Η easyJet διορίζει επικεφαλής της Επιστήμης των Δεδομένων για να επιταχυνθεί η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εταιρία και να αυξηθεί η αποδοτικότητά της.

Η easyJet, η κορυφαία αεροπορική εταιρία της Ευρώπης, διόρισε τον πρώτο Επικεφαλής της Επιστήμης των Δεδομένων για να επιταχύνει την ήδη υπάρχουσα χρήση της Τεχνητής Nοημοσύνης (TN). Η τεχνητή νοημοσύνη θα συμβάλει στη βελτίωση της αποδοτικότητας, στη μείωση του κόστους και στην αύξηση των εσόδων καθώς και στην ικανοποίηση των πελατών, με την περαιτέρω βελτίωση διαφόρων τομέων όπως, το πρόγραμμα πτήσεων της easyJet, την αξιοπιστία του στόλου, την επιλογή γεύματος & ποτού εν πτήση, καθώς και το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της εταιρίας Flight Club.

H TN λειτουργεί με τη χρήση προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών για να αναλύσει εξαιρετικά μεγάλο όγκο δεδομένων – πχ. τα 170 εκατομμύρια τεμάχια τροφίμων και ποτών που μεταφέρονται συνολικά ετησίως για όλες τις πτήσεις της easyJet, οι 1,5 δισεκατομμύριο ώρες πτήσης ετησίως των εξαρτημάτων του στόλου ή οι 1.3 δισεκατομμύριο αναζητήσεις στην ιστοσελίδα easyJet.com, των τελευταίων 12 μηνών.

Η παραδοσιακή πληροφορική απλά καταγράφει & αναζητά τέτοιου είδους δεδομένα, ενώ οι προηγμένες εφαρμογές της πληροφορικής με τη χρήση της ΤΝ, δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης αυτών των δεδομένων για προβλέψεις και παροχή μελλοντικών στοιχείων και λύσεων. Για παράδειγμα, προβλέποντας τη βλάβη ενός εξαρτήματος, ώστε να αντικατασταθεί σε συγκεκριμένο χρόνο ώστε να αποφευχθεί βλάβη που θα μπορούσε να προκαλέσει μια καθυστέρηση πτήσης. Ή προβλέποντας την ποσότητα ζήτησης συγκεκριμένων ειδών τροφίμων και ποτών κάθε πτήσης, έτσι ώστε οι προμήθειες να ανταποκρίνονται στη ζήτηση των πελατών χωρίς να τίθεται θέμα εξάντλησης αποθεμάτων ή μεταφοράς περίσσειας ποσότητας.

 Η Carolyn McCall, Διευθύνων Σύμβουλος της easyJet’s , εξηγεί τη στρατηγική σχετικά με την επιτάχυνση της ΤΝ:

“Από την έναρξη λειτουργίας της, πριν από 20 χρόνια, η easyJet πάντα αξιοποιούσε την καινοτομία και την τεχνολογίας αιχμής, για τη συνεχή βελτίωση της επιχειρησιακής της δράσης. Η αξιοποίηση της ΤΝ για τη διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων, θα μας βοηθήσει να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα της εταιρίας, να μειώσουμε το κόστος, να αυξήσουμε τα έσοδα και να προσφέρουμε μεγαλύτερη ικανοποίηση των πελατών.»

Ο Alberto‎ Rey-Villaverde, επικεφαλής της Επιστήμης των Δεδομένων για την easyJet, δήλωσε:

“Η easyJet είναι μια μεγάλη, αλλά σχετικά απλή αεροπορική εταιρεία. Είμαστε η τέταρτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη, ενώ όλες οι κρατήσεις πραγματοποιούνται μέσω της ιστοσελίδας easyJet.com, και ο στόλος μας απαρτίζεται από μόνο έναν τύπο αεροσκάφους, και πετάμε μόνο διαδρομές μικρών αποστάσεων. Αυτός ο συνδυασμός της απλότητας και κλίμακας, παράγει έναν ιδιαίτερα μεγάλο όγκο δεδομένων.

“Η ΤΝ μπορεί να επεξεργαστεί αυτόν τον τεράστιο όγκο δεδομένων και να συλλέξει ποιοτικά στοιχεία για τις τάσεις που μπορούν να μας φανούν χρήσιμα.

«Μέχρι σήμερα, η ανάλυση δεδομένων είχε σχέση με τις διαγνωστικές δυνατότητες και τα μέχρι τώρα στοιχεία. Σήμερα, η προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη είναι πιο επικεντρωμένη στην «προβλεπτική ικανότητα», ώστε να μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα το μέλλον και να προετοιμαστούμε για αυτό.»

Easyjet_a319_interior_in_flight_arpΆλλοι τομείς στους οποίους θα εφαρμοστεί η ΤΝ αποτελούν, το πρόγραμμα πτήσεων της easyJet για να διασφαλιστεί ότι ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην επιβατική ζήτηση, η ανάπτυξη του νέου προγράμματος της easyJet Flight Club, για να προσφέρουμε περισσότερες δυνατότητες, ώστε να διατηρήσουμε τους πελάτες που πετούν συχνά με easyJet ή αξιοποιώντας τον τεράστιο αριθμό αναζητήσεων των πελατών που πραγματοποιείται σε ετήσια βάση στην ιστοσελίδα easyJet.com, για να κατανοήσουμε καλύτερα και να προβλέψουμε τι πράγματι αναζητά ο πελάτης – μέσω της βελτιστοποίησης των προορισμών και τον χρόνο πτήσεων.

Η easyJet έχει μια ηγετική θέση στην ΤΝ, μετά την εφαρμογή της τεχνολογίας, πριν από πέντε χρόνια στο σύστημα διαχείρισης των εσόδων της, μέσω της οποίας καθορίζονται οι ναύλοι ώστε να προσαρμόζονται και ανταποκρίνονται στην ζήτηση των επιβατών ακόμα και αν αυτή αλλάζει . Η αεροπορική εταιρεία έχει ήδη περίπου 25 αναλυτές που έχουν εκπαιδευτεί στην επιστήμη των δεδομένων. Αυτό έχει ενισχύσει τις δυνατότητές τους και τους βοήθησε να σχεδιάσουν πιο έξυπνα εργαλεία για να κάνουν τη δουλειά τους ευκολότερη.

Η καινοτομία είναι στο DNA της easyJet – από την έναρξη της αεροπορικής εταιρείας, σχεδόν 20 χρόνια πριν, όταν άλλαξε τον τρόπο που οι επιβάτες ταξιδεύουν μέχρι σήμερα. Η easyJet ακόμη και σήμερα πρωτοστατεί στον κλάδο με συνεχείς καινοτομίες σε τομείς όπως το διαδίκτυο τον ψηφιακό κόσμο, την μηχανολογία και τη λειτουργία της εταιρίας, ώστε το ταξίδι για είναι πιο εύκολο και προσιτό για τους επιβάτες. Η easyJet αυτή τη στιγμή δουλεύει μια σειρά από καινοτομίες όπως την τεχνολογία της ανίχνευσης τέφρας AVOID, στολές που ενσωματώνουν τεχνολογικά χαρακτηριστικά, επιθεωρήσεις αεροσκαφών από το αυτοματοποιημένο Drone, καθώς και διερεύνηση εφαρμογής άλλων νέων τεχνολογιών, όπως την 3D εκτύπωση.