Στην λήψη άμεσων μέτρων προχωρά ο ΟΤΕ με στόχο να μειώσει το λειτουργικό κόστος της εταιρείας και να διασφαλίσει τη βιωσιμότητά της.


OTEΜε δεδομένα τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς και τα οικονομικά αποτελέσματα του 2010, τα μέτρα αυτά θεωρούνται επιβεβλημένα από την πλευρά του Οργανισμού, λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και προκειμένου η εταιρεία να:
– αντιμετωπίσει τον εντονότατο ανταγωνισμό και τις ρυθμιστικές προκλήσεις,
– συγκρατήσει την πτωτική πορεία των εσόδων,
– επενδύσει στη συνολική εμπειρία του πελάτη,
– επενδύσει σε δίκτυα νέας γενιάς και νέες τεχνολογίες.


Ήδη έχουν ξεκινήσει συγκεκριμένα έργα για μείωση του κόστους σε όλες τις λειτουργίες. Ειδικά σε ό,τι αφορά το κόστος προσωπικού, τα μέτρα που θα ισχύσουν στο αμέσως προσεχές διάστημα, εκ των οποίων κάποια αφορούν στο σύνολο των εργαζομένων και άλλα σε συγκεκριμένες κατηγορίες, είναι:
– Θέσπιση εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας στον ΟΤΕ αντίστοιχο με αυτό που ισχύει στον ιδιωτικό τομέα, δηλ. 40 ώρες την εβδομάδα, από 1η Μαΐου 2011.
– Μείωση κατά 15% των εξόδων κίνησης που λαμβάνουν οι προϊστάμενοι όλων των βαθμίδων, πέραν των προβλεπομένων με συλλογική σύμβαση εργασίας, από 1η Μαρτίου 2011.
– Μείωση της υπερωριακής απασχόλησης στο ελάχιστο δυνατό, από 1η Μαρτίου 2011, με την:
– καθιέρωση, σε όποιους τομείς είναι αναγκαίο, κυλιόμενων βαρδιών (π.χ. καταστήματα, call centers), για την πληρέστερη εξυπηρέτηση των πελατών του OTE,
– χορήγηση της προβλεπόμενης -από την εργατική νομοθεσία- αμοιβής για εργασία Κυριακές και αργίες, δηλ. με προσαύξηση +75% και μια μέρα ρεπό για 8ωρη εργασία αντί προσαύξησης +175% για 5ωρη εργασία, όπως εφαρμόζεται μέχρι σήμερα στον ΟΤΕ,
– πραγματοποίηση της προθέρμανσης και συντήρησης υπηρεσιακών οχημάτων εντός του ωραρίου.
– Κατάργηση των λεωφορείων που η εταιρεία διαθέτει οικιοθελώς για να μεταφέρουν το προσωπικό που εργάζεται στο Διοικητικό Μέγαρο του ΟΤΕ στο Μαρούσι με αναπροσαρμογή των οδοιπορικών κατοικίας, από 1η Μαΐου του 2011. Διατηρούνται τα λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού προς την Πάρνηθα -όπου βρίσκεται το Κέντρο Logistics / αποθήκες ΟΤΕ- καθώς και το λεωφορείο μεταφοράς προσωπικού μεταξύ Διοικητικού Μεγάρου και σταθμού ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα με αυξημένη συχνότητα δρομολογίων.
– Κατάργηση του επιδόματος οδήγησης υπηρεσιακού αυτοκινήτου από 1η Μαρτίου 2011.
– Μείωση του εφάπαξ bonus που χορηγείται κάθε χρόνο για την είσπραξη επισφαλών απαιτήσεων.
– Μείωση του επιδόματος ισολογισμού που χορηγείται σε ετήσια βάση.


