Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν αυτό που θέλουν στη φθηνότερη τιμή ψάχνοντας σε μια από τις μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης.


Του Μάκη Ζώτου, Εφημερίδα “To Βήμα της Κυριακής”, 13/02/11


skroutzΤη διεθνή της παρουσία εγκαινίασε πριν από λίγες ημέρες η Skroutz ΑΕ με την ίδρυση θυγατρικής της στη Βρετανία, της Skroutz Limited. Η Skroutz ΑΕ είναι η εταιρεία που διαχειρίζεται το γνωστό επιτυχημένο site skroutz.gr, το οποίο είναι μια από τις μεγαλύτερες μηχανές σύνθετης αναζήτησης στο ελληνικό Διαδίκτυο, που επιτρέπει στους χρήστες που την επισκέπτονται και τη χρησιμοποιούν να εντοπίζουν άμεσα και εύκολα το κατάστημα από το οποίο μπορούν να προμηθευτούν το προϊόν ή την υπηρεσία που τους ενδιαφέρει και μάλιστα όχι μόνο να συγκρίνουν τιμές αλλά και να βρουν αυτό που θέλουν σε φθηνή τιμή.


Το skroutz.gr ιδρύθηκε το 2004 από μια ομάδα αποφοίτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ. Οπως αναφέρει ο ένας από τους συνιδρυτές της εταιρείας, ο κ. Γ. Χατζηγεωργίου, γνωστός στον κυβερνοχώρο και με το ψευδώνυμο «bandito», «το site ξεκίνησε τη λειτουργία του με συμμετοχή μόλις 15 ηλεκτρονικών καταστημάτων και 40.000 προϊόντων. Πολύ γρήγορα όμως, λόγω του έξυπνου ονόματός του, καθώς και της ιδιαίτερα αξιόπιστης λειτουργίας του, έγινε ευρέως γνωστό σε δεκάδες χιλιάδες χρήστες του ελληνικού Ιnternet». Επειτα από δύο χρόνια προσπαθειών, το 2006, το site μετεξελίχθηκε σε ανώνυμη εταιρεία και έγινε μέλος του ομίλου εταιρειών Dionic ΑΕΒΕ, ο οποίος, έχοντας στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του που αφορούν την παροχή υπηρεσιών Διαδικτύου, προχώρησε στην εξαγορά του 50% της εταιρείας.


«Εργαλείο» σύγκρισης
Σήμερα χρησιμοποιώντας το skroutz. gr ως πηγή πληροφόρησης αλλά και σαν «εργαλείο» σύγκρισης τιμών ο χρήστης έχει πρόσβαση σε περισσότερα από 3.000.000 προϊόντα που διατίθενται από πάνω από 500 καταστήματα, παραδοσιακά ή ηλεκτρονικά. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία οι περισσότερες αναζητήσεις αφορούν κυρίως ηλεκτρονικά και είδη τεχνολογίας, όπως λάπτοπ, ψηφιακές τηλεοράσεις και φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα αλλά και ρολόγια χειρός.


Όπως αναφέρει ο κ. Χατζηγεωργίου, «η επέκταση και η εστίαση των υπηρεσιών αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών και σε άλλους τομείς, όπως ο προαναφερόμενος τομέας των ρολογιών χειρός και άλλων προϊόντων που δεν σχετίζονται με την τεχνολογία, αλλά και υπηρεσιών (π.χ. εστιατόρια, διασκέδαση κ.λπ.) είναι στους άμεσους στόχους της εταιρείας για την περαιτέρω ανάπτυξή της στον ελληνικό χώρο».


Σε ό,τι αφορά την ίδρυση της θυγατρικής στη Βρετανία, ο κ. Χατζηγεωργίου αναφέρει ότι δεν θα δραστηριοποιηθεί άμεσα. Απλά αυτή η επιλογή έγινε για να διευκολύνει ως έναν βαθμό τις δραστηριότητες της εταιρείας, αλλά και για να υπάρχει ένα «πάτημα» και στο εξωτερικό που θα βοηθήσει στην περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων.


Τη βασική δραστηριότητα του site πλαισιώνουν οι διαδικτυακές υπηρεσίες www.gameover.gr που ασχολείται με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια για υπολογιστές αλλά και για φορητές ή επιτραπέζιες κονσόλες. καθώς και η mobile έκδοσή του (δυνατότητα χρήσης του από κινητά τηλέφωνα ή ΡDΑs, μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης mobile.skroutz.gr).


Στα πρώτα δύο χρόνια της λειτουργίας του το skroutz.gr δεχόταν πάνω από 30.000 διαφορετικούς επισκέπτες κάθε ημέρα που πραγματοποιούσαν περίπου 50.000 αναζητήσεις ημερησίως. Σήμερα οι αριθμοί αυτοί έχουν τριπλασιασθεί καθώς τα «χτυπήματα» από μοναδικούς επισκέπτες φθάνουν και ξεπερνούν ορισμένες φορές τις 100.000. Τη μερίδα του λέοντος της επισκεψιμότητας του site κατέχει η ηλικιακή ομάδα από 26 ως 35 ετών με ποσοστό 35% περίπου, ενώ ακολουθούν οι ομάδες 18-25 ετών με ποσοστό 23% και 36-45 με ποσοστό 22%. Το 60% της επισκεψιμότητας αφορά το ανδρικό φύλο ενώ το 40% το γυναικείο.