην αντίθετη κατεύθυνση, θα επανεξετάσουμε τα σχέδιά μας.

– Σε περίπτωση που αποφασίσετε να συνεχίσετε την επέκτασή σας στην Ελλάδα, πότε και πού θα εστιάσετε;

– Εκτός της Θεσσαλονίκης, όπου ήδη είμαστε ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης, υπάρχει ακόμα περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη στην Αθήνα και βεβαίως και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Βεβαίως, τα πλάνα επανεξετάζονται σε συνεχή βάση και βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με τη γενική κατάσταση της χώρας.