Εφημερίδα “Καθημερινή” Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011


Τη ριζική μεταμόρφωση του Facebook, από διαδικτυακό χώρο ανταλλαγής σύντομων μηνυμάτων, συνδέσμων και φωτογραφιών, σε μέσο προσωπικής έκφρασης, έκθεσης αναμνήσεων, ονείρων και ψυχαγωγίας, ανακοίνωσε ο δημιουργός της δημοφιλούς ιστοσελίδας, Μαρκ Ζούκερμπεργκ.


«Προσφέρουμε έναν νέο τρόπο έκφρασης της προσωπικότητάς σας», είπε ο Ζούκερμπεργκ για τον νέο σχεδιασμό των σελίδων των 800 εκατομμυρίων χρηστών. Παρά τους αρχικούς δισταγμούς πολλών χρηστών, οι καινοτομίες του Facebook διευκολύνουν τη διασύνδεση χρηστών μεταξύ τους, καθώς και με εταιρικούς προορισμούς, επιτρέποντας την ανταλλαγή ακόμη περισσότερων πληροφοριών. «Αν παρατηρήσετε την ιστορία του Facebook θα καταλάβετε ότι η καινοτομία δεν τρομάζει τους δημιουργούς του. Κάθε φορά που ο Ζούκερμπεργκ ανακοινώνει αλλαγές, οι χρήστες διαμαρτύρονται, αλλά τις περισσότερες φορές οι αλλαγές αποδεικνύονται επιτυχημένες», λέει ο αναλυτής της εταιρείας Forrester, Σον Κορκόραν.


Xρονολόγιο – λεύκωμα
Μία από τις καινοτομίες, που ανακοίνωσε ο Ζούκερμπεργκ αφορά το «χρονολόγιο», που θα αντικαταστήσει τη σημερινή μορφή των σελίδων χρηστών. Το χρονολόγιο θυμίζει τα μαθητικά λευκώματα, καθώς θα είναι γεμάτο με τις σημαντικότερες φωτογραφίες και κείμενα του χρήστη. Εκεί, οι χρήστες θα μπορούν να δημοσιεύουν εικόνες ή αναφορές σε σταθμούς της ζωής τους, από τα χρόνια πριν από τη δημιουργία του Facebook, ενώ παράλληλα θα δίνεται η δυνατότητα «προσάρτησης» μουσικών κομματιών, χαρτών και άλλων πληροφοριών.


Οι ειδικοί αναμένουν ότι η υιοθέτηση της νέας μορφής του Facebook θα αποκαλύψει το ηλικιακό χάσμα μεταξύ χρηστών, με τους νεότερους χρήστες να ασπάζονται ταχύτερα τις καινοτομίες. Την ίδια στιγμή, τα στελέχη του Facebook ελπίζουν ότι η νέα σελίδα θα καταστεί πιο ελκυστική για τους διαφημιστές, που θα έχουν πλέον ακόμη περισσότερα στοιχεία για τις προτιμήσεις και την προσωπικότητα των χρηστών.


Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που παρουσίασε τη νέα μορφή του Facebook στο ετήσιο συνέδριο «f8» στο Σαν Φρανσίσκο, εμφανίστηκε πιο άνετος και παιγνιώδης, από ό,τι σε προηγούμενες δημόσιες εμφανίσεις του. «Η ιστορία της ζωής σας, όλες σας οι προσωπικές ιστορίες, όλες οι εφαρμογές υπολογιστών και ένας νέος τρόπος έκφρασης θα καταστεί δυνατός χάρη στη νέα μορφή των σελίδων», είπε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Οι χρήστες θα μπορούν σε λίγους μήνες να βλέπουν τι μουσικά κομμάτια, βίντεο ή ηλεκτρονικά παιχνίδια παρακολουθούν ή παίζουν οι φίλοι τους, χάρη σε λωρίδα πληροφοριών, που θα εμφανίζεται στα δεξιά της σελίδας του Facebook.