Επενδύσεις σε νέα τεχνολογικά εργαλεία υλοποιούν οι ελληνικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα από τον τομέα της μεταποίησης, σύμφωνα με έκθεση της IDC, η οποία εκτιμάται από τη “Ναυτεμπορική” ότι φανερώνει την ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς επιχειρηματικών εφαρμογών.


SOFTWAREΑναλυτικότερα, σύμφωνα με μία εκ των εγκυροτέρων εταιρειών ανάλυσης της διεθνούς αγοράς πληροφορικής, ιδιαίτερα υψηλή ανάπτυξη, η οποία έφθασε το 11,6%, παρουσίασε κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς η ελληνική αγορά επιχειρηματικών εφαρμογών και λύσεων. Ο συγκεκριμένος τομέας της ελληνικής αγοράς πληροφορικής έφθασε τα 83,16 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν σε έσοδα από τη χορήγηση νέων αδειών χρήσης επιχειρηματικών εφαρμογών και συμβόλαια συντήρησης.


Σύμφωνα πάντα με την έκθεση της IDC, η ελληνική αγορά λογισμικού ακολουθεί μια υγιή πορεία τα τελευταία χρόνια, εμφανίζοντας σταθερή ανάπτυξη. Τη μερίδα του λέοντος, στη συγκεκριμένη αγορά, κατέχουν οι διεθνείς «παίκτες» οι οποίοι αντιστοιχούν σε περισσότερο από το 50% του συνολικού τζίρου.


Στην πρώτη θέση κατατάσσεται η γερμανική SAP η οποία ηγείται της αγοράς επιχειρηματικού λογισμικού στην Ελλάδα, ενώ ακολουθεί η Singular Logic, η Μicrosoft Dynamics, η Entersoft και η Oracle. O μεταποιητικός τομέας παραμένει ο κλάδος με τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε επιχειρηματικές εφαρμογές, ενώ ακολουθεί ο κλάδος της χονδρικής. Αισιόδοξες είναι όμως οι προβλέψεις της IDC σε ό,τι αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς στην Ελλάδα για την επόμενη πενταετία, καθώς εκτιμάται ότι, σε ετήσια βάση, ο τζίρος θα αυξάνεται κατά περίπου 4,7%. Η ανάπτυξη αυτή θα καθοδηγηθεί από την υψηλή ζήτηση στο δημόσιο τομέα, στη μεταποίηση, στον τομέα της εκπαίδευσης και της ατομικής υγιεινής.


a670_SDOCweblogo1Καθοριστικό παράγοντα στην ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς λογισμικού διαδραματίζει, όμως σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας και η διαθεσιμότητα κοινοτικών κονδυλίων, όπως και ο έντονος ανταγωνισμός, που οδηγεί τις ελληνικές επιχειρήσεις στο να επιδιώκουν τον εκσυγχρονισμό τους. Αισιόδοξες είναι οι εκτιμήσεις της IDC και για τις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς ολοένα και περισσότερες αποφασίζουν να υιοθετήσουν σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία.


Η ελληνική αγορά
Υπενθυμίζεται ότι, συνολικά, η αξία της ελληνικής αγοράς Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών κατά το 2009 εκτιμάται στα 10,9 δισ., έναντι 10,6 δισ. ευρώ το 2008. Από αυτά, τα 2,4 δισ. ευρώ αφορούν στην αξία της ελληνικής αγοράς πληροφορικής και τα 8,5 δισ. ευρώ αντιστοιχούν στην αξία της αγοράς τηλεπικοινωνιών.


Ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς κατά το 2008 – 2009 εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 2,9% έναντι 3,5% κατά το διάστημα 2007 – 2008. Για το 2010, ο ΕΙΤΟ προβλέπει η αξία της ελληνικής αγοράς Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) να φτάσει στα 11,2 δισ. ευρώ, και ο ρυθμός ανάπτυξης κατά την περίοδο 2009 – 2010 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στο 2,6%, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση. Τέλος, σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά υπηρεσιών Πληροφορικής φέτος, η αξία της θα διαμορφωθεί στα 963 εκατ. ευρώ. Για το 2010, η αξία της αγοράς υπολογίζεται στα 975 εκατ. ευρώ και ο ρυθμός ανάπτυξης στο 1,2%. Η κατηγορία project services παραμένει ο στυλοβάτης της αγοράς υπηρεσιών Πληροφορικής, έναντι της αγοράς συντήρησης.


ΕΙΤΟ
Ανάπτυξη για την ελληνική αγορά λογισμικού προβλέπει όμως και ο ΕΙΤΟ (Εuropean Information Technology Observatory), ο οποίος εκτιμά ότι συνολικά, δηλαδή όχι μόνο για επιχειρηματικές εφαρμογές, ο τομέας θα εμφανίσει φέτος πωλήσεις 578 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 2,1% συγκριτικά με πέρυσι.


Για την περίοδο 2009 – 2010, η αγορά εκτιμάται ότι κινηθεί στο 0,9% και η αξία της θα διαμορφωθεί στα 583 εκατ. ευρώ. Η ζήτηση για λογισμικό υποδομής ακόμη και από τομείς που έχουν πληγεί από την παρούσα οικονομική κρίση, όπως είναι ο τουρισμός και η βιομηχανία, αποτελούν έναν από τους λόγους διατήρησης του θετικού ποσοστού ανάπτυξης στον κλάδο, επισημαίνουν οι αναλυτές του ΕΙΤΟ.