Αυξημένη ζήτηση για online παρακολούθηση video on demand (VOD) μέχρι το 2015 προβλέπει έρευνα της Coda Research Consultancy.

lg_480hzΈρευνα σχετικά με τις «τηλεοπτικές» συνήθειες των βρετανών προβλέπει πως ο αριθμός τηλεθεατών που παρακολουθούν την «παραδοσιακή» τηλεόραση που όλοι γνωρίζουμε θα μειωθεί αισθητά μέχρι το 2015. Αιτία για αυτήν τη στροφή αποτελεί το γεγονός πως, ήδη, ολοένα και περισσότεροι τηλεθεατές καταφεύγουν στην παρακολούθηση video on demand, τηλεοπτικών σειρών δηλαδή που επιλέγει ο θεατής πότε θα παρακολουθήσει και είναι διαθέσιμες σε τηλεοπτικές πλατφόρμες μέσω διαδικτύου.

Η τρίμηνη έρευνα αγοράς της Coda οδήγησε στο συμπέρασμα πως μέχρι το 2015, η ζήτηση για VOD θα τετραπλασιαστεί, τόσο μέσω internet εφαρμογών για PC όσο και μέσω τηλεοπτικών ψηφιακών πλατφόρμων των internet providers. Αντιθέτως, η παρακολούθηση «κλασικής» τηλεόρασης στην σημερινή της μορφή θα περιοριστεί κατά 15%.

Η έρευνα έλαβε χώρα λίγο πριν το πολύαναμενόμενο VOD Project Canvas του BBC, το οποίο θα επιτρέπει στους κατοίκους της Μ. Βρετανίας να παρακολουθούν τις τηλεοπτικές εκπομπές του BBC, κάνοντας απλά κλικ στο εικονίδιό τους, αντί να περιμένουν πότε αυτές θα προβληθούν σε κανονική ροή προγράμματος. Αντίστοιχες υπηρεσίες προσφέρει εδώ και καιρό για τις ΗΠΑ το site Hulu.com.


Σύμφωνα με τους αναλυτές της Coda, οι εμπορικές, νόμιμες, εναλλακτικές προτάσεις αποτελούν το μοναδικό αντίδοτο στην πειρατεία κινηματογραφικών ταινιών και τηλεοπτικών σειρών. Παράλληλα, θεωρούν μονόδρομο τις video on demand πλατφόρμες, προκειμένου τα τηλεοπτικά δίκτυα να αυξήσουν τα διαφημιστικά τους έσοδα. Διαφορετικά, προβλέπονται ακόμα μεγαλύτερες μειώσεις στα διαφημιστικά έσοδα για όσους δεν προχωρήσουν από την παλιά μορφή της τηλεόρασης στην νέα διαδικτυακή εποχή.