Το δεύτερο τρίμηνο η αγορά των tablets στην Ευρώπη ανακάμπτει, με τις πωλήσεις να κινούνται αρνητικά μόνο κατά 1,2%, ποσοστό πιο μικρό σε σχέση με πέρσι.

mobile-internet-access-008Σημάδια σταθεροποίησης εξέπεμψε το 2ο τρίμηνο του 2015 η ευρωπαϊκή αγορά των tablets, με τις πωλήσεις να κινούνται οριακά μόνο αρνητικά κατά 1,2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα 7,5 εκατ. τεμάχια. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που δημοσιοποίησε η International Data Corporation (IDC), η πτώση των πωλήσεων tablet (tablet και συσκευές “2-in-1”) στη Δυτική Ευρώπη ήταν η μικρότερη από την είσοδο της αγοράς στο πεδίο με τα αρνητικά πρόσημα το 2014.

 

Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας, η αναιμική ζήτηση για συσκευές για προσωπική χρήση εξισορροπήθηκε από το διογκούμενο ενδιαφέρον για συσκευές “2-in-1”, καθώς και για tablet για επαγγελματική χρήση. Συνολικά, η πτώση μόνο στην κατηγορία των tablets ήταν της τάξης του 4,4%, ενώ η άνοδος στην προϊοντική κατηγορία των “2-in-1” κινήθηκε στα επίπεδα του 71%.

 

Αν και το μερίδιο των συσκευών “2-in-1” παραμένει χαμηλό, τα στοιχεία του 2ου τριμήνου του 2015 δείχνουν ότι η αγορά εξακολουθεί να έχει σημαντική δυναμική, με αποτέλεσμα το μερίδιο των συγκεκριμένων συσκευών να αυξηθεί στο 7,3% της συνολικής αγοράς των tablets. “Η ζήτηση για συσκευές “2-in-1”, που παρατηρήθηκε και τα προηγούμενα τρίμηνα, την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου 2015 μετεξελίχθηκε σε αγοραστική κίνηση, κυρίως, μεταξύ των επαγγελματιών και των σπουδαστών”, επισημαίνουν οι αναλυτές.

 

Ειδικά οι πωλήσεις συσκευών για επαγγελματική χρήση είχαν μια σημαντική άνοδο της τάξης του 50% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αν και οι διαφοροποιήσεις από χώρα σε χώρα εντός της περιοχής της Δυτικής Ευρώπης ήταν μεγάλες.

 

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές και για την περιοχή της Δυτικής Ευρώπης, η καινοτομία νέων προϊόντων και οι υβριδικές συσκευές “2-in-1” έσωσαν τον κλάδο από ακόμη μεγαλύτερα ποσοστά υποχώρησης.

 

Οι κατασκευαστές
Η αγορά των tablets στη Δυτική Ευρώπη παρέμεινε και το 2ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης υπό τον έλεγχο της Samsung και της Apple, αν και – σύμφωνα με την IDC – μεγάλη συμμετοχή στη σταθεροποίηση των πωλήσεων είχαν μικρότεροι τοπικοί και περιφερειακοί παίκτες. Πολύ καλές επιδόσεις στην αγορά των tablets στη Δυτική Ευρώπη κατέγραψαν και παραδοσιακοί κατασκευαστές smartphone, όπως η Huawei και η Alcatel, οι οποίοι, κυρίως με τη βοήθεια του καναλιού που ανοίγουν οι εταιρείες Τηλεπικοινωνιών, έχουν καταφέρει να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους, εξασφαλίζοντας μια υγιή πορεία στην περιοχή.

 

Την πρώτη θέση μεταξύ των κατασκευαστών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη, κατά το 2ο τρίμηνο, κατέκτησε η Samsung σε επίπεδο όγκου πωλήσεων. Η εταιρεία εμφάνισε, το εξεταζόμενο διάστημα, μερίδιο αγοράς (σε τεμάχια) 26,8% από 22,3% ένα χρόνο νωρίτερα. Η Apple, από την πλευρά της, βρέθηκε στη δεύτερη θέση της κατάταξης, με μερίδιο αγοράς 24,8%, μειωμένο από το 27,9%, που ήταν η επίδοση της εταιρείας ένα χρόνο νωρίτερα. Τις τρεις επόμενες θέσεις της πρώτης πεντάδας συμπλήρωσαν οι Lenovo, η Asus και η Microsoft.

 

Συνολική εικόνα
Συνολικά, η παγκόσμια αγορά των tablets βρέθηκε σε μέγγενη, συνεχίζοντας την κακή παράδοση, που εγκαινίασε ο κλάδος το τελευταίο τρίμηνο του 2014, οπότε, για πρώτη φορά στην ιστορία του, γύρισε σε αρνητικό πρόσημο.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου 2015 διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά 7% λιγότερες συσκευές σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, με τις πωλήσεις να κατέρχονται σε 44,7 εκατ. Από τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας προκύπτει ότι η αγορά σημείωσε πτώση και έναντι του προηγούμενου τριμήνου, κατά 3,9%, με τους αναλυτές να αποδίδουν την κακή συμπεριφορά του κλάδου στην έλλειψη καινοτομίας από πλευράς των κατασκευαστών και στην “ανομβρία” όσον αφορά τα νέα μοντέλα.