Τα δεδομένα στη διεθνή αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών αλλάζουν το β’ τρίμηνο του 2015, με τη Lenovo να κατακτά την πρώτη θέση και την Apple να αντιμετωπίζει τον “εκθρονισμό”.

lenovoΑλλαγές στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών σημειώθηκαν το 2ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, με τα ηνία των πωλήσεων να αποσπά από την αμερικανική Apple, η κινεζική Lenovo. Η κατάκτηση της πρώτης θέσης από τη Lenovo σηματοδοτεί την “εκθρόνιση” της Apple από την κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης για πρώτη φορά από το 3ο τρίμηνο του 2014, καθώς η αμερικανική εταιρεία διατηρούσε επί ένα εξάμηνο τα πρωτεία.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, η Lenovo απέσπασε την πρώτη θέση στη διεθνή αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών (desktops, notebooks and tablets) το 2ο τρίμηνο του 2015, πωλώντας λίγο λιγότερα από 16 εκατομμύρια PCs, περίπου 240.000 περισσότερα από την Apple, γεγονός που της εξασφάλισε μερίδιο αγοράς 15%.

 

Τα στοιχεία της Canalys δείχνουν ότι οι συνολικές πωλήσεις της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών υποχώρησαν κατά 12%, σε ετήσια βάση, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, κατερχόμενες στα 109,2 εκατ. συσκευές, με τις υποκατηγορίες των επιτραπέζιων PCs, των notebooks και των tablets να καταγράφουν διψήφια ποσοστά μείωσης.

 

Οι Apple, HP και Dell ακολούθησαν τη Lenovo, βελτιώνοντας τα μερίδια τους στη φθίνουσα αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Από την πλευρά της, η Samsung, η οποία συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα των “ισχυρών” της παγκόσμιας αγοράς, είδε το μερίδιο της να υποχωρεί, κυρίως, ως αποτέλεσμα των επιβραδυνόμενων πωλήσεων στον τομέα των tablets.

 

Υπεροχή στα σημεία
Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, Apple και Lenovo ηγήθηκαν των αγορών, όπου έχουν την έδρα τους, τις ΗΠΑ και την Κίνα αντίστοιχα. Η αμερικανική επιχείρηση, όπως παρατηρούν οι ίδιοι, παραμένει εξαρτημένη από τις παγκόσμιες πτωτικές τάσεις της αγοράς των tablets, που βρίσκεται σε πτώση εδώ και τρία συνεχή τρίμηνα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πωλήσεις της “ναυαρχίδας” της Apple στο συγκεκριμένο τομέα, το iPad, κατήλθαν σε 10,9 εκατ. συσκευές το εξεταζόμενο διάστημα, αντιπροσωπεύοντας το 70% των παγκόσμιων πωλήσεων PCs της αμερικανικής εταιρείας, ευρισκόμενες σε συνεχή πτώση από το 4ο τρίμηνο του 2013.

 

Οι αναλυτές αναφέρουν για την κινεζική Lenovo ότι ελέγχει το 30% της κινεζικής αγοράς των PCs, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζει να “χτίζει” τη σταθεροποίηση της παρουσίας της στις ΗΠΑ. Σχολιάζουν δε ότι η διαφοροποίηση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της Lenovo, της επιτρέπει να είναι καλύτερα τοποθετημένη στην αγορά από την Apple.

 

Σε πτώση τα tablets
Θυμίζουμε ότι η παγκόσμια αγορά των tablets πιέστηκε το 2ο τρίμηνο του έτους – για τρίτο συνεχές τρίμηνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου 2015 διατέθηκαν, στην παγκόσμια αγορά, 7% λιγότερες συσκευές σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, με τις πωλήσεις να κατέρχονται σε 44,7 εκατ. Από τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας, προκύπτει ότι η αγορά σημείωσε πτώση και έναντι του προηγούμενου τριμήνου, κατά 3,9%, με τους αναλυτές να αποδίδουν την κακή συμπεριφορά του κλάδου στην έλλειψη καινοτομίας από πλευράς των κατασκευαστών και στην “ανομβρία” όσον αφορά τα νέα μοντέλα.

 

Έτερο χαρακτηριστικό στοιχείο της παγκόσμιας αγοράς των tablets ήταν η αποδυνάμωση των δύο ηγετών του κλάδου, της Apple και της Samsung, οι οποίες είδαν τα μερίδια αγοράς τους, να περιορίζονται σε σημαντικό βαθμό. Ενδεικτικό είναι ότι, ενώ το 1ο τρίμηνο της χρήσης, το αθροιστικό μερίδιο αγοράς των δύο ισχυρών του κλάδου διαμορφώθηκε στο 45%, το 2ο τρίμηνο περιορίστηκε στο 41%, προς όφελος κατασκευαστών, όπως η LG και η Huawei. Apple και Samsung, παρά τη μείωση των πωλήσεων, διατήρησαν την πρώτη και δεύτερη θέση, αντίστοιχα, της παγκόσμιας αγοράς.