Μπορεί η πειρατεία στη μουσική να έχει πέσει σημαντικά και το μερίδιό της να το καρπώνεται σταδιακά το streaming, ωστόσο ακόμα κι έτσι, κάποιοι αδικούνται…

 
Το streaming μουσικής, η απ’ ευθείας αναπαραγωγή της δηλαδή από υπηρεσίες τύπου Spotify, Apple Music και YouTube, είναι ένας καθ’ όλα νόμιμος τρόπος για να απολαμβάνει κάποιος τις αγαπημένες του μουσικές επιτυχίες. Υπηρεσίες σαν και τις προαναφερθείσες, κερδίζουν χρήματα από τις συνδρομές που καταβάλλουν οι χρήστες τους ή/και τις διαφημίσεις που τους προβάλλουν, μέρος των οποίων καταβάλλουν στις δισκογραφικές εταιρείες, προκειμένου αυτές να τους επιτρέψουν να συνεχίζουν να παίζουν τα κομμάτια τους. Οι δισκογραφικές με τη σειρά τους πληρώνουν καλλιτέχνες και συνθέτες/στιχουργούς και κάπως έτσι κινείται η μουσική βιομηχανία.

 

music-stream

 
Αν και η παραπάνω, σαν διαδικασία είναι αρκετά ξεκάθαρη, υπάρχουν και κάποιοι που βγαίνουν χαμένοι: οι στιχουργοί. Το πρόβλημα έφερε στο φως η συνέντευξη που παραχώρησε ο Κέβιν Κάντις ο οποίος έγραψε τους στίχους του κομματιού All About That Bass που ερμηνεύει η Μέγκαν Τρέινορ. Το τραγούδι έχει ξεπεράσει τις 1 δισ. αναπαραγωγές (!) στο YouTube και ανεβαίνει διαρκώς. Μπήκε στο top40 του Ηνωμένου Βασιλείου μόνο από τα streams του και έφτασε στην κορυφή των charts σε 78 χώρες, επιδόσεις που ελάχιστα κομμάτια μπορούν να συναγωνιστούν. Όταν το κομμάτι βρισκόταν στα 178 εκατ. αναπαραγωγές, το ποσό που αντιστοιχούσε στον Κάντις ανερχόταν μόλις στα $5.679, ένα αν μη τι άλλο ελάχιστο νούμερο σε σχέση με τα όσα είχε αποφέρει συνολικά αυτό!

 

 
Η μουσική βιομηχανία θα πρέπει να δει τι θα κάνει με το συγκεκριμένο θέμα, αφού οι αλλαγές που υφίσταται είναι πολλές και συμπυκνωμένες και θα χρειαστεί να κινηθεί άμεσα προκειμένου να ικανοποιήσει τους ανθρώπους που τις προσφέρουν απλόχερα τις επιτυχίες της. Ήδη με το streaming να ανεβαίνει θεαματικά, αλλάζει άρδην ο χώρος και μεταβάλλονται οι ισορροπίες στην αγορά. Το πρώτο μισό του 2015, το streaming στις ΗΠΑ ανέβασε τον τζίρο του κατά 23% φτάνοντας τα $1,03 δισ. και αποτελώντας το 1/3 των συνολικών εσόδων της μουσικής βιομηχανίας στη χώρα ($3,17 δισ. το σύνολο).

 
Μένει να δούμε αν οι προβληματισμοί του Κέβιν Κάντις θα ληφθούν υπ’ όψιν…