Τα οφέλη από τα παραπάνω μέτρα αναμένεται να ανέλθουν σε 32 εκατ. ευρώ. Ανακοινώνοντας τα παραπάνω μέτρα στους εργαζόμενους, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, δήλωσε σχετικά: «Ο ΟΤΕ βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που μας παρέχει η εργατική νομοθεσία, προχωρούμε σε αλλαγές και μέτρα απαραίτητα για τη βιωσιμότητα της εταιρείας, προκειμένου να μειώσουμε το κόστος λειτουργίας στον ΟΤΕ, το οποίο, σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας στην Ελλάδα αλλά και τις άλλες εταιρίες τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη, είναι εξαιρετικά υψηλό, με συνεχόμενη ανοδική τάση. Το κόστος εργασίας είναι το πιο σημαντικό στοιχείο της δομής του κόστους του ΟΤΕ. Ανέρχεται στο 46% αυτού ή στο 35,3% των εσόδων. Το 2010 διαμορφώθηκε στα 766 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας κατά 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα από τα πάγια! Η πορεία μεταμόρφωσης του ΟΤΕ σε μια ισχυρή ανταγωνιστική εταιρεία χρειάζεται να συνεχιστεί με ταχύτερους ρυθμούς. Το 2011 οι προσπάθειές μας για ανάσχεση του ρυθμού μείωσης των εσόδων και της κερδοφορίας μας θα ενταθούν. Συγχρόνως, κύριοι στόχοι μας παραμένουν η βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του πελάτη και η δημιουργία μακροχρόνιας αξίας για τους μετόχους μας».


Cosmote
cosmoteΣυνολικά 120 θέσεις εργασίας εκτιμάται ότι θα χαθούν και στην Cosmote. Η ΓΣΕΕ καλεί την κυβέρνηση να ασκήσει την επιρροή της ως μέτοχος και να ανακληθούν οι «παράνομες» και «προκλητικές» απολύσεις. Η Deutsche Telekom, που κατέχει το 30% του ΟΤΕ, πιέζει την διοίκηση της επιχείρησης να περιορίσει το λειτουργικό κόστος της, που στην σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας αγγίζει το 35% των εσόδων, ποσοστό πολύ υψηλότερο από τις άλλες θυγατρικές της DT στην Ευρώπη. Η Cosmote δήλωσε ότι θα αποζημιώσει τους απολυθέντες με πακέτο αποδοχών ενός ως τριών ετών.


Tα Συνδικάτα
ome_ote430-b (1)Οι συνδικαλιστές της ΟΜΕ-ΟΤΕ και η ΓΣΕΕ εξέφρασαν την έντονη αντίθεσή τους στις απολύσεις. «Για την ΟΜΕ-ΟΤΕ είναι αυτονόητη η με κάθε τρόπο δυναμική και αγωνιστική αντίδραση», είπε το σωματείο, επισημαίνοντας ότι σε περίοδο έκρηξης της ανεργίας δεν μπορεί και δεν πρέπει να συμβαίνουν τέτοιες ενέργειες που μόνο αποτέλεσμα έχουν τη δυστυχία ανθρώπων και τη μεγιστοποίηση των κερδών της Deutsche Telekom.


Η ΟΜΕ-ΟΤΕ καλεί την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και ζητάει από τη ΓΣΕΕ, το ΕΚΑ και τα Σωματεία των Επιχειρήσεων του κλάδου να αντιδράσουν άμεσα γι΄αυτή την εξέλιξη.


Η ΓΣΕΕ χαρακτήρισε τις απολύσεις «παράνομες» και «προκλητικές» και κάλεσε την κυβέρνηση να ασκήσει την επιρροή της ως μέτοχος του ΟΤΕ ώστε να ανακληθούν.


Ειδικότερα, με ανακοίνωσή της η ΓΣΕΕ εκφράζει την έντονη και ριζική διαφωνία της στην απόφαση της διοίκησης της COSMOTE να πραγματοποιήσει 120 απολύσεις.


Η Συνομοσπονδία επισημαίνει ότι η εταιρία ελέγχεται κατά πλειοψηφία απ’ τη D.Telecom και το Ελληνικό Δημόσιο «και υποτίθεται ότι έχει αυξημένη κοινωνική ευθύνη».