Με αλλαγές σε προγράμματα και πακέτα, αλλά και με εκπτώσεις προσπαθούν να επιβραδύνουν το ρυθμό μείωσης των εσόδων οι τρεις «παίκτες».


Του Δημήτρη Μαλλά, Εφημερίδα “Ημερησία”, 18/4/2011


Cisco Any Mobile ConnectΤις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης συνεχίζει να υφίσταται ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας, καθώς οι Έλληνες καταναλωτές αναζητούν διαρκώς τρόπους προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες τους. Η πτώση στα έσοδα από υπηρεσίες είναι συνεχής, με αποτέλεσμα οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να αναζητούν τρόπους προκειμένου να επιβραδύνουν τους ρυθμούς πτώσης. Το αποτέλεσμα είναι τις τελευταίες εβδομάδες να υπάρχουν αρκετές προσφορές και αλλαγές σε πακέτα και υπηρεσίες απ’ όλες τις εταιρείες του κλάδου. Πάντως, σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει ο «πόλεμος» προσφορών προηγούμενων ετών που είχε οδηγήσει σε σημαντικές απώλειες και τις τρεις εταιρείες, και ουσιαστικά αυτό που παρατηρείται είναι πως γίνονται διορθωτικές κινήσεις.


Έσοδα
Το 2010 έκλεισε με τις απώλειες σε έσοδα να κυμαίνονται μεταξύ 18% και 20%, ενώ σε πολύ υψηλότερα επίπεδα κινήθηκε η πτώση της κερδοφορίας. Σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών κινητής, κατά το α’ τρίμηνο του 2011 η πτώση συνεχίζεται και μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να επιβραδύνεται, με αποτέλεσμα να αναζητούνται τρόποι αντίδρασης.


Οι μέχρι τώρα κινήσεις δείχνουν έμφαση στα προπληρωμένα προγράμματα, τις υπηρεσίες πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω των δικτύων κινητής (mobile Internet), αλλά και την αναζήτηση εναλλακτικών καναλιών διανομής.
H Cosmote προχώρησε πρόσφατα στην ανανέωση των προγραμμάτων Καρτοσυμβολαίου (σ.σ. συνδυασμός προγραμμάτων συμβολαίου και πακέτων καρτοκινητής), ενώ τις τελευταίες ημέρες διαφημίζει τις αλλαγές στα προγράμματα πλοήγησης στο διαδίκτυο, όπου σε ορισμένες περιπτώσεις το μηνιαίο πάγιο μειώνεται στο μισό.


Παράλληλα, τρέχουν προσφορές για νέες συνδέσεις που προσφέρουν μέχρι και 2,5 πάγια δωρεάν. Στη Vodafone έχουν προχωρήσει σε νέες προσφορές στην καρτοκινητή, με μεγαλύτερο bonus για την ανανέωση του χρόνου ομιλίας, ενώ έμφαση έχει δοθεί και στις προσιτές συσκευές για υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (chatphones). Επίσης, επανήλθε στο προσκήνιο το πρόγραμμα για πρόσβαση στο Internet με 1 ευρώ την ημέρα, ενώ ακόμη ξεκίνησαν νέες προσφορές για όσους συνδρομητές της εταιρείας επιλέξουν πακέτα σταθερής και Internet της hellas online.


Τις περισσότερες αλλαγές δείχνει να έχει κάνει η Wind, καθώς μετά το νέα προγράμματα συμβολαίου Wind for all έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί το ίδιο σλόγκαν -με αντίστοιχες προσφορές- και για τα προγράμματα καρτοκινητής. Επίσης, η εταιρεία ανανέωσε τα προγράμματά της για πρόσβαση στο Internet μέσω κινητού.


Συσκευές
Ενα άλλο στοιχείο είναι πως συνεχίζεται η αναζήτηση αποκλειστικότητων -έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα- όσον αφορά στη διάθεση νέων συσκευών, κυρίως εκείνων που κινούνται στα υψηλότερα στρώματα της αγοράς, επιδιώκοντας να διατηρήσουν ή να προσελκύσουν πελάτες. Η Cosmote ξεκίνησε να διαθέτει αποκλειστικά το Samsung Galaxy SII και το Nokia E7, η Vodafone προωθεί το LG Optimus 2X, ενώ η Wind ξεκίνησε να προσφέρει -και αυτή- το iPhone 4 της Apple.