Οι λέξεις «παγκόσμια ύφεση» πρωταγωνιστούν στην… απαισιόδοξη ανακοίνωση των κερδών της ολλανδικής εταιρείας για το α΄ τρίμηνο του 2009.

PhilipsΗ Philips υποστηρίζει ότι το α΄ τρίμηνο φέτος ήταν χειρότερο από το τελευταίο τρίμηνο του 2008 (όταν η Philips προειδοποίησε ότι οι πωλήσεις και το κλίμα είχαν επιδεινωθεί επικίνδυνα), ενώ προβλέπει ότι δεν θα υπάρξει βασική αλλαγή αυτό το τρίμηνο.


Οι οργανικές πωλήσεις μειώθηκαν σε όλες τις αγορές και σε όλους τους κλάδους: κατά 11% στη Βόρεια Αμερική, κατά 18% στην Δυτική Ευρώπη και κατά 25% στην Κίνα.


Από το κλίμα ύφεσης δεν έμεινε ανεπηρέαστος ούτε ο πολλά υποσχόμενος κλάδος ιατρικών μηχανημάτων, πυρήνας των προσπαθειών της Philips τα τελευταία χρόνια, στα πλαίσια της αναζήτησής της για κλάδους με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Οι οργανικές πωλήσεις του συγκεκριμένου τομέα του ολλανδικού ομίλου μειώθηκαν κατά 2%, ενώ οι παραγγελίες της μειώθηκαν κατά 17% καθώς τα αμερικανικά νοσοκομεία μειώνουν τις κεφαλαιουχικές δαπάνες τους.


Οι πωλήσεις λαμπτήρων μειώθηκαν κατά 19% λόγω των προβλημάτων στις αγορές αυτοκινήτων και κατασκευών. Οι καταναλωτές περικόπτουν τις δαπάνες τους για τηλεοράσεις με επίπεδες οθόνες, αλλά όχι για οθόνες που παρακολουθούν και ελέγχουν τα μωρά ή για ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες.


Η Philips αντέδρασε με αύξηση στις περικοπές κόστους από 400 εκατ. ευρώ, σε πάνω από 500 εκατ. και η μετοχή της κατέγραψε άνοδο. Ωστόσο, οι επενδυτές θα πρέπει να είναι επιφυλακτικοί, διότι η οικονομία αυτή ισοδυναμεί με 2 ποσοστιαίες μονάδες των λειτουργικών περιθωρίων κέρδους. Οι μετοχές της Philips, που διαπραγματεύονται σήμερα πάνω από 19 φορές τα κέρδη του 2009, είναι κάτι παραπάνω από υπερτιμημένες.