Νέους τρόπους προώθησης των προϊόντων τους σε μια ολοένα και πιο απαιτητική αγορά αναζητούν οι αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου.


Της Δήμητρας Μανιφαβα, Εφημερίδα “Καθημερινή”, 20/06/2011


SMSΟ σύγχρονος τρόπος ζωής που χαρακτηρίζεται από τη συρρίκνωση του ελεύθερου χρόνου και από την ολοένα και μεγαλύτερη παρουσία της τεχνολογίας οδηγεί τις επιχειρήσεις σε νέες πρακτικές που προσπαθούν να «παντρέψουν» αυτά τα στοιχεία.


Μια από τις πιο καινούργιες μεθόδους προώθησης είναι τα εκπτωτικά κουπόνια μέσω κινητού τηλεφώνου την οποία ήδη εφαρμόζουν η αλυσίδα σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος και η αλυσίδα ειδών οικιακού εξοπλισμού και κατασκευών Leroy Merlin, μέθοδος η οποία ήδη αποκτά πολλούς ένθερμους οπαδούς.


Τι ακριβώς, όμως, είναι τα εκπτωτικά κουπόνια μέσω κινητού τηλεφώνου; Ο πελάτης δηλώνει τα στοιχεία του και τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου στην εταιρεία και λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο μηνύματα (SMS) για ειδικές προσφορές κουπονιών. Τα SMS περιέχουν προσωπικό κωδικό για την τρέχουσα προσφορά. Στην περίπτωση της ΑΒ Βασιλόπουλος ο πελάτης ακολουθεί την εξής διαδικασία: ο πελάτης επισκέπτεται ένα κατάστημα της αλυσίδας, πηγαίνει στο ειδικό μηχάνημα (kiosk), πληκτρολογεί τον προσωπικό κωδικό και εκτυπώνει τα εκπτωτικά κουπόνια που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει για τις αγορές του. Εναλλακτικά, ο πελάτης ακολουθώντας τον σύνδεσμο που εμφανίζεται στο κινητό του μπορεί να «κατεβάσει» -εάν διαθέτει σύνδεση στο Διαδίκτυο- ένα barcode που εμφανίζεται στην οθόνη του τηλεφώνου του. Σκανάροντας τη συσκευή του στο ειδικό kiosk εκτυπώνει τα εκπτωτικά κουπόνια. Μέχρι στιγμής το σύστημα αυτό εφαρμόζεται σε τέσσερα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος (Ελληνικού, Εθνικής, Περισσού και Βόλου), αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να υιοθετηθεί από τον Σεπτέμβριο σε πολλά ακόμη καταστήματα, καθώς ήδη γνωρίζει επιτυχία.


Λίγο διαφορετική είναι η διαδικασία που ακολουθεί ο πελάτης στην περίπτωση της Leroy Merlin. Ο καταναλωτής μπορεί να μπει στην ιστοσελίδα της εταιρείας και συμπληρώνοντας μια ειδική φόρμα με τα στοιχεία του λαμβάνει στο κινητό του έναν προσωπικό κωδικό τον οποίο εισάγει στα ειδικά μηχανήματα που υπάρχουν στα καταστήματα της αλυσίδας και τυγχάνει των όποιων εκπτώσεων προσφέρονται. Επίσης, μπορεί να «κατεβάσει» έναν barcode που εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού του την οποία σκανάρει στο ειδικό μηχάνημα και εξαργυρώνει έτσι τα κουπόνια.


Και στις δύο αλυσίδες την εφαρμογή έχει αναπτύξει η εταιρεία MPASS, η οποία ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλες μεγάλες αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου και πολυκαταστήματα προκειμένου και αυτές να υιοθετήσουν τη νέα πολιτική προώθησης. Αν και εκ πρώτης όψεως η διαδικασία μοιάζει πολύπλοκη, σύμφωνα με την εταιρεία παρουσιάζει πολλά πλεονεκτήματα. Καταρχάς, ο καταναλωτής δεν χρειάζεται να μαζεύει χάρτινα κουπόνια τα οποία μπορεί εύκολα να φθαρούν ή ακόμη και να χαθούν και η παράδοση των κουπονιών είναι άμεση, οπουδήποτε και οποιαδήποτε ώρα.


Η εταιρεία από την άλλη μειώνει το κόστος προώθησης και τη χρήση χαρτιού, ενώ, διαθέτοντας πλέον τα στοιχεία επικοινωνίας των πελατών της μπορεί να εφαρμόσει και άλλες πολιτικές προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών της.