Παρά την οικονομική κρίση, το δ΄τρίμηνο του 2008 οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών προϊόντων ανήλθαν στα 829 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την GfK, κυρίως χάρη στην κινητή τηλεφωνία.

gfkΑπό το κλίμα της οικονομικής κρίσης δείχνουν να «ξεφεύγουν» κινητά τηλέφωνα, συσκευές πλοήγησης GPS, laptops και παιχνιδομηχανές, καθώς οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν μέσα στο 2008, ακόμα και στο κρίσιμο τελευταίο τρίμηνό του.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών GfK, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα κατά το δ΄τρίμηνο του 2008 διαμορφώθηκαν στα 829 εκατ. ευρώ με το ποσοστό της αύξησης σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2007 να είναι 0,2%.

Το ποσοστό αυτό θα ήταν αρνητικό αν δεν παρουσιάζονταν εντυπωσιακή αύξηση σε ορισμένες κατηγορίες, με πρωταγωνίστρια αυτήν των συσκευών κινητής τηλεφωνίας, όπου η αύξηση έφθασε στο 25,5%. Η συγκεκριμένη κατηγορία, άλλωστε, αναδείχθηκε η ισχυρότερη στον κλάδο με 220 εκατ. ευρώ πωλήσεων.


Θετική ήταν και η πορεία των προϊόντων πληροφορικής, κυρίως χάρη στα laptops, στα netbooks και στις παιχνιδομηχανές, όπου η αύξηση διαμορφώθηκε στο 4,2%. Αντίθετα, απογοητευτική ήταν η πορεία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (-11,3%), καθώς οι πωλήσεις των επίπεδων τηλεοράσεων ήταν αρκετά μειωμένες, όσον αφορά στην αξία τους.


Συνολικά, για το 2008, η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων παρουσίασε μία μικρή αύξηση (+1,4%) με αποτέλεσμα να φθάσει στα 3,12 δισ. ευρώ. Τη μερίδα του λέοντος είχαν τα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα με 853 εκατ. ευρώ (+4%) και τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά (που περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο συσκευές ήχου και εικόνας) που έφθασαν στα 668 εκατ. ευρώ (-0,1%).


Πτώση είχαμε στην κατηγορία των μεγάλων οικιακών συσκευών (ψυγεία, πλυντήρια, κ.λ.π.) καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,2% στα 649 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, τα προϊόντα πληροφορικής συνέχισαν την ανοδική πορεία τους με ρυθμό ανάπτυξης +6,5% και πωλήσεις της τάξεων των 463 εκατ. ευρώ.