Οι Ρώσοι που ταξίδεψαν στην Ελλάδα κατά τον περασμένο Μάρτιο αυξήθηκαν πάνω από 523%.

Η πρόσφατη έρευνα της PayPal και της Data Insight δείχνει ότι το διαδικτυακό μερίδιο της ρωσικής ταξιδιωτικής αγοράς εξακολουθεί να αναπτύσσεται. Η πρόσφατη έρευνα της PayPal και της Data Insight δείχνει ότι οι Ρώσοι φαίνεται να έχουν εντάξει το e-travel στην καθημερινότητά τους – και στις τρεις βασικές κατηγορίες, ένα μεγάλο ποσοστό των πρόσφατων κρατήσεων και πληρωμών έχει πραγματοποιηθεί online (46% για αεροπορικά εισιτήρια, 49% για εισιτήρια τρένου και 31% για κρατήσεις ξενοδοχείων). Η μοναδική κατηγορία ταξιδιωτικής υπηρεσίας όπου ακόμα κυριαρχούν οι ενέργειες offline είναι οι οργανωμένες εκδρομές – η έρευνα δείχνει ότι ο συνηθέστερος τρόπος εύρεσης εκδρομής, είναι να γίνεται online η επιλογή και offline η τελική κράτηση (39%).

Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, ενώ ο συνολικός αριθμός των ταξιδιωτών είναι ελαφρώς χαμηλότερος από το 2015 (για παράδειγμα, μόλις το 26% των ερωτηθέντων ταξίδεψε στο εξωτερικό το 2016 – σε σύγκριση με το 30% το 2015), διαφαίνεται μια σταθερή αύξηση του διαδικτυακού μεριδίου της ρωσικής ταξιδιωτικής αγοράς.
Το 69% των ενεργών online χρηστών αναφέρει ότι το διαδίκτυο τους βοηθάει στην εύρεση καλύτερων τιμών όταν ταξιδεύουν και το 57% αναφέρει ότι το διαδίκτυο διευκολύνει κατά πολύ τη διαδικασία της κράτησης και της πληρωμής ταξιδιωτικών υπηρεσιών.

Μεταξύ εκείνων που ταξίδεψαν τους τελευταίους 12 μήνες, το 20% δηλώνει ότι αγόρασε διαδικτυακά τα εισιτήρια του τρένου, και το 18% τα αεροπορικά εισιτήρια. Τρίτη κατά σειρά έρχεται η κράτηση δωματίων σε ξενοδοχεία με το 17% των ερωτηθέντων να έχουν κάνει κράτηση και/ή να έχουν πληρώσει online.

Η ανάπτυξη, σε σύγκριση με το 2015, διαφαίνεται επίσης από το μερίδιο των κρατήσεων, οι οποίες έγιναν και εξοφλήθηκαν διαδικτυακά, ενώ είναι ακόμα πιο εμφανής όσον αφορά τα αεροπορικά εισιτήρια, καθώς σταδιακά οι Ρώσοι χρησιμοποιούν αποκλειστικά το διαδίκτυο για κρατήσεις (από 80% σε 92% το τρέχον έτος).

Οι γυναίκες αποτελούν την πλειοψηφία όσων αγοράζουν συχνότερα μέσω διαδικτύου ταξιδιωτικές υπηρεσίες

Η έρευνα επίσης αποκαλύπτει ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με το δημογραφικό προφίλ όσων πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο:

– Οι ηλικίες από 35 έως 54 αγοράζουν συχνότερα μέσω διαδικτύου ταξιδιωτικές υπηρεσίες, με ξεκάθαρη πλειοψηφία των γυναικών

– Τα περισσότερα αεροπορικά εισιτήρια αγοράζονται online σε μεγάλες πόλεις, ενώ εκείνοι που αγοράζουν εισιτήρια τρένου ή κλείνουν ξενοδοχεία, διαμένουν κυρίως σε περιοχές μεσαίου μεγέθους (με πληθυσμό 100.000-400.0000)

Οι πιο δημοφιλείς online υπηρεσίες αγοράς ταξιδιωτικών αγαθών είναι οι εξής:

– Η ιστοσελίδα των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (το 43% έχει πραγματοποιήσει αγορές μέσω αυτής)

– Ιστότοποι αερογραμμών (30%)

– Υπηρεσίες κρατήσεων (29%)

– Υπηρεσίες κράτησης αεροπορικών εισιτηρίων (22%)

– Κρατήσεις δωματίων σε ιστότοπους ξενοδοχείων (21%)

Η έρευνα επίσης ασχολήθηκε με το δημογραφικό προφίλ των νέων δημοφιλών υπηρεσιών «ανταλλαγής», όπως η AirBnB και το BlaBlaCar (8% των ερωτηθέντων έκανε χρήση online υπηρεσιών για ενοικίαση δωματίων ή διαμερισμάτων βραχυπρόθεσμης διάρκειας και το 11% έκανε online κρατήσεις για ridesharing). Φαίνεται ότι κυρίως νέοι είναι εκείνοι που ενοικιάζουν διαμερίσματα (το 55% είναι κάτω των 35 ετών), με ποσοστά ισομερώς κατανεμημένα ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες (51% άντρες – με συνολικό μερίδιο ανδρών που χρησιμοποιούν διαδικτυακές ταξιδιωτικές υπηρεσίες μόλις το 44%), ενώ ελαφρώς μεγαλύτερο μερίδιο άνω του μέσου όρου προέρχεται από ευκατάστατες οικογένειες (το 9% έχει οικογενειακό εισόδημα άνω των 150.000 ρουβλίων μηνιαίως σε αντίθεση με ένα 6% στο σύνολο εκείνων που αγοράζουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες). To ridesharing δείχνει μια ελαφρώς διαφορετική εικόνα με ένα ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ανδρών (56%), το 37% να προέρχεται από μικρές πόλεις (κάτω των 100.000 κατοίκων), και το 35% να προέρχεται από οικογένειες με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα (30.000 μηνιαίως).

Οι Ρώσοι επιλέγουν συχνότερα την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Σύμφωνα με τον Ρωσικό Σύνδεσμο Τουριστικών Πρακτόρων, παρά τα οικονομικά προβλήματα και τη συνεχιζόμενη κρίση με τους πρόσφυγες στα παράλιά της, στην Ελλάδα έχει σημειωθεί αύξηση άνω του 500% στον αριθμό των Ρώσων τουριστών που επισκέπτονται την χώρα.

«Διεξάγουμε έρευνα με την PayPal για την ρωσική ταξιδιωτική online αγορά επί τρία συναπτά έτη», δηλώνει ο Boris Ovchinnikov, partner της Data Insight. «Και πλέον είμαστε σε θέση να έχουμε μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα της αγοράς, όπως έχει διαμορφωθεί αυτά τα χρόνια. Για παράδειγμα, όσοι στο παρελθόν θεωρούσαν πολυτέλεια τα ταξίδια στο εξωτερικό, αλλά κατάφεραν να τα δοκιμάσουν, ακόμα κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να συνεχίσουν να κάνουν διακοπές εκτός της χώρας τους. Αυτοί οι άνθρωποι – άνω των 55 ετών, με οικογενειακό εισόδημα κάτω των 50.000 ρουβλίων μηνιαίως, οι οποίοι κατοικούν σε μικρές και μεσαίου μεγέθους πόλεις – έχοντας κατορθώσει παλαιότερα να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό, συνεχίζουν να προσπαθούν να βρουν μια ευκαιρία για ένα τέτοιο ταξίδι, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο».

russian traveller«Πιστεύουμε ότι η στροφή προς την online κατανάλωση στην ταξιδιωτική βιομηχανία θα συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια – με τους ανθρώπους/χρήστες να αποζητούν καλύτερες τιμές, εφ’ όσον μπορούν να εμπιστευθούν τις εν λόγω υπηρεσίες», δηλώνει ο Vladimir Malugin, Επικεφαλής της PayPal Ρωσίας. «Πέρυσι επεκτείναμε το Πρόγραμμα Προστασίας του Καταναλωτή σε άυλα αγαθά, συμπεριλαμβανομένων των εισιτηρίων και ταξιδιωτικών υπηρεσιών, ειδικά για να είναι πιο ξέγνοιαστοι οι πελάτες μας στον προγραμματισμό των πολυαναμενόμενων διακοπών τους. Τα καλά νέα είναι ότι η PayPal είναι επί του παρόντος παρούσα και διαθέσιμη σε ιστοσελίδες και εφαρμογές των μεγαλύτερων ονομάτων της ταξιδιωτικής βιομηχανίας – από τις διεθνούς φήμης αερογραμμές, έως τις μικρότερες επιχειρήσεις ενοικίασης πολυτελών εξοχικών κατοικιών στα ελληνικά νησιά».

Σχετικά με την έρευνα
Τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν σε μια online έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της PayPal από την Data Insight μέσω ενός online panel ερευνών της TNS, το Φεβρουάριο του 2016, με τη συμμετοχή 4.100 ατόμων. Το δείγμα αντιπροσωπεύει ενεργούς χρήστες του Internet, ηλικίας 18-64 ετών, από όλες τις περιοχές της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Στην έρευνα αυτή, οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να δηλώσουν στοιχεία σχετικά με online αγορές, πληρωμές και χρήση χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, ηλεκτρονικές μεταφορές κεφαλαίων μεταξύ ιδιωτών, φιλανθρωπικές δράσεις, χρήση ψηφιακού περιεχομένου και ταξίδια.