Το Uber, η μεγαλύτερη εταιρεία ταξί στον κόσμο, δεν έχει στην κατοχή του ούτε ένα όχημα. Το Facebook, το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον πλανήτη δεν δημιουργεί περιεχόμενο. Το Airbnb, ο μεγαλύτερος πάροχος χώρων διαμονής και φιλοξενίας παγκοσμίως δεν διαθέτει ακίνητα. Και το Alibaba, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της Γης, δεν έχει στοκ και αποθέματα. Καλά, τελικά τι πουλάνε αυτοί οι τέσσερις;

Κάποιος κακοήθης, θα μπορούσε να ισχυριστεί αέρα κοπανιστό. Αυτό όμως θα συνέβαινε μόνο στην περίπτωση που κάποιος ανταγωνιστής τους θα μπορούσε να καλύψει επάξια το κενό τους αν αυτά π.χ. αύριο εξαφανίζονταν. Με δεδομένο το ότι μιλάμε για το Facebook, το Airbnb, το Uber και το Alibaba όμως, ποιος μπορεί να ισχυριστεί έστω και με μία μικρή δόση βεβαιότητας κάτι τέτοιο;

interesting-internet-stuff

Εταιρείες σαν και τις προαναφερθείσες έπιασαν το νόημα από νωρίς: ο κόσμος ίσως και να μην έχει ανάγκη από νέα προϊόντα, καινούρια αντικείμενα, περίεργες εφευρέσεις. Το μόνο που θέλει είναι να κάνει τη ζωή του ευκολότερη, διασκεδαστικότερη, χαρούμενη και εκεί ακριβώς εστιάζουν. Το καρέ της εισαγωγής προσφέρει υπηρεσίες, υπηρεσίες που έχουν ως στόχο τη διευκόλυνση του κοινού κατά χρήση τους. Και ποιος δεν θα ‘θελε ένα φθηνό κατάλυμα; Ποιος θα έλεγε όχι σε μία φθηνότερη εναλλακτική του ταξί; Υπάρχει κανείς που να αρνείται την κοινωνικοποίηση και το κουτσομπολιό από την άνεση του καναπέ του; Και τέλος, γιατί κάποιος να μην επισκεφθεί ένα ψηφιακό mall όπου έμποροι κι έμποροι εκθέτουν την πραμάτεια τους;

Το διαδίκτυο δίνει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα να αναδειχθούν όχι μόνο εκείνοι που πουλάνε προϊόντα αλλά και όσοι εμπορεύονται υπηρεσίες. Η καθημερινότητά μας έχει γίνει πλέον αρκετά πολύπλοκη σε σχέση με το πώς ήταν μια πενταετία πριν. Κανείς μας δεν επιθυμεί να ξοδεύει τον πολύτιμο χρόνο του για πράγματα που αν μπορούσε θα έκανε σε λιγότερο χρόνο με μεγαλύτερη ευκολία και κάπου εδώ είναι που υπεισέρχονται υπηρεσίες σαν και τις τέσσερις που αναφέραμε στην αρχή.

interesting-internet-stuff-3

Στις μέρες μας ένα προϊόν μπορεί να είναι εξίσου σημαντικό με μία υπηρεσία που θα επιτρέψει στον τελικό χρήστη/καταναλωτή να το εντοπίσει και να το προμηθευτεί ευκολότερα. Αυτό ακριβώς είναι που πληρώνει κάθε ενδιαφερόμενος προκειμένου να προβληθεί και να κερδίσει κι αυτός με τη σειρά του κάτι από εφαρμογές σαν και τις προηγούμενες. Οι τάσεις του παγκόσμιου ίντερνετ δείχνουν πως για κάθε Facebook και Airbnb που υπάρχουν σήμερα, σε μια τετραετία θα υπάρχουν ακόμα τρία. Το διαδίκτυο επιβραβεύει την υπηρεσία και δείχνει τον τρόπο προς κάθε νέο, wannabe επιχειρηματία: αντί να ψάχνει να βρει το σούπερ-ντούπερ προϊόν, ας σκαρφιστεί έναν τρόπο για να κάνει ευκολότερη τη ζωή των ανθρώπων. Άπαξ και το καταφέρει αυτό, θα έχει βρει αυτόματα και προϊόντα: τους ίδιους τους πελάτες του…