Το OnLive αποτελεί μία υπηρεσία η οποία θα «εκπέμπει» παιχνίδια μέσω stream, γεγονός που εκτιμάται ότι ενδέχεται να παραγκωνίσει την ανάγκη για αγορά μίας κονσόλας.


onliveΤο μεγάλο του πλεονέκτημα είναι ότι, αντί να πηγαίνει στο κατάστημα της περιοχής για να αγοράσει ένα παιχνίδι ή να περιμένει ώρες για να τελειώσει το download ενός τίτλου, ο χρήστης θα είναι σε θέση να παίξει ένα παιχνίδι «on demand».


«Το OnLive ‘σπάει’ τον κύκλο της κονσόλας. Δε χρειαζόμαστε πλέον νέες συσκευές» είπε ο ιδρυτής της ομώνυμης εταιρείας, Στιβ Πέρλμαν- άποψη την οποία συμμερίζεται και ένα άλλο στέλεχος, ο Μάικ ΜακΓκάρβεϊ.


onlive02«Θέλουμε να πάρουμε τα λεφτά σας από το hardware και να σας κάνουμε να τα ξοδέψετε στο software. Είμαστε ουσιαστικά μία νέα πλατφόρμα, και στήνουμε ένα δίκτυο και μία υποδομή που θα διαρκέσει για τα επόμενα τριάντα χρόνια gaming, όχι απλά για τα επόμενα πέντε» λέει σχετικά.


Το OnLive βρίσκεται υπό ανάπτυξη εδώ και οκτώ χρόνια και θα λανσαριστεί επίσημα στις 17 Ιουνίου. Κατά την εταιρεία, θα είναι σε θέση να παρέχει παιχνίδια σε PC, Mac και τηλεοράσεις και ότι θα είναι σε θέση να καλύψει ακόμα και τα λιγότερο δυνατά συστήματα.


Η τεχνολογία στην οποία βασίζεται είναι η λεγόμενη «video compression», η οποία χρησιμοποιείται για την εκπομπή streaming video μέσω του Ίντερνετ. Το αποτέλεσμα θα είναι ο χρήστης να μπορεί να παίξει ανά πάσα στιγμή το παιχνίδι που θέλει, ακριβώς σαν να το είχε σε «συμβατική» μορφή.


onlive gamesΒεβαίως, υπάρχουν και κάποιοι περιορισμοί, καθώς πρόκειται για μία εξαιρετικά απαιτητική (από πλευράς bandwidth και όγκου δεδομένων) υπηρεσία: η «δουλειά» γίνεται από εξειδικευμένα data centres, τα οποία πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη των 1.000 μιλίων.


Ο χρήστης αποκτά πρόσβαση στο OnLive μέσω ενός PC ή τηλεόρασης που έχει ευρυζωνική σύνδεση στο Ίντερνετ.


«Θα προκαλέσει μεγάλες αναταραχές στο χώρο των κονσολών» είπε ο Μπίλι Πίτζεον του Bloomberg News, συμπληρώνοντας ότι θα πληγούν πολύ τα «συμβατικά» καταστήματα πώλησης παιχνιδιών (των οποίων οι πωλήσεις ήδη έχουν σημειώσει πτώση της τάξης του 8% στις ΗΠΑ).


Η θέση των δημιουργών του OnLive είναι ότι απλά ανταποκρίνονται στις επιθυμίες και τις συνήθειες του κοινού, που «μεταναστεύει» online.


«Είναι μεγάλη η μεταβολή από το ‘το κατεβάζω τώρα και το χρησιμοποιώ αργότερα’ στο ‘το χρησιμοποιώ εδώ και τώρα’. Τα δεδομένα δεν αποθηκεύονται, ‘καταναλώνονται’ την ίδια στιγμή» είπε σχετικά ο Πέρλμαν.


Παρόλα αυτά, υπάρχουν αυτοί που αμφισβητούν τις ενθουσιώδεις: ο Ντην Τακαχάσι, του Gamesbeat, θεωρεί ότι η επιτυχία σε καμία περίπτωση δεν είναι εγγυημένη.


«Αρχικά θα είναι περιορισμένης έκτασης, καθώς θα αποτελεί απλά άλλο ένα νέο μέσο που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εταιρείες κατασκευής παιχνιδιών. Αλλά κάποια στιγμή ναι, θα υπάρξει μετάβαση».


Το OnLive θα είναι διαθέσιμο αντί της μηνιαίας συνδρομής των 14,95 δολαρίων και οι συνδρομητές του θα μπορούν να αγοράζουν ή νοικιάζουν παιχνίδια μέσω του Ίντερνετ.