Η αξία της αγοράς τεχνολογικών προϊόντων ανήλθε στα 701 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 19,2%.


Του Δημήτρη Μαλλά, Εφημερίδα “Ημερησία” 22/11/2010


consumer_electronicsΣε χαμηλές ταχύτητες συνεχίζουν να κινούνται οι πωλήσεις των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων με την πτώση σε ετήσια βάση να κινείται σε διψήφια ποσοστά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, το γ’ τρίμηνο του 2010 η αξία της αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 701 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 19,2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009.


Η πτώση ανέρχεται σε 22% αν συγκριθούν οι καθαρές τιμές. Η GfK υποστηρίζει ότι η πτώση οφείλεται τόσο στην οικονομική κρίση που έχει οδηγήσει στη μείωση της κατανάλωσης όσο και στην αύξηση του ΦΠΑ από 19% σε 23%, ενώ αρνητικές επιπτώσεις είχε και η μεγάλης διάρκειας απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών και οδηγών που είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρξει επαρκής εφοδιασμός της αγοράς.


Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση παρουσιάζει η αγορά των μικρών οικιακών συσκευών (-33,1%) στα 91 εκατ. ευρώ. Εξαιρετικά υψηλή ήταν και η πτώση στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά (-24,2% στα 125 εκατ. ευρώ.


Απώλειες
Σημαντικές ήταν οι απώλειες στα φωτογραφικά είδη (-21,7% στα 24 εκατ. ευρώ), δεδομένου ότι οι τιμές στις ψηφιακές κάμερες έχουν πέσει πολύ. Στις μεγάλες οικιακές συσκευές η πτώση ήταν στο -18,5% με τέσσερις κατηγορίες (κουζίνες, πλυντήρια πιάτων, εστίες, φούρνοι μικροκυμάτων) να μειώνονται περισσότερο από 20% σε αξία πωλήσεων. Η αγορά των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε μείωση κατά 14,5% του τζίρου της σε μία αγορά στην οποία οι οθόνες σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση (-31,7%) και οι φορητοί υπολογιστές τη μικρότερη μείωση (-10,3%).


Μικρότερη πτώση (-9,6%) παρουσιάζει η αγορά των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων. Οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων μειώθηκαν κατά 36% παρά την αύξηση κατά 144,7% στις «έξυπνες» συσκευές (smart phones) που ήταν και η μόνη κατηγορία που παρουσίασε τόσο μεγάλη αύξηση.
Ωστόσο, είναι προφανές ότι η μέση τιμή μειώθηκε σημαντικά από τον όγκο κινητών τηλεφώνων που παρουσιάζουν μείωση της τάξης του 6,1%, ενώ τα smart phones παρουσιάζουν αύξηση κατά 190,1%. Ωστόσο, τα είδη εξοπλισμού γραφείου παρουσίασαν μείωση της τάξεως του 9,9% το γ’ τρίμηνο του 2010. Σημειωτέον πως, συνολικά, τους πρώτους 9 μήνες του 2010, η αξία της αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 2,193 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μία μείωση της τάξεως του 9,1%.