O μέσος χρήστης έχει πλέον εξοικειωθεί με την αναζήτηση στο διαδίκτυο. Με το Google να έχει γίνει… δεύτερη φύση όλων μας, ο νους έχει εκπαιδευτεί με τρόπο τέτοιο ώστε στην ανατολή και της πιο μικρής, της πιο επουσιώδους απορίας, να καταφύγει στην αναζήτηση. Το ίντερνετ άλλωστε έχει την απάντηση σε όλα και όπου «ίντερνετ» δεν χρειάζεται να τοποθετούμε ασυζητητί τη Google…

Ένα site ή, ορθότερα, μια πλατφόρμα που χρησιμοποιεί ένα τεράστιο μέρος, όχι απλά του «ιντερνετικού» αλλά του παγκόσμιου πληθυσμού, είναι το Facebook. Όλοι περνάμε σε αυτό ουκ ολίγες ώρες σε καθημερινή βάση, χαζεύοντας τα τεκταινόμενα στον φιλικό, επαγγελματικό και συγγενικό μας κύκλο –και όχι μόνο, φυσικά- μέσα απ’ τις σελίδες, τις εφαρμογές, την πλατφόρμα του. Το Facebook, που λέτε, διαθέτει τη δικιά του λειτουργία αναζήτησης. Ίσως κάποιοι από εσάς να την έχετε χρησιμοποιήσει, ψάχνοντας κάποιον φίλο, μία επαφή, μια ομάδα ή σελίδα αλλά μέχρι εκεί. Αγαπητοί μας, συγχαρητήρια αλλά πατήσατε απλά στην κορυφή του παγόβουνου…

facebook-search-2

Χρήστες και φίλοι

Η βασικότερη μορφή αναζήτησης που μπορείτε να κάνετε στο Facebook αφορά πράγματι πρόσωπα, χρήστες του. Δεν έχετε παρά να πληκτρολογήσετε το όνομα που σας ενδιαφέρει στη μπάρα αναζήτησης και να δείτε τα αποτελέσματα να «ξεδιπλώνονται» μπροστά σας. Αρχικά θα εμφανιστούν οι φίλοι σας και εν συνεχεία άλλοι χρήστες με τους οποίους, πιθανόν, να σχετίζεστε –το Facebook υπολογίζει αν τυχόν υπάρχει περίπτωση να γνωρίζεστε, μέσω κοινών επαφών, χόμπι, στεκιών κλπ. Μπορείτε μάλιστα, αντί να εισάγετε το όνομα κάποιου που ψάχνετε, να πληκτρολογήσετε τη διεύθυνσή email του: αν την έχει καταχωρήσει στο δίκτυο, τότε θα εμφανιστεί μπροστά σας φάντης-μπαστούνι. Σε διαφορετική περίπτωση, αν το πρόσωπο που αναζητάτε δεν έχει ανεβάσει φωτογραφία του, μπορείτε απλά να ελέγξετε τους κοινούς σας φίλους ώστε να διαπιστώσετε αν πρόκειται πράγματι για τον… στόχο σας. Αν δεν δουλέψει ούτε το όνομα αλλά ούτε και το email, τότε δοκιμάστε το… τηλέφωνο! Λίγο δύσκολο βέβαια κάποιος να έχει εμπιστευτεί τον προσωπικό του αριθμό στον Ζούκερμπεργκ αλλά ποτέ δεν ξέρετε…

Δημοσιεύσεις και νέα

Ας πάμε τώρα σε κάτι πιο προχωρημένο: δημοσιεύσεις. Ας πούμε ότι μια-δυο μέρες πριν είδατε στο χρονολόγιό σας (aka timeline) κάτι που σας άρεσε αλλά δεν το σώσατε με αποτέλεσμα να το αναζητάτε τώρα. Δεν έχετε παρά να γράψετε στη μπάρα αναζήτησης κάτι σχετικό μ’ αυτό και το Facebook θα αρχίσει να αναμοχλεύει στις δημοσιεύσεις των επαφών σας. Αν έχετε κάποια υποψία σχετικά με το ποιος μπορεί να το έγραψε κιόλας, συμπληρώστε και το όνομά του στην αναζήτησή σας: θα βοηθήσει. Εναλλακτικά, αν δεν ψάχνετε κάτι συγκεκριμένο αλλά χαζεύετε… γενικά, ασχοληθείτε με hashtags. Ναι, ΟΚ, μπορεί να μην είναι τόσο δημοφιλή όσο στο Twitter, όμως το Facebook μπορεί και «ψαρεύει» δημοσιεύσεις και “posts” σχετικά με ένα θέμα, ακόμα κι αν ο συγγραφέας τους ξέχασε να προσθέσει τα σχετικά «καγκελάκια».

facebook-search-3

Κάτι προσωπικό

Αν τώρα ψάχνετε κάτι στο οποίο εμπλακήκατε άμεσα, όπως ένα “like” που κάνατε σε ένα “post”/κείμενο άλλου, μια φωτογραφία την οποία και σχολιάσατε, μια κουβέντα στην οποία πήρατε μέρος ή μία δημοσίευση που αναφέρθηκε το όνομά σας, τότε θα πρέπει να το βρείτε διαφορετικά. Αρκεί να μπείτε σε αυτήν εδώ τη διεύθυνση και να αρχίσετε να κοιτάτε προσεκτικά. Το Facebook μάλιστα σας δίνει τη δυνατότητα να αναζητήσετε ενέργειες που σας αφορούν επί τούτου, οπότε εκμεταλλευτείτε τη. Μην περιμένετε βέβαια την κατηγοριοποίηση και την πληθώρα αποτελεσμάτων όπως στην κανονική αναζήτηση αλλά τον στόχο σας λογικά θα τον πετύχετε οπότε όλα καλά.

Τοποθεσίες και “hot spots”

Σε περίπτωση που οι αναζητήσεις σας περιλαμβάνουν τοποθεσία, δεν έχετε παρά να συμπεριλάβετε σε αυτές το όνομα της χώρας, της πόλης ή έστω της περιοχής που σας ενδιαφέρει. Μη διστάσετε να γίνετε πιο συγκεκριμένοι ψάχνοντας για καλά ξενοδοχεία (“five star hotels in Las Vegas”) ή γκουρμέ εστιατόρια (“gourmet restaurants in London”) επί παραδείγματι. Α, ναι: κατά προτίμηση χρησιμοποιήστε την Αγγλική. Από εκεί και πέρα, αν δεν μείνετε ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα, αντικαταστήστε το μέρος για το οποίο ψάχνετε με τον ταχυδρομικό του κώδικα (π.χ. “wine bar in 11741” αντί για “wine bar in Koukaki”) και αφήστε το Facebook να σας εκπλήξει!