Πολλοί είναι εκείνοι που αποζητούν το λεγόμενο “virality”, λίγοι όμως είναι αυτοί που εν τέλει τα καταφέρνουν. Τι μπορείτε να κάνετε όμως για κάτι κοινωφελές;

viralViral. Η λέξη με την οποία κοιμάται και ξυνπάει κάθε μαρκετίστας ή υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων. Δεν είναι εύκολο ένα μήνυμα να γίνει viral, να διαδοθεί δηλαδή από στόμα σε στόμα σε μικρό χρονικό διάστημα και να πάρει έτσι τεράστια έκταση. Ευτυχώς, όταν πρόκειται για κάποιον κοινωφελή σκοπό, τα πράγματα αλλάζουν: ένα μήνυμα για μια πάθηση, ένα φαινόμενο, μια ασθένεια ή έναν κίνδυνο (με άλλα λόγια κάτι που δεν έχει εμπορική σημασία) είναι πιο εύκολο να διαδοθεί μιας που κάνει επίκληση στο συναίσθημα στην ουσία.
Ακόμα και σε τέτοιες περιπτώσεις, ωστόσο, απαιτείται δουλειά προκειμένου το μήνυμα να περάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο και να διαδοθεί. Αν λοιπόν ετοιμάζεστε για μια κάποιας μορφής κοινωνική δράση, να δραστηριοποιηθείτε ενημερώνοντας τον κόσμο για κάτι σημαντικό, δείτε κάποια βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε προκειμένου να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες διάδοσης του μηνύματός σας.

 

Απλά και ξεκάθαρα

Είναι πολύ βασικό ένα μήνυμα να είναι ξεκάθαρο ως προς το περιεχόμενό του. Καταλήξτε σε αυτό το ένα και μοναδικό που θέλετε να μείνει σε όσους πάρουν το μήνυμά σας –σε όποια μορφή κι αν έρχεται αυτό. Εστιάστε στον πυρήνα, στο «ζουμί» του μηνύματός σας και αφήστε τα υπόλοιπα για όσους πραγματικά ενδιαφερθούν –προαιρετικά.

 

#vreite_hashtag

Η λέξη “viral” είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τα social media και για να διαδοθεί κάτι σε αυτά, για να γίνει σπέκουλα και κουβέντα, χρειάζεται ένας κοινός παρονομαστής που δεν είναι άλλος από το hashtag. Βρείτε λοιπόν ένα όσο το δυνατόν πιο μικρό hashtag που να σας καλύπτει και να παρουσιάζει τον σκοπό σας και οικειοποιηθείτε το. Κάντε σωστή χρήση πεζοκεφαλαίων και σκεφτείτε αν θα κολλήσετε τις λέξεις μεταξύ τους ή θα χρησιμοποιήσετε “_”.

 

hashtags

 

Εντοπίστε το κοινό σας

Σε ποιους απευθύνεστε; Ποιον θέλετε να έχετε απέναντί σας όταν μεταδίδετε το μήνυμά σας; Σκιαγραφήστε το προφίλ του μέσου αποδέκτη του και κατόπιν αναζητήστε τον στο διαδίκτυο. Ποια social media χρησιμοποιεί και με ποιον τρόπο ακριβώς; Κάντε προσεκτικά την έρευνά σας διότι βάσει των αποτελεσμάτων της θα πορευτείτε ως προς την επικοινωνία της καμπάνιας σας.

 

Συνεργαστείτε

Ένας κοινωφελής σκοπός είναι πάρα πολύ εύκολο να προσελκύσει το ενδιαφέρον εταιρειών και συνεργατών. Μόλις έχετε σχεδιάσει πλήρως την καμπάνια σας και έχετε κάτι απτό, βγείτε στην αγορά και αναζητήστε συνεργάτες. Εξηγήστε τους τον σκοπό σας και πόσο σημαντική θα είναι η συμβολή τους σε αυτόν. Παρουσιάστε τους το κοινό σας και τις προοπτικές της καμπάνιας σας και δείξτε τους τη θέση σας σε αυτή. Θα ενδιαφερθούν.

 

Game-of-72

 

Συνεχίστε τη δουλειά

Ακόμα κι αν η καμπάνια σας ξεκινήσει δυνατά, υποστηριχθεί από εταιρείες και γενικώς αφήσει θετικές εντυπώσεις, μην εφησυχάσετε. Συνεχίστε να την κρατάτε όσο πιο «ζωντανή» και ανανεωμένη γίνεται: φροντίστε να αλληλεπιδράτε με τους κοινωνούς της στα social media, να ανανεώνετε τους λογαριασμούς της, να σχεδιάζετε νέες ενέργειες και γενικώς να την κρατάτε up-to-date. Η διάρκεια είναι κάτι το βασικό, αν θέλετε ο σκοπός σας να καταφέρει πραγματικά κάτι.