Με το rooting” να γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές, δεν είναι και λίγοι εκείνοι που φοβούνται μην τυχόν και χάσουν την εγγύησή τους. Με τη σύγχυση να… βασιλεύει επί του θέματος, πάμε να ρίξουμε μια ματιά για να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή τι ισχύει, πού καλυπτόμαστε και πού θα πρέπει να προσέξουμε

Ας ξεκαθαρίσουμε το εξής: η Ευρωπαϊκή Ένωση ορίζει πως κάθε συσκευή θα πρέπει να προσφέρεται στο καταναλωτικό κοινό με εγγύηση 2 ετών. Έτσι, ακόμα κι όταν εταιρείες (βλ. Apple) διατείνονται πως τα προϊόντα τους καλύπτονται από εγγύηση 12 μηνών, γνωρίζουν πως αν κάποιος καταναλωτής πιέσει το θέμα, εν τέλει θα δικαιωθεί γιατί πολύ απλά αυτό προβλέπει η κοινοτική νομοθεσία.

Από εκεί και πέρα τώρα, στο θέμα του “rooting” ακόμα κι οι ίδιοι οι κατασκευαστές δεν προσφέρουν συγκεκριμένη απάντηση. Οι εταιρείες αναφέρουν πως μια τέτοια ή παρεμφερής διαδικασία «ενδεχομένως να καταστήσει άκυρη την εγγύηση» όμως η αλήθεια είναι πως σπάνια συμβαίνει κάτι τέτοιο. Αν μία συσκευή παρουσιάσει πρόβλημα λειτουργίας, ο κατασκευαστής θα την επιδιορθώσει, ακόμα κι αν ο χρήστης την έχει τροποποιήσει ως προς το λογισμικό/λειτουργικό της προηγουμένως –φυσικά για να αποφευχθεί το οποιοδήποτε ενδεχόμενο άρνησης παροχής υπηρεσίας, ο χρήστης μπορεί κάλλιστα να την επαναφέρει στην αρχική/εργοστασιακή της κατάσταση.

root-android-2

Αντιλαμβάνεστε βέβαια πως υπάρχουν και βλάβες που μπορούν να προκληθούν λόγω παρέμβασης στο λειτουργικό ενός smartphone ή tablet. Αν για παράδειγμα ο χρήστης ανεβάσει την ένταση του ήχου πάνω από τα ασφαλή επίπεδα, ενδεχομένως να προξενήσει ανεπανόρθωτη βλάβη στα ηχεία/μεγάφωνο της συσκευής. Αν πειράξει, εν γνώσει του ή άθελά του το firmware της κεραίας, του δέκτη Wi-Fi ή Bluetooth και αυτός πάψει να λειτουργεί, τότε ο κατασκευαστής εφ’ όσον διακρίνει πως η συσκευή είναι “rooted” ή έχει εγκατασταθεί ανεπίσημο ROM, μπορεί να υποστηρίξει πως αυτή είναι εκτός εγγύησης. Για περιπτώσεις που ένα smartphone ή tablet brickάρει” κατά την εγκατάσταση “custom ROM”, δεν τίθεται θέμα (εννοείται πως είναι εκτός εγγύησης) όμως ευτυχώς αποτελούν σπάνιο φαινόμενο.

Ως εκ τούτου, καταλήγουμε σε μία πολύ χρήσιμη συμβουλή. Αν έχετε «πειράξει» με οποινδήποτε τροπο τη συσκευή σας αλλά πρέπει να την πάτε για σέρβις, φροντίστε να την επαναφέρετε σε μία «αποδεκτή» κατάσταση. Τι σημαίνει αυτό; “Unroot”! Επαναφέρετε την αρχική της ROM, κλειδώστε εκ νέου τον bootloader και… προσευχηθείτε η όποια βλάβη να οφείλεται καθαρά σε hardware –ένας κατασκευαστής μπορεί να δει αν η ROM ή ο bootloader μιας συσκευής πειράχτηκε κάποια στιγμή, ακόμα κι αν έχει μεσολαβήσει επαναφορά του.