Παρά το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον, το οικονομικό τρίμηνο της Lenovo για το έτος 15-16 χαρακτηρίστηκε ισχυρό, με τα έσοδα να ανέρχονται σε $10.7 δισ (αυξήθηκαν 3%).

lenovo logo NEWΗ Lenovo Group ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, το οποίο έληξε στις 30 Ιουνίου 2015. Τα έσοδα του τριμήνου ανήλθαν σε US$10.7 δισεκατομμύρια, μία αύξηση 3%. Τα κέρδη προ φόρων για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο μειώθηκαν κατά 80% σε US$52 εκατομμύρια. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 51% σε US$105 εκατομμύρια.

 

Η Lenovo διέκρινε σπουδαίες προκλήσεις στις βασικές της αγορές. Αντιμετώπισε σημαντική πτώση στις παγκόσμιες αγορές PC και tablet, καθώς και στην επιβράδυνση της ανάπτυξης και στην αύξηση του ανταγωνισμού – ειδικά στην Κίνα – στον τομέα των smartphones. Υπήρχαν μακροοικονομικές προκλήσεις στη Βραζιλία και τη Λατινική Αμερική και μεγάλες διακυμάνσεις στις συναλλαγματικές ισοτιμίες, εντατικοποίηση του ανταγωνισμού, η οποία βλάπτει ειδικότερα την κερδοφορία της Motorola. Τέλος, η Lenovo είδε ραγδαία μετατόπιση τεχνολογικής ζήτησης στον τομέα του enterprise.

 

Παρά τις δύσκολες συνθήκες, η Lenovo συνέχισε να παρέχει ισχυρά αποτελέσματα. Ο τομέας της στο PC business έφθασε ρεκόρ παγκόσμιου μεριδίου 20,6%. Κέρδισε μερίδιο σε κάθε γεωγραφική περιοχή και πέτυχε την 3η θέση στην αγορά των ΗΠΑ, με ρεκόρ μεριδίου 13%. Η Lenovo κέρδισε σχεδόν ένα κομμάτι της μετοχής και ενίσχυσε τη θέση της στο Νο 3 στην αγορά των tablet. Για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, το enterprise business είχε θετικό λειτουργικό περιθώριο, μη ταμειακών λογιστικών χρεώσεων που σχετίζονται με συγχωνεύσεις και αγορές. Στον τομέα των smartphones η εταιρεία πέτυχε αλλαγή από έναν φορέα εστιασμένο σε επιχειρηματικό μοντέλο στην Κίνα σε μία ελεύθερη αγορά στον υπόλοιπο κόσμο, η οποία οδήγησε τη Lenovo σαν smartphone brand πέρα από την Κίνα ύψους 68%.

 

Παρ’ όλα αυτά, εν όψει των οικονομικών αποτελεσμάτων, που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες, η Lenovo λαμβάνει ευρείες και αποφασιστικές δράσεις -που περιλαμβάνουν καλύτερη ευθυγράμμιση των δραστηριοτήτων της και σημαντική μείωση των εξόδων της- για να επιστρέψει στην κερδοφόρα, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την επίτευξη των μακροπρόθεσμων στόχων της.

 

“Το τελευταίο τρίμηνο, ήρθαμε αντιμέτωποι πιθανών με το δυσκολότερο περιβάλλον αγοράς τα τελευταία χρόνια, ωστόσο επιτύχαμε καλά αποτελέσματα. Ο τομέας του PC business παραμένει νούμερο 1 για 9ο συνεχόμενο τρίμηνο. Στον τομέα του smartphone business, η στρατηγική μας μετατόπιση από την Κίνα προς τον υπόλοιπο κόσμο απέδωσε. Ο τομέας μας στο enterprise business πέτυχε επιχειρησιακό PTI για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο” είπε ο Yuanqing Yang, Πρόεδρος και CEO της Lenovo. “Αλλά για να χτίσουμε μία μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη, θα πρέπει να λάβουμε προληπτικές και αποφασιστικές δράσεις σε κάθε τομέα της επιχείρησης. Θα ενσωματώσουμε περαιτέρω τα στοιχεία εξαγορών στις επιχειρήσεις μας στον τομέα των Κινητών και του Enterprise, ενώ θα χτίζουμε το σωστό επιχειρηματικό μοντέλο και τη δομή του κόστους. Θα μειώσουμε τα κόστη στον τομέα του PC business και θα αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα, προκειμένου να εκμεταλλευτούμε την ενοποίηση του κλάδου, να αυξήσουμε το μερίδιο στην αγορά και να βελτιώσουμε την κερδοφορία. Αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών θα είναι μία πιο γρήγορη, δυνατή και καλύτερα ευθυγραμμισμένη παγκόσμια εταιρία”.

 

Συγκεκριμένες δράσεις προσαρμογής που εφαρμόζει η Lenovo προκειμένου να επιστρέψει στην ανάπτυξη περιλαμβάνουν:
– Αναδιάρθρωση του Mobile Business Group (MBG) για να ευθυγραμμιστεί η ανάπτυξη των smartphone, η παραγωγή και η κατασκευή και ο βέλτιστος συνδυασμός των ισχυρών Lenovo και Motorola. Θα υπάρξει ένα πιο απλό, εξορθολογισμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, με λιγότερα, πιο καθαρά διαχωριζόμενα μοντέλα. Ένα ταχύτερο, πιο λιτό επιχειρηματικό μοντέλο θα αξιοποιήσει καλύτερα τη παγκόσμια δυναμική των πωλήσεων της Lenovo και θα επιταχύνει τις ενέργειες απόδοσης που έχει ήδη ξεκινήσει στην παγκόσμια αλυσίδα. To MBG θα συνεχίσει να οδηγεί τη συνολική επιχείρηση, αλλά θα στηριχθεί τώρα στην Motorola για να σχεδιάσει, να αναπτύξει και να κατασκευάσει προϊόντα smartphone.

 

– Η εστίαση και η επανατοποθέτηση του Enterprise Business Group αναζητώντας τα πιο συναφή και ελκυστικά τμήματα της αγοράς, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη συνολική ταχύτητα και την ανταγωνιστικότητα κόστους.

 

– Αύξηση του μεριδίου των PC κατά 30% με την καλύτερη λήψη των πλεονεκτημάτων της ενοποίησης, ενώ γίνεται ακόμη πιο αποτελεσματική μειώνοντας το κόστος για να εξασφαλιστεί η βιώσιμη και κερδοφόρα ανάπτυξη.

 

– Κατεύθυνση καλύτερης αποτελεσματικότητας σε όλες τις λειτουργίες της Lenovo. Η Lenovo βελτιώνοντας την τεχνολογική μόχλευση, το διαδίκτυο και τις καινοτόμες προσεγγίσεις σε κάθε λειτουργία θα οδηγηθεί στον μετασχηματισμό για να γίνει πιο άμεση και πιο πελατοκεντρική.

 

Η προσπάθεια αυτή θα μειώσει τις δαπάνες περίπου κατά $650 εκατομμύρια κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και περίπου $1.35 δισεκατομμύρια σε ετήσια βάση. Οι δράσεις αυτές θα περιλαμβάνουν μείωση των 3.200 ανθρώπων σε μη κατασκευή του εργατικού δυναμικού μας σε όλο τον κόσμο. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου 10% των μη-παραγωγωγικών απασχολούμενων και περίπου 5% του συνολικού προσωπικού μας περίπου 60.000 άτομα. Η εταιρεία θα επιβαρυνθεί με έξοδα αναδιάρθρωσης ύψους περίπου $600 εκατομμύρια και πρόσθετες δαπάνες για την καταγραφή smartphone περίπου $ 300 εκατομμυρίων.

 

Τα μικτά κέρδη της εταιρείας για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκαν 22 % από έτος σε έτος σε US$1.6 δισεκατομμύρια, με μικτό περιθώριο 15,4%. Τα λειτουργικά κέρδη για το οικονομικό τρίμηνο μειώθηκαν κατά 67% από έτος σε έτος σε US$ 96 εκατομμύρια. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο ήταν 0,95 US cents, ή 7,36 HK cents. Τα καθαρά αποθεματικά δανεισμού στις 30 Ιουνίου, 2015, ανήλθαν σε US$ 0.5 δισεκατομμύρια.

 

Επισκόπηση του Business Group
Για το PC Group, ή PCG, το οποίο περιλαμβάνει PC και tablets με λειτουργικό Window, οι πωλήσεις της Lenovo για το τρίμηνο ανήλθαν στα US$7.3 δισεκατομμύρια, με έσοδα προ φόρων US$368 εκατομμύρια, 8% χαμηλότερα από έτος σε έτος. Το περιθώριο κέρδους ήταν ισχυρό, στο 5,1%, βελτιωμένο κατά 0,3% από έτος σε έτος. Η Lenovo παρέμεινε # 1 για ένατο συνεχόμενο τρίμηνο, με μερίδιο αγοράς ρεκόρ – στο 20,6% διευρύνοντας περαιτέρω το προβάδισμά της από τον δεύτερο της αγοράς. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου πούλησε 13,5 εκατομμύρια PCs, χαμηλότερο κατά 7,1%, σε σχέση με τη συνολική πτώση της αγοράς κατά 12,8%. Η Lenovo σημείωσε αύξηση μεριδίων σε όλες τις παγκόσμιες αγορές, ενώ στις ΗΠΑ κατέκτησε την 3η θέση, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς της κατά 13%, μία αύξηση 1,6% από έτος σε έτος. Στόχος της Lenovo είναι να κατακτήσει το 30% του μεριδίου της αγοράς PCs μέσα σε τρία χρόνια.

 

Στο Mobile Business Group ή MBG, το οποίο περιλαμβάνει προϊόντα της Motorola, κινητά τηλέφωνα υπό το brand της Lenovo, tablets και smart TVs με λειτουργικό σύστημα Android, οι πωλήσεις της Lenovo για το τρίμηνο ανήλθαν σε US$2.1 δισεκατομμύρια, αυξημένες κατά 33% από έτος σε έτος, λόγω της ενσωμάτωσης των κερδών από τη Motorola. Η Motorola συνέβαλλε κατά US$1.2 στα έσοδα του MBG της Lenovo. Η προ φόρων ζημίες του MBG ανήλθαν σε US$292 εκατομμύρια, με 13,8% περιθώριο ζημιών προ φόρων.
Παρά την έντονη ανάπτυξη στις αναπτυσσόμενες αγορές και τις πωλήσεις των 16,2 εκατομμύριων smartphones του οικονομικού τρίμηνου – αύξηση κατά 2,3% από έτος σε έτος- ο σκληρός ανταγωνισμός και η ταχέως μεταβαλλόμενη τεχνολογία, είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του μεριδίου της Lenovo στην αγορά των smartphones σε παγκόσμιο επίπεδο κατά 0,5% σε 4,7% καθιστώντας την τον πέμπτο μεγαλύτερο προμηθευτή smartphone.

 

Η συνεισφορά της Motorola στον τομέα των smartphones της Lenovo έφτασε τις 5.9 εκατομμύρια μονάδες, με ποσοστό μείωσης της τάξης του 31% από έτος σε έτος. Η επίδοση αυτή ήταν αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, οι οποίοι συμπεριλαμβάνουν την εντατικοποίηση του ανταγωνισμού, τους μεγάλους κύκλους ζωής ανάπτυξης των προιόντων σχετικά με συναφή θέματα απογραφής, θέματα μακροοικονομίας στη Βραζιλία (μια μεγάλη αγορά για τη Motorola), και σε μια προκαθορισμένη διάρθρωση κόστους, η οποία ήταν εκτός ισορροπίας με τις ζημίες που πραγματοποιήθηκαν. Με τις ενέργειες αναδιάρθρωσης που ανακοίνωσε σήμερα η διοίκηση επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της για κερδοφορία της Motorola εντός των επόμενων 4-6 τριμήνων (2-3 τρίμηνα από τώρα), αν και ο στόχος αυτός επεκτείνεται πλέον σε ολόκληρη τη μονάδα MBG, στην οποία περιλαμβάνονται τα αποτελέσματα της Motorola.

 

Στην αγορά των tablet, η Lenovo συνέχισε να ξεχωρίζει στην αγορά. Στερεοποιήθηκε σε όλο τον κόσμο στην 3η θέση με ποσοστό 5,6%, αυξανόμενες τις αποστολές της κατά 3,8% από έτος σε έτος, σε 2,5 εκατομμύρια μονάδες, λαμβάνοντας έτσι μερίδιο από τους ανταγωνιστές που βρίσκονται στις θέσεις #1 και #2.

 

Στο Enterprise Business Group ή EBG, που περιλαμβάνει servers, συσκευές αποθήκευσης, software και υπηρεσίες που πωλούνται τόσο υπό το εμπορικό σήμα της Lenovo ThinkServer όσο και στο System X, οι πωλήσεις ανήλθαν σε US$ 1.1 δισεκατομμύριο, αύξηση 5,8 φορές το λόγω της ένταξης του System Χ. Στο τρίτο τρίμηνο του System Χ, η EBG παρέδωσε επιχειρησιακά έσοδα προ-φόρων, παρόλο το βασικό PTI – το οποίο περιλαμβάνει μη ταμειακά, λογιστικών χρεώσεων που σχετίζονται με συγχωνεύσεις και αγορές – ήταν αρνητικό US$ 40 εκατομμύρια. Το ThinkServer brand που εστιάζει σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είδε ισχυρή αύξηση των εσόδων άνω του 40% από έτος σε έτος. Η Lenovo παραμένει πεπεισμένη ότι το EBG θα φθάσει τα $5 δισεκατομμύρια έσοδα με καλό περιθώριο ένα έτος μετά το κλείσιμο της συμφωνίας με το System X.

 

Γεωγραφική επισκόπηση

Στην Κίνα οι ενοποιημένες πωλήσεις κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, μειώθηκαν κατά 16% από έτος σε έτος σε US$3.2 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 30% των παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρείας. Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους υποχώρησαν 0,7 πόντους αγγίζοντας το 4,8 %. Οι μειώσεις αυτές ήταν αποτέλεσμα των χαμηλών επιδόσεων στον τομέα των κινητών. Ο τομέας των smartphone στην Κίνα υπέφερε λόγω του έντονου ανταγωνισμού και των περικοπών των επιδοτήσεων των τηλεπικοινωνιών. Στον τομέα των PCs η Lenovo διατήρησε σταθερό μερίδιο αγοράς με καλές επιδόσεις, ενώ παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση αποστολών των ThinkServer στο Enterprise Business της Κίνας, γεγονός που τους επέτρεψε να ανακτήσουν την 1η θέση στην αγορά των x86 server στην Κίνα.

 

Στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, η Lenovo πέτυχε σε ολόκληρη την περιοχή των ΗΠΑ πωλήσεις US$1.6 δισεκατομμυρίων ή αλλιώς 15% των παγκόσμιων πωλήσεών της, ενώ τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους μειώθηκαν κατά 1,9 μονάδες αγγίζοντας το 2,2%, λόγω των χαμηλών αποδόσεων της Motorola. Το μερίδιο αγοράς PC της Lenovo στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αυξήθηκε κατά 0,9 μονάδες από έτος σε έτος αγγίζοντας το 15,9%. Στον τομέα του Enterprise Business η Lenovo χρησιμοποιεί το πλεονέκτημα της ειδίκευσης και των συστημάτων της για την επιτάχυνση της επιχείρησης. Στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας οι συσκευές του brand της Lenovo κατέγραψαν πολύ καλές επιδόσεις, ωθώντας τις αποστολές προϊόντων τους σε άνοδο 81,7%.

 

Στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, η Lenovo κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους US$2.6 δισεκατομμυρίων στο πρώτο οικονομικό τρίμηνο, μια μείωση 5%, καθώς οι πωλήσεις PC επιβραδύνθηκαν μαζί με την ευρύτερη αγορά. Η EMEA αποτέλεσε το 25% των συνολικών παγκοσμίων πωλήσεων της Lenovo. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους ήταν 1,5%, μια μείωση 1,9% από έτος σε έτος. Στην κινητή τηλεφωνία, οι αποστολές smartphone κατέγραψαν πολύ ισχυρή αύξηση της τάξεως του 153%, κυρίως από προϊόντα με το brand της Lenovo. Στον τομέα του Enterprise η ομάδα της ΕΜΕΑ αναζητά περισσότερες ευκαιρίες με μια ολοκληρωμένη ομάδα.

 

Στην Αμερική, η Lenovo είδε τις ενοποιημένες πωλήσεις να αυξάνονται 46% από έτος σε έτος σε US$3.3 δισεκατομμύρια στο πρώτο οικονομικό τρίμηνο, οδηγούμενες από την περίληψη και των δύο εξαγορών. Το ποσό αυτό αντιπροσωπεύει το 30% των συνολικών παγκοσμίων πωλήσεων της Lenovo. Το λειτουργικό περιθώριο ήταν αρνητικό κατά 4%, διαβαθμισμένο προς τα κάτω από τις ζημίες από την Βραζιλία και την Motorola. Στα PC, το μερίδιο αυξήθηκε κατά 0,6 μονάδες από έτος σε έτος σε 13,1%. Η Lenovo ήταν #3 στις ΗΠΑ, με μερίδιο ρεκόρ 13% και σημαντική ανάπτυξη 8,8% στις αποστολές. Στην κινητή τηλεφωνία, η Αμερική είδε ασθενέστερη ανάπτυξη στις αποστολές smartphone εξαιτίας των πιο αργών αλλαγών στα προϊόντα της Motorola. Στον τομέα του Enterprise, η εταιρία είναι έτοιμη να αδράξει νέες ευκαιρίες στο μέλλον.