Λέγαμε πριν λίγο καιρό για τον Φέλιξ Κίελμπεργκ, τον Σουηδό «θεό του YouTube» ο οποίος μόνο το 2014 έβγαλε από το YouTube πάνω από $7,4 εκατ.! Ο PewDiePie, όπως είναι γνωστός ο Κίελμπεργκ, αποτελεί τον γνωστότερο χρήστη και δημιουργό περιεχομένου στην πλατφόρμα της Google, και συνάμα τον άνθρωπο στον οποίο πολλοί ονειρεύονται να μοιάσουν.

Πώς όμως έφτασε ο PewDiePie να γίνει τόσο γνωστός και πώς είναι δυνατόν κάποιος να κάνει το ίδιο; Ακριβώς το ίδιο, κατ’ αρχάς, είναι κομματάκι δύσκολο. Ας δούμε όμως τις κινήσεις και τους στόχους που θα πρέπει να θέσει ένας… επίδοξος PewDiePie προκειμένου να κατακτήσει στο απώτερο μέλλον το YouTube.

YouTube όπως… Google

Το YouTube, σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε ανήκει στη Google. Είναι λοιπόν σε θέση να ελέγχει μια σειρά παραμέτρων που αφορούν τις θεάσεις των βίντεο ενός χρήστη: πόσοι τα βλέπουν, για πόση ώρα τα παρακολουθούν και πόσο ενεργοί είναι. Δεν αρκείται μόνο στον αριθμό των προβολών, τα “like” και τα “subscribe” αλλά εξετάζει και άλλους παράγοντες, βάσει των οποίων μπορεί στο τέλος να αποφανθεί κατά πόσο τα βίντεο ενός χρήστη είναι ενδιαφέροντα για το κοινό ή όχι.

Ο τρόπος με τον οποίο αξιολογεί το περιεχόμενο ενός βίντεο το YouTube είναι παρεμφερής με αυτόν που χρησιμοποιεί η μηχανή αναζήτησης της Google. Αυτό που θα πρέπει να ενδιαφέρει τους YouTubers λοιπόν, είναι το περιεχόμενο που παράγουν να είναι ενδιαφέρον για το κοινό τους, ανεξαρτήτως θεματολογίας –ό,τι ακριβώς συμβαίνει και με τα sites! Εννοείται πως ένα βίντεο στο οποίο παραπέμπουν διάφορες ιστοσελίδες κερδίζει επιπλέον πόντους στην αξιολόγηση του YouTube.

youtuber-2

Think global, act local

Κάπως έτσι λοιπόν καταρτίζεται η λίστα με τα βίντεο που προτείνει η πλατφόρμα στους χρήστες της. Σαφώς και οι προτάσεις αυτές έχουν να κάνουν και με τα γούστα/προτιμήσεις του κάθε χρήστη, όμως το YouTube δεν κάνει τίποτε περισσότερο από μία απλή αντιστοίχιση. Οι προτάσεις έχουν κατά βάση τοπικό χαρακτήρα, οπότε αν εσείς παράγετε βίντεο στα ελληνικά και το YouTube κρίνει ότι έχει νόημα να σας προωθήσει, θα το κάνει εντός Ελλάδος. Αν πάλι αποφασίσετε να δημιουργήσετε υπότιτλους π.χ. ώστε να προσεγγίσετε και κοινό από άλλες χώρες, τότε εφ’ όσον τα πάτε καλά και σε αυτές, το YouTube θα σας «εκθέσει» και εκεί. Τα αγγλικά αποτελούν τη σίγουρη λύση, αν και ο ανταγωνισμός εδώ προφανώς είναι τεράστιος.

«Κάθε αρχή και δύσκολη» λέει ο θυμόσοφος λαός και το αξίωμα αυτό ισχύει και στην περίπτωση του YouTube: η όλη δυσκολία είναι μέχρι να βρείτε το αρχικό σας κοινό. Όταν τα “views” αρχίσουν να έρχονται, το ίδιο το YouTube θα αντιληφθεί ότι έχει να κερδίσει από εσάς και θα σας προβάλλει περισσότερο. Εκμεταλλευτείτε το “word of mouth” και τα διάφορα άλλα social δίκτυα και προωθήστε τη δουλειά σας, στήστε ένα καλαίσθητο κανάλι και μην επαναπαυθείτε